** Tammenterhojen Itsenäisyyspäivä **
Hyvää itsenäisyyspäivää terhoille!
Tiistain pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9005856&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (56)
[color=8B3A62][b]Nytkö se alkaa tosiaan!!??
Lähetä beijaflorille tooosi iso tsemppi halaus minultakin!!![/b]
Ihan myötätunnosta alkoi supistaa vähän täälläkin ja kauheet kylmänväreet menee pitkin rankaa!
[color=36648B]sunmom, ei se blogi nyt tunnu enää vaikeelta, vaikeinta oli luoda se tausta ja rakennella laatikot, en mikää haka oo vieläkään, mutta nuo on musta sen takia kiitolliset sivut,kun aika helposti saa poistettua erheensä ja sillee.. eli kokeilemalla oon menny eteenpäin.
Mä loin omastani ei-julkisen, eli annan vain tutuille ja sukulaisille salasanan..
[color=#228B22]jännityksestä kankeena, [b]Maria ja himpula 34+3
Huisia ajatella että ensimmäinen tammivauva näkee päivänvalon pian.. Voimia ja jaksamista ja hyviä vointeja sekä äidille että pikkuiselle!
Piti vielä tulla kurkkaamaan ennen linnan juhlien alkua tänne. Ja mitä uutisia! ONNEA JA TSEMPPIÄ BEIJAFLORILLE!!!! Huih, nyt sitten ensimmäinen? temmenterho näkee päivävalon! Oli oikein pakko ääneen lukea miehellekkin, että yksi tammikuinen on syntymässä.
Ystävän pojan synttärijuhlat menivät mukavasti, mitä tuo meidän poika kohelsi itselleen kaksi pipiä, mutta onneksi pieniä sellaisia. Itkulla ja pienellä verenvuodatuksella selvittiin.
Mutta nyt saunomaan!
Taneli
onnittelijoille:)nyt pidettii ihan pieni muitoiset juhlat kun suuremmat ois tarkotus pitää 16.päivä kun sillo pidetään myös Janetten 1v synttärit vaikka ne ois oikeesti vasta 28.joulukuuta mut kun ei yhtää tiiä koska tää kolmone päättää syntyä:)ja Jenna täytti 2v.
oli taas 2 päivää netti pimeenä kun oli joku vika mut onnex nyt on sit korjattu:)pääsee taas lukemaan ja kirjottamaa tänne sivuille:)
eilen käytii vuokraamas 3 leffaa jotka oli scary movie 4,se oli kyllä ihan hyvä sinänsä,ja toinen oli joku house of wax tai sinne päin ainaki se oli kyllä kans ihan kattomisen arvone k18 elokuva mut se kolmas oli kyllä tosi tylsä ja en muista nyt ees sen nimeä..
viikko takaperin perjantaina mun miehen sisko oli saanu toisen lapsen ja nyt oli tullut tyttö:)
huomenna mulla on neuvola ja ajattelin kyllä kysyä josko pääsisin käymää vielä loppuraskauden ultrassa että sais tietää minkä kokonen vauva tällä kertaa on suurinpiirtein tulossa!!
joulu me ollaa ihan kotona ja en tiiä onko tänne sillon tulossa ketää käymää mut eipä sillä nii väliä on sitä kiva perheenki kesken olla vaan,ja mun mies on lupautunu pukeutua joulupukix ja sitte me kuvataa se videokamerallakin saa tytöt kattoa sen sitte myöhemmin joskus:)
tässä raskaudessa oon huomannu että öisin vetää suonta jalasta niin pirusti että pitää nousta oikee istumaan kun sattuu nii paljon,aikasemmissa ei ole ollut semmosta.
mut nyt vois kyl mennä syömään jotai,kaikille hyvää itsenäisyyspäivää toivottaa:
mansemamma ja vauva rv 36
Valtavasti onnea Beijaflorille ja pietään peukkuja, että kaikki menee hyvin. Näin ne tammenterhot pikkuhiljaa alkaa saapua maailmaan! :)
Kiittää paljon terveisistä!
Ei uutta tilanteessa: Ei supistuksia, mutta hieman verta tulee. Josko jotain alkais tapahtumaan. Mies on ihan kohta sairaalassa, joten asiat siltäkin osin hyvin. Joutuu kyllä lähtemään jo ysiltä kotiin, jos ei mitään tapahdu...
Palaan taas!
Pirppis
Voimia! Olet ajatuksissani!
