Miksi lähinnä pienipalkkaiset ja kouluttamattomat matkustelevat?
Ainakin omassa tuttavapiirissä, n. 30-50 vuotiaita, niin lähinnä jotkut kaupan kassat, toimistoapulaiset, puhelinmyyjät ja varastomiehet reissaavat milloin Thaimaassa milloin pitkin USA:ta. Koulutetut ihmiset ovat sitten sellaisia kotihiiriä vapaa-ajallaan.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Koska naisystävä käskee. Muuten en kyllä lähtisi.
Laittaako se sinut matkoille, että saa omaa rauhaa siksi aikaa?
En ole huomannut. Kyllä meillä lääkärit matkustelee ihan siinä missä me hoitajatkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Kyllä meillä lääkärit matkustelee ihan siinä missä me hoitajatkin.
Eikö hoitajilla olekaan pieni palkka, kun on rahaa matkustella?
Ei pidä paikkaansa. Mun kollegat, asiantuntijatyössä, matkustavat kaikki lomansa. Itse en niinkään, mutta koen olevani poikkeus.
Jos se on ainoa henkireikä. Muuten heidän elämä on talvinen Siperia ja työlerimäinen työpaikka. Ehkä yrittävät etsiä energiaa, muutakin kuin kahvista? Moni menisi ulkomaille, ehkä pysyvästi, jos pääsisi - sään puolesta.
Sä nyt vaan satut tuntemaan 30-50 vuotiaita köyhiä ihmisiä.
Mä tunnen koulutettuja ja hyvin toimeentulevia työssäkäyviä sekä eläkeläisiä jotka matkustelevat.
Palkkani on liian pieni tarvittavan asuntolainan saamiseen ja auton omistamiseen joten säästän rahoja matkusteluun.
Se tuskin on sinulta pois.
Terveisin, se pienipalkkainen duunari.
Aika provokatiivista. Kuinka niin pienituloiset matkustelevat ympäri maailmaa. Faktoja kiitos.
Vai taasko joku taho halusi hajottaa yhteiskunnallista yhteisyyttä. Tiedä näistä. Huonoa kuitenkin, ei jatkoon.
Ne "kotihiiret" eivät mainosta matkusteluaan vaan tekevät sen kaikessa hiljaisuudessa.
Tai jos miettisit vain omia asioitasi?
Itse laitan palkasta kaiken liikenevän reissaamiseen ja tingin mm. asumisesta sen vuoksi. Ihan on omilla palkkarahoilla maksettuja matkoja, eikä sinun verorahoillasi kustannettuja.
Tää on muuten totta. Olen ollut sekä pienipalkkaisissa töissä että asiantuntijatöissä. Tai ainakin on niin, että ne pienipalkkaiset kehuvat kovaan ääneen niitä matkojaan. Ehkä ei ole omakotitaloa ja/tai mökkiä, niin sitten reissataan. Halvemmaksi se reissaaminen tulee.
Koska naisystävä käskee. Muuten en kyllä lähtisi.