** Tammenterhojen Itsenäisyyspäivä **
Hyvää itsenäisyyspäivää terhoille!
Tiistain pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9005856&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (56)
Meillä oli kiva aamuylläri. Viime yönä vihmoi sadetta kunnolla ja se oli sit tullu sisään piipun vartta! Meillä on suunnitelmissa purkaa koko mörskä pois kun se on vaan tiellä niin voipi olla, että remontti on lähempänä ku aateltiin =/. Parketti on pilalla siitä muurin vierestä, samoin kattopaneelit. Pitää ne muutenki uusia sit ku purkaa ton " saarekkeen" , mutta ikävän näköstä nyt juhla-aikaan =(. Ja täällä työhuoneessa on ulomman ikkunan pokat alhaalta ihan mustunu ja homeessa, kun siitä on tiivisteet menny ja vesi valuu koko ajan ruutuja pitkin alas. Kaikkea kivaa _pientä_ fiksausta tiedossa.
Sulinalle Oikein Hyvää Syntymäpäivää!!! Onkos iskeny 30 kriisiä?
Fable: mulla on ollut myös tuota voimien katoamista. Tässä joskus kirjoittelinki, kun käden nostaminen sylistä pöydälle tuntui ihan hirmu raskaalta, enkä jaksanu edes kahvia kaataa.
Lämpöpussista: ostin sellasen esikoista varten ja tosi hyvä oli varsinki sitten, kun Eetu ei mahtunu enää vaunun koppaan ja oli kovat pakkaset, niin siinä lämpöpussissa tarkeni sitten ratasosassakin!
Pupina: kiitos ideasta! Taidan minäkin väsäillä joulukarkkeja viemisiksi =) Pitääpä muistaa ostaa niitä värikkäitä pikkuvuokia.
Ardisia: me ollaan kanssa pohdittu tuota sijaisvanhemmuutta, tai sellasta apuperhe-toimintaa, että otettais sillon tällön lapsia hoitoon kun omat vanhemmat tarvii lepoa. Mulla on tosin vakkarityöpaikka odottamassa, mutta en sinne kovin innoissani ole palaamassa. Mutta sitä mietitään sitten kun on omat lapset isompia. Meillä on vielä suunnitelmissa toinenkin parivaljakko kun nämä saadaan kouluikään =)
Maria: komean tuvan aiot väsätä! Minä en viitsi alkaa mitään nyt väsäämään. Ihan tarpeeksi jos saan tavallisia pipareita leivottua. Taikina on valmiina pakkasessa. Ensi vuonna sitten, kun Eetukin tajuaa asiasta enemmän.
Mies meni lämmittämään takkaa anoppilaan, ovat olleet perjantaista asti reissussa niin siellä meinaa olla jo vähän tunkkaisen kosteä ilma. Mukavampi tulla kotiin kun on lämmin. Pyydetään heidät sitte varmaan meille iltateelle syömään pannarin rippeitä =)
Huomasin äsken, että mulla ja pojalla on molemmille neuvola samana päivänä 20.12. Mulla klo 11 ja Eetulla 12.30. Pitää koittaa siirtää mun aikaa vähän eteenpäin, niin pääsis yhdellä reissulla tai ei tarvis tuntia odotella... Eetulla on lääkäri niin sitä ei varmaan voi siirtää =/ *miettii ääneen...*
Elina ja masukki 32+4
sulla edelleen samat jutut mielessä ;) no makuullaan voi vaikka kirjoittaa joulukortteja ja suunnitella ensi viikon ruokalistaa.. Mutta rehellisesti, tuota, mie siivosin tuon leikkihuoneen :/ Tai istuin lattialla ja heittelin roinaa laatikoihin. Tosi raskasta ;) Ei tässä oikein muihin sänkyhommiin uskalla, SSS on muistissa... :)
Hae ihmeessä sitä työpaikkaa!!!
Kuule, siekö tykkäsit vauvalla pitää noita norsu- vaatteita?
FABLE: Mukava kuulla, että sullakin on ollut huonoa omaatuntoa raskaanaolon vuoksi. Mulla myös.. Pääasiallisesti just työpaikan takia. Mähän jäin saikulle supistelujen vuoksi jo rv20. Työpaikkakin kun on suht uusi, tai siis sain vakiviran vasta pari vuotta sitten. Kuinkahan moni siellä ajattelee, että mä oon vaan kytännyt vapaata virkaa ja sitten hankkiutunut raskaaksi? vaikeeta on ollut olla kotona, kun mä todella rakastan työtäni ja on ihanat työkaverit ja kaikkea.. Näitten suppailujen kanssa ei kuitenkaan ole leikkiminen :)
TIKRU: Hmm.. Enpä ole varma tuleeko Maraboun suklaalla yhtä hyvä kakku? Fazerin suklaalla on sellainen oma maku, kokeilin kerran sillä Fazerin punaisella (maitosuklaa?), ei tullut yhtä hyvä. Mutta kokeile ihmeessä, siitä tulee sitten Dajm- kakku ;)
ARIELLA: Onkohan toi valkosuklaakakku tehtävä silikonivuokaan vai onnistuukohan tavallisella. Kumoaminen varmaan helpompaa silikonisella? *funtsii sellaisen hankkimista*
Ääh.. koko päivä on mennyt ihan tällaiseksi olemiseksi.. Tuon huoneen siivoamisen lisäksi en ole muuta kuin pyykkiä pessyt. Kateellisena luen teidän juhlapäivän vietosta, täällä kun on ihan normaali arki. Illalla vasta herkutellaan samalla kun linnan juhlia katsotaan. Toivottavasti myrsky ei katko yhteyksiä..
meillä on täällä oikein kankkuspäivänviettoa. Mies on rehdissä kankkusessa ja itsellä on sellainen löysä olo - ihan kuin joskus ennen vanhaan kankkusessa. Pizzatkin tilattiin - ihan kuin ennen vanhaan...
Ajatelkaa mitä ihminen voi unohtaa: eilen oli puhetta kaverin kanssa lastemme muskarin jatkamispäivästä tammikuussa ja kaveri tuumasi miettiessäni päivää, ettei se varmaan kauhean olellista tietoa minulle ole. Ehdin miettiä hetken että miten niin, kunnes muistin " Ai joo, mähän synnytän tammikuun alussa vauvan" . Siis miten tän jättipallon voi unohtaa??!! Ei tämä toisen odottaminen siis ole lainkaan niin unohtumatonta kuin esikoista aikoinaan odottaessani :)
ardisialle: ei meillä ensimmäistä vauhdilla synnytetty, kalvot puhkaistiin ja oksitosiinitipankin laittoivat vauhdittamaan. Mutta pelottaa se vesien menolla alkava synnytys, kun pitää siinä tapauksessa saada poika hoitoon kuitenkin vauhdilla. Ja kaikki muu meillä on melkein valmiina, yhtään hoitopaikkaa pojalle ei olla vieläkään kysytty. Pitäisi varmasti ruveta tosissaan pohtimaan sitä.
Nyt valmistautumaan sinne synttärikemuille!
Taneli
[color=darkviolet]Mä kerään ronsuja, mut harmi hirveesti en oo sen aiheisia nuttuja löytäny. Muutama mitä on niin taitaