OP perseilee taas? Kelan maksut JÄLLEEN myöhässä
Kommentit (268)
Jos se maksupäivä on tänään eli 1.6. se raha voi tulla vaikka klo 22 tilille, se on siltikin ihan oikeaan aikaan tilillä.
DANSKEBANKISSA EI NÄY MYÖSKÄÄN ASUMISTUKI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä Kela rahat tulee 1. päivä? Ihan uteliaisuudesta vaan, kun mulla ne tulee 4. ja 7. päivä.
ttuki ja as.tuk.
Jaa, mun as. tuki maksetaan 4. päivä. Ja eikö tt-tuki makseta viimenen päivä?
No ilmeisesti noissa on vaihtelua, kiitos tiedosta.
Selvä häiriö koska aina muuten tulee aamuyöstä raha. Veikkaan että laaja häiriö kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Kevan eläkkeet tulevat 1 pv.
Ai. Mulle tulee 3. päivä
SLJDDSDS kirjoitti:
DANSKEBANKISSA EI NÄY MYÖSKÄÄN ASUMISTUKI!
MITÄ SÄ HUUDAT?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä Kela rahat tulee 1. päivä? Ihan uteliaisuudesta vaan, kun mulla ne tulee 4. ja 7. päivä.
Asumistuki ja opintotuki, tietyt vammaistuet myös.
Itsellä oli tarkoitus lähteä kauppaan tuossa 6 aikaan, kun alkaa tulla nälkä. Mutta eipäs mentykään.
-Opintolainaa nostamaton opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevan eläkkeet tulevat 1 pv.
Ai. Mulle tulee 3. päivä
Niin mullekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli jo toimeentulotuki tilille. Illalla ryyppäämään, vai hakisiko jo yhdeksältä sitä kaljaa...
Eihän ne rahat riitä ryyppäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli tarkoitus lähteä kauppaan tuossa 6 aikaan, kun alkaa tulla nälkä. Mutta eipäs mentykään.
Mene töihin. Iltasiivoojista on pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se sieltä kumminkin tulee. Mihin sä sitä 7.00 aamulla tarvitset?
Monilla on suoraveloituksena esimerkiksi vuokra.
Kyllä niitä yritetään veloittaa vielä myöhemmin, seuraavana päivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ttuki ja as.tuk.
Jaa, mun as. tuki maksetaan 4. päivä. Ja eikö tt-tuki makseta viimenen päivä?
No ilmeisesti noissa on vaihtelua, kiitos tiedosta.
Ei, vaan maksetaan ensimmäinen päivä.
T. kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mikäpä sut sai päättelemään, että ap on työssä käymätön? Maksaahan se Kela työssäkäyvillekin vaikka mitä, lapsiperheille eritoten. Voi olla, että itsekin joudut joskus tilanteeseen, että Kela maksaa jotakin. Jos itse joudun ostamaan lääkkeitäni ennen aikojaan, ne pitää ensin maksaa täydellä rahalla ja hakea korvaukset jälkikäteen Kelasta. Mun lääkkeet ovat jääkaappitavaraa, eli jos jääkaappi hajoaa tai tulee liian pitkä sähkökatko, lääkkeet tuhoutuvat käyttökelvottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli jo toimeentulotuki tilille. Illalla ryyppäämään, vai hakisiko jo yhdeksältä sitä kaljaa...
Eihän ne rahat riitä ryyppäämiseen.
Riittää niin kaun kunnes taas loppuvat..
Jännä miten puolen suomen hommat on solmussa jos yhdessä pisteessä on ongelmia. Ei kuulosta kovinkaan vikasietoiselta järjestelmältä. Varsinkin kun niitä ongelmia tuntuu uutisten mukaan olevan vähän väliä. Siihen kun liität sen että pankit tunkee puoliväkisin väen maksamaan korteilla ja nuo korttimaksut on sadasta eri syystä vähän väliä jumissa.
Potentiaalisessa kriisitilanteessa tuokin osa yhteiskunnasta olisi siis hyvin helppo pikku tempuilla saada täysin jumiin. Varsinkin kun katsoo miten noilla menee näiden normiongelmienkin korjaamiseen usein puolikin päivää.
Toinen esimerkki häiriösiedottomasta teknisestä arkkitehtuurista on näiden nykynettitarjoajien verkot. Elisallahan saatiin koko verkosto kaadettua jokin aika sitten yhdellä kaivinkoneella. Aika hyvä saavutus ottaen huomioon että internet kehitettiin alkujaan verkoksi joka kestää vaikka ydinaseet kaatumatta kokonaan.
En näe että elämä olisi kovinkaan helppoa jos tulee joku oikea kriisi koska peruspalveluja tuottavat teknologiayhtiöt on olleet tahallisen hölmöjä suunnitellessaan systeemejään.
Petteri laittoi jo rahahanat kiinni. Se on nimittäin niin että te tuilla loisivat joidutte nyt töihin. Kylmä rätti päin naamaa virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Iltasiivoojista on pulaa.
Sulla hyvä luetunymmärtäminen. Kantsis varmaan mennä takasi alakouluun.
ttuki ja as.tuk.