On se hassua, kun oma lähtö on tuntunut olevan kovinkin lähellä viime päivinä ja siitä huolimatta ensimmäisen Terhon syntyminen on melkoinen yllätys! Aivan vatsasta otti tuo viesti ja todellisuus iski tajuntaan; aivan kuka tahansa meistä voi aivan milloin tahansa olla samassa tilanteessa. Hui! Samanaikaisesti pelottava ja kutkuttavan hykerryttävä ajatus... Onneksi viikkoja on jo paljon kaikilla!
( . ) Kasassa ollaan vielä... Supistelee ajoittain aika rajustikin ja olen äärettömän onnellinen synnäriajastani huomenna. Vauva on jo niin iso (pitkä?), ettei meinaa kunnolla mahtua häpyluun ja kylkiluiden väliin, vaan " roikkuu" tuossa edessä hurjan matalalla. Olo on _todella_ raskas ja täysi eli alan olla aika kypsä tähän raskaanaoloon. Nukkumisesta ei tule mitään, kun aina painaa ja puutuu jostakin, turvotus on taas riistäytymässä käsistä (kirjaimellisesti :-)) ja vointi on kaiken kaikkiaan kovin tahmea. Kun nyt vielä reilun viikon jaksaisimme molemmat, minä ja vauva, niin sitten oltaisiin jo täysiaikaísen raskauden puolella. Vähän vaan se painoarvio jännittää. Paljonkohan ollaan jo kolmen kilon yläpuolella?
Luin pinot vain harppoen, kun istuminen ei oikein onnistu supisteluherkkyyden takia ja seisominen ei taas jalkojen turvotuksen takia ole kovinkaan mukavaa. Hidasta ja kömpelöä on tämä nykyinen oleminen, ihan aivotoiminnaltaankin...
Toivottavasti muut Terhot vielä malttavat olla jakaantumatta! Jos nyt itselle lähtö tulee, niin laitan siiten Nennin viestikuriiriksi. Huomenna kuitenkin synnäriuutisia iltapäivällä.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää mahakkaille!
¨c¨ 35+6
ja mitä näenkään? IIK, nyt se vihdoin tapahtuu =)
Paljon onnea beijaflorille meneillään olevaan koitokseen ja haleja! Hyvin kaikki varmasti menee, nyt en taida jännitykseltä saada edes nukuttua! Eka tammenterho on tulossa =)
Piti tulla kommentoimaan, mut ei nyt päässä muuta liiku kun tuo beijaflorin uutinen, taidanpa mennä saunaan... Tulee ihan paniikki tekemättömien juttujen takia, kääks...
nenn
onnea sullekin huomiseen, itse menen ensi viikolla näytille.. Näyttää siltä että kahvittelumme onnistuisi sinä päivänä, toivotaan!
Jos sulla alkaa jotain tapahtumaan, niin viestittele, mä kyllä ilmoitan tänne eteenpäin, teen itse samoin kun tulee se aika. Ajatella miten kätevää, en itse edes tajunnut että näin voimme tehdä =)
Nyt saunaan
[color=Red]Siis apua mitä uutisia täällä!!! Beijaflorille tsemppiä ja täällä ainakin on kaikki mahdolliset peukut pystyssä. Miehellekin piti huutaa (ku makaa olohuoneen sohvalla), että nyt on eka Terho lähtenyt synnyttämään. Apua, uskomatonta! Jotenkin tuo tieto toi hurrrrrjan paljon lähemmäs sen ajatuksen, että tää vauva voi tosiaan syntyä koska vaan. No nyt ei Baijaflorin tartte stressata raskausmyrkytyksestä ;) Ja jos tänään päättää Beijaflorin vauva syntyä, niin äärimmäisen hyvän päivän on valinnut syntymäpäiväkseen. Liput salossa ja kaikkea ;) Mut on huominenkin ihan hyvä. Jänskättää!
Ja SUURKIITOS kaikille onnitteluja laittaneille. Elin@: Kyllä täällä pientä kolmenkympin kriisiä oli ilmassa jo alkuvuodesta, kun kaverit alkoivat tuota maagista lukua täyttämään, mutta jotenkin tää raskaus on helpottanut tuota kriisiä. On tunne, että olenkin saanut jotain aikaiseksi tässä elämässä, kun uutta elämää kasvata masussani ;)
Tää päivä onkin mennyt juhliessa niin, että nyt illalla ehdin vasta koneen aukaista. Ekat vieraat tuli heti aamulla Turusta asti ja sitä mukaan on kaikki (tai lähes) tutut 150km säteellä käyneet kahvilla. Viimeiset lähti vasta seitsemän aikaan. Tosiaan itse leivoin vain täytekakun, kaverit toivat aivan jumalaisen ihanaa voileipäkakkua, kääretorttua, karjalanpiirakoita ja muita herkkuja. Nam! Ja niitä jäikin vielä vaikka kuinka. Lahjatkin olivat ihania ja hyödyllisiä.
