OP perseilee taas? Kelan maksut JÄLLEEN myöhässä
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ihan kehitysmaa nykyään. Ei täällä mikään toimi.
Silti kaikkea vain enenevästi digitalisoidaan. Yksi ystävä haki asuntoa, koko lysti netin kautta, ei nähnyt vuokraantaja, eikä he häntä, paprja vaan siirreltiin netissä ja allekirjoituskin sujui siellä vaikkei mitään allekirjoitettu. Käskettiin säilyttää paperit digitaalisesti. Minulla on yli 75v tuttuja jotka ovat totaalisesti ulkona koko systeemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevan eläkkeet tulevat 1 pv.
Hei, Kevan eläke maksetaan kunnan työntekijöille 3.5. ja koska tuo päivä on lauantai, tulee eläke huomenna eli 2.5.
Tarkistappa Kevan sivuilta, riippuu siitä mistä roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v t t u kun ei pääse kauppaan ostamaan energiajuomaa ja silmät lurppaa!!!
Mikset pääse? Energiajuoma maksaa mitä, 2-3 euroa?
No siksi, kun ei ole yhtään rahaa, kun on tili tyhjä.
Ap
Mitä jos ostat tässä kuussa vähän vähemmän energiajuomaa, niin tili ei ole tyhjä 30.6.
Eikö sulla pitänyt olla töitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle tuli ihan ajallaan.
Olen meedio ja kerron että sinun pankkisi on OP.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä tätä tukien varassa elävien määrää täällä, kun yleensä esiinnytään rikkaana, omakotitalossa asuvana, akateemisena maailmanmatkaajana 😂😂😂
Ei täällä kaikki ole joko köyhiä tai rikkaita. Monen sortin keskustelijaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä jos ostat tässä kuussa vähän vähemmän energiajuomaa, niin tili ei ole tyhjä 30.6.
Ai minulla? Kyllä minulla on töitä, mutta työvuoro alkaa vasta kymmeneltä.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua mikä määrä täällä on ihmisiä, jotka odottelee kelarahoja, asumistukea, toimeentulotukea. Onneksi työssäkäyvällä yh:lla ei noita murheita ole. Toki vapaa-ajasta tahtoo olla pulaa kun täytyy töihin joka arkiaamu vääntäytyä.
Ongelma on siis kaikissa OP:n välittämissä maksuissa. Myös palkoissa ja eläkkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai minulla? Kyllä minulla on töitä, mutta työvuoro alkaa vasta kymmeneltä.
Me tosiaan uskotaan. Melkein.
Eikö tämä sama homma tapahtunut viime kuussa?
Pitäis alkaa taas p ll u @ myymään niin ei olisi koskaan rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä sama homma tapahtunut viime kuussa?
JEP, ja aina sama firma!
Eipä ollut eläke tullut tänne, tänään maksupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ihan kehitysmaa nykyään. Ei täällä mikään toimi.
Silti kaikkea vain enenevästi digitalisoidaan. Yksi ystävä haki asuntoa, koko lysti netin kautta, ei nähnyt vuokraantaja, eikä he häntä, paprja vaan siirreltiin netissä ja allekirjoituskin sujui siellä vaikkei mitään allekirjoitettu. Käskettiin säilyttää paperit digitaalisesti. Minulla on yli 75v tuttuja jotka ovat totaalisesti ulkona koko systeemistä.
Digitalisointi ei sinänsä häiritse mutta kun se yhdistetään tähän asenteeseen että on ihan sama toimiiko kuluttajan palvelut vai ei niin ei siitä synny kuin sanomista. Rahaa nuo ei nimittäin halua sijoittaa toimintavarmuuteen.
Vertailun vuoksi noi isot luottokorttiyhtiöt esim. visa yms. on pistäneet massiiviset summat siihen että hommat toimii ja ongelmien sattuessa korjaukset tapahtuu hetkessä (minuuteissa).
Suomessa huomataan että maksut on jumissa, hälytetään joku kotipäivystäjä, tää huomaa ettei kotoaan pääse laitteisiin käsiksi ja ajelee työpaikalle, rupeaa katselemaan ongelmia, huomaa että pitää vaihtaa joku laite ja varalaite on toisella puolella kaupunkia, rupeaa sitten järkkäilemään sen kuskausta, käy kahvilla välillä, saa varalaitteen ja lopulta asentaa sen paikalleen ja sitten voidaan ruveta tuuppimaan jumissa olleita maksuja eteenpäin noin 4-6 tuntia vian syntymisestä.
Mutta tää on firmoille ok koska kuluttajien palvelutasolla ei ole kenellekään mitään väliä kuten nyt vaikka julkisen palvelun palveluista nähdään. Eli ei ole ketään joka lähtisi noita hoputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin
Et sitten uskonut aiempia kommentteja, vaan piti alkaa vääntämään uudelleen. Jos noin kadehdit muita, irtisanoudu itse, mutta älä hae mitään tukia vaan eläpä olemassa olevilla rahoillasi.
Täällä myös Danske ja ei näy asumistuki, kello on 8.20. Pitäisi vuokra maksaa ja auto tankata että pääsee pieni palkkaiseen työhönsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevan eläkkeet tulevat 1 pv.
Hei, Kevan eläke maksetaan kunnan työntekijöille 3.5. ja koska tuo päivä on lauantai, tulee eläke huomenna eli 2.5.
Tarkistappa Kevan sivuilta, riippuu siitä mistä roikkuu.
Kevan eläke tulee 2.6.-23 (saan eläkkeen sieltä)
Marko5 kirjoitti:
Täällä myös Danske ja ei näy asumistuki, kello on 8.20. Pitäisi vuokra maksaa ja auto tankata että pääsee pieni palkkaiseen työhönsä
Sulla on iltaan asti aikaa maksaa vuokrasi.
Siellä kytätään saamisia töissäkäyvien veronmaksajien selkänahasta. Tulin just yövuorosta. Ai että nämä lihavat lokit sylettää. Toivottavasti kokoomus tekee kaikkensa että tuo lokkeilu loppuu.