Onko 200€ sopiva raha ylioppilaalle?
Kommentit (33)
Suomalaiset on ihan hel.... pihejä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liikaa. Nolla pois eli 20 eur riittää. Ylioppilaat vielä nuoria, ja silti omistavat nykyään kaikki pelit ja kilkkeet. Muistan kun kirjoitin ylioppilaaksi niin ei mulla siinä iässä ollu pelejä ja kilkkeitä. Saamillani rahoilla ostin lenkkarit ja shortsit. Kirjoitin vieläpä melko hyvät arvosanat, eximian paperit sain.
Tulet saamaan paljon alapeukkuja aivottomilta kerskakuluttajilta.
Ei se varmasti liikaa ole kenellekään, mutta jollekin rikkaalle kermaperseelle se voi olla liian vähän.
200 on vähän jos on oma lapsi tai lapsen lapsi.
Vieraalle se on paljon.
50e on minimi, minkä kehtaa antaa. Vieraat 50-500e ja isovanhemmat 500-1000e. Okei , toki riippuu onko isovanhemmilla 2 vai 20 lastenlasta jotka pääsevät ylioppilaaksi kukin vuorollaan.
100-200 euroa on mielestäni ihan ok lahja jos et ole sukua. Sukulaiselta odottaisin vähintään sellaiset 300e. Ylärajaa ei ole ;) Matkakassaan ja välivuoteen menee itsellä rahat
-tämän vuoden yo
Liikaa. Vai onko tuo summa koko perheeltä ?
Itse annan 50 vaikka onkin kummilapsi. Menee matkaankin aikaa vaivaa ja rahaa. 400 km/suunta
Vierailija kirjoitti:
100-200 euroa on mielestäni ihan ok lahja jos et ole sukua. Sukulaiselta odottaisin vähintään sellaiset 300e. Ylärajaa ei ole ;) Matkakassaan ja välivuoteen menee itsellä rahat
-tämän vuoden yo
Toki menet töihin tienaamaan. 100-200 € on ihan liikaa ei sukulaiselle.
Omille lapsille olen miettinyt tonnia per laudatur ja puolikkaan sivallus jokaisesta arvosanan madalluksesta.
Veljen lapsille nolla pois edellisestä ja muissa juhlissa (emme käy hirveän monissa) kysyin vanhemmilta mitä he itse arvioivat hyväksi.
Annoin sukulaistytölle 500€ ja hän oli erittäin tyytyväinen ja osoitti kiitoksen perinpohjaisesti.
M53