Ja mies oli ollut maanantaina väsäämässä minun lahjaani, vaikka minulle sanoi menevänsä auttamaan kaveriansa remontissa. Näinhän mä epäilinkin ;)
Mutta nyt painun takaisin sohvalle miehen kainaloon katsomaan telkkua. Ihan outoa, kun huomenna on taas normaali arkipäivä, vaikka tänään on ollut niin lauantaifiilis.
Mukavaa Itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!
-Sulina + Papu rv 36+6-
Hurjasti tsemppiä tulevaan koitokseen!!! Toivottavasti kaikki menee oikein hyvin, olet ajatuksissa ;)
ariella
Olipas jänniä uutisia täällä Itsenäisyyspäivän kunniaksi: Beijaflor synnärillä- onnea matkaan, ja toivotaan, että kaikki voivat oikein hyvin. Tosiaan, kun Beijaflor pohti niitä sairaalakäyntejä, ja mikä mitäkin tarkoittaa, niin nyt sitä ei enää tarvitse pohtia, vaan on jo ihan eri asiat mielessä..
Tuo uutinen kyllä sai itselläkin sellaisen olon, että niinhän se hetki voi olla lähelläkin. Toisaalta olen koko ajan tuudittautunut siihen, että menee kuitenkin viikolla yli, eli ollaan jo tammikuun lopussa, ennen kuin terho syntyy meidän perheeseen, niin aika on tuntunut tosi pitkältä. Mutta ehkä sitä voisi kaivaa jo pikkuhiljaa ainakin jotakin noita vauvan tavaroita esille, pestä reunasuojusta äitiyspakkauslaatikkoon jne. Olin ajatellut aloittaa ensi viikolla, kun äitiysloma keskiviikkona alkaa. Enää neljä päivää töitä siis! Ja niistäkin perjantai pikkujoulupäivä, jolloin ohjelma alkaa jo aika aikaisin.
t.Meku rv 33+3
mitä uutisia täällä on! Ihan tuli vedet silmiin, kovasti pidetään peukkuja Beijaflorille, on varmaan kaikkien meidän ajatuksissa! Kiitos Pirpanella, kun viitsit meitä infota!!!
Leikkimisestä: täälläkin yksi nolo kotiäiti, joka ei pahemmin ole jaksanut taaperoaan viihdytellä. Kovin onkin poika omatoiminen ajankulun suhteen, moni vieras on sitä ihmetellyt, kuinka hän itsekseen touhuaa ja keksii tekemistä. Joskus rakennellaan yhdessä palikkatorneja, leikitään traktoreilla, tehdään palapelia tai selataan satukirjoja, mutta aika harvoin. yritän kyllä aina keksiä kuinka saan pojan mukaan omiin touhuihini, esim. siivoukseen ja ruuanlaittoon ja kovasti Eetu tykkääkin äiskän kanssa tehdä yhdessä. Lempipuuhia on tosiaan imurointi (pukki tuopi oman leikki-imurin), astianpesukoneen ja pyykkikoneen täyttö. Ihme sälli!
Ihan järkky maku suussa kun söin tonnikalaa ja ruisleipää =/. Meinaa ihan oksu tulla. Pesin ennen saunaa suihkun seiniä ja nyt selkää särkee siihen malliin, että menen kyllä sänkyyn. Mies meni poikaa nukuttamaan puol tuntia sitten ja vielä sieltä äsken kuului höpötystä =)
Hyvää yötä kaikille, etenkin Beijaflorille, joka ei kyllä taida paljon nukkua ens yönä...
Elina
Tsemppiä Beijaflorille! Jännittävää... Toivottavasti kaikki menisi hienosti ja lähtisi itsestään käyntiin.
Täällä päivä mennyt vauvan vaatteita pestessä ja perheen kanssa ollessa. Kiva saada vauvallekin vaatteet ja tavarat vähän valmiiksi. Esikoisen aikana jäi vaatteet pestäväksi vasta syntymän jälkeen kun tuli vähän yllärinä :-)
Kiitos Ariella ohjeesta, pakko kokeilla jossain vaiheessa.
elin@ - kurja homma teille käynyt, toivottavasti ei kuitenkaan estä joulusta nauttimista.
nenn - pistähän se miehesi jo suoraan nukkumaan sinne pojan sänkyyn niin saat sinä nukkua välillä kunnolla!
MM - en mäkään ole hyvä leikkimään. Yleensä sitten pelataan tai luetaan, enemmän tehdään kotihommeleita pojan kanssa. Tänään kyllä oltiin piilosta, poitsu halusi etsiä ja oli hauskaa :-)
Sunmom - KÄTTÄRISTÄ - synnyttäjien vastaanotto on nykyään 4. kerroksessa, tai siis päivystys. Nyt mennään suoraan synnytysosastolle jos supistukset säännöllisiä tai siis synnytys käynnissä. Muuten samaan kerrokseen päivystykseen tutkimukseen / odottelemaan. Sinne tilanteesta riippuen joko synnytysosastolle tai päivystykseen vaan PITÄÄ SOITTAA ennen kuin menee. Mulla ainakin neuvolakortissa tarra jossa numerot.
Sulina - mitäs sait mieheltäsi?
( . ) itsekin kokoajan odottelee että joko lähtö koittaa vaikka mitään supisteluja ei ole. Kaikki vihlonnat vaan pistää heti tutkiskelemaan omaa oloa ja välillä tuntuu että jotain lorahtaa, mutta taitaa olla ihan kuvittelua. No eipä se esikoisen kanssakaan mitään etukäteen ilmoittanut, vedet vaan hulahti yöllä...
Täytynee mennä unille, aamulla poika hoitoon ja itse neuvola visiitille. Huomenna onkin jännä tulla katsomaan onko jo uutisia...
t. Mirabella ja Albert rv 36+2
[color=darkviolet]( . ) närästystä on ollu nyt muutamana päivänä enenevässä määrin. Ei yhtään kiva, ku yleensä ei tarvi mokomasta kärsiä. Hyvä, ku tietää mitä se on.
Huomasin tuossa uutta O-lehteä lukiessa, ett Multitabsilta on tullu uusia valmisteita. Mm. närästykseen ja pahoinvointiin tabuja. [b]Onko kellään kokemusta?[/b]
Huomenna on mullaki neuvola. Tais olla parilla muullakin :) punnituspäivä.
[b]Leikkimistähän [/b]mun piti kommentoida jo ajat sit, mut tää pää ku on sama ku kesällä niin ;) Meillä onneks akka on tosi itsenäinen puuhasteleen ja keksiin leikkejä omin päin. Näin on ollu aina.
Nyt viime aikona on tullu ihan kysyyn, ett mitä vois tehä tai kommenttia tulee ettei keksi mittää tekemistä. Eikös tällanen kuulu johki ikäänki?
Tänään on puuhasteltu yhessä joulupukin kirje ja akan kavereille joulukortteja, luettu kirja ja vähä aikaa autoin värittään yhtä tehtävää Nalle Puhi-lehestä.
Pahemmin ei tuu leikittyä varsinaisesti, mut autan rakentaan legoilla talon tms, pelataan joskus esim. palapelejä tai muistipelejä. Paljon akka on mukana ukonki touhuissa, tänäänki vietti hyvän aikaa pannuhuoneessa järjestelemässä työkaluja jne.
Nyt on esitietokaavake kai täytetty. Nimet just iskin siihen. Viimesenä. Ukko heitti pari uutta nimivaihtoehtoo, jos poika, niin eipä nyt kai tulekaan A-kirjaimella alkava kuten oli kaavailtu. Mut ehoton olikin, ett tytön nimi alkaa S-kirjaimella.
Mun äitin puolelta tuota perinnettä on mun mummista lähtien, joten jotain perinnettä pitää jatkaa :)
Kattelin tuossa kalenterista niin rv 36 on viimesellä viikolla. Sillon on pyhäpäiviä, vaikka muille jakaa. Toivottavasti pääsee silti synnytystapa-arvioon mukisematta. Jotenki mua huolestuttaa, jossei jostai syystä pääse tai ei pääse ajoissa. Sen verran kaivelee akan synnytys ja kaihertaa mielessä, ett on saatava varmuutta peipin tilasta.
Nyt iltapalalle ja peiton alle kirjan kera.
Rauhallisia yöunia kaikille :)
Sieltä sitten eka tammenterho syntyy. Pietään peukkuja että kaikki menne hyvin!!
Ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille odottajille!
mellum ja peukaloinen 36+3