Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että minua pyydetään kaasoksi

Vierailija
31.05.2023 |

Paras kaverini kertoi juuri kihlautumisestaan, häät järjestetään ensi vuonna. Pelkään pahoin, että hän aikoo pyytää minua kaasoksi, koska olisin aika itsestäänselvä valinta ja hänellä ei ole hirveästi kavereita. Minusta ei siihen hommaan ole luonteeni puolesta, enkä ole häätouhusta mitenkään kiinnostunut. Olen myös ikisinkku ja koko avioliitto instituutiona on minulle merkityksetön. Ihan siis jo hääparin itsensä vuoksi pitäisi kieltäytyä. Tätä kuitenkin pidetään kunniatehtävänä, joten kieltäytyminen saattaa vaikuttaa väleihin pahastikin, vaikka kyseessä on ymmärtäväinen ihminen. Onko neuvoja, kuinka kieltäytyä jos ja kun pyyntö käy?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos suostutkin? Sovit ystävän kanssa mitä hommaan kuuluu ja mitä ei kuulu. Tehkää oma versio kaasoilusta. Näytät että välität ystävän tärkeästä asiasta ja hän varmaan sinut jo tuntien ymmärtää jos haluat karsia sinulle epämieluisia asioita pois.

Vierailija
2/2 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä näitä seurueita hääparin tukena alttarilla, en edes sitä yhtä kaasoa pitämässä ladyn hääkimppua. Ja joo, kaasolla on muitakin tehtäviä kuten askarrella hääkarkkeja ja kutsuja ja keksiä leikkejä. Yhtä vähän ymmärrän niitä. Ap, sano suoraan, ettet ole sitä tyyppiä, joka pystyisi noihin tehtäviin. Sano tietysti ystävällisesti eikä vihaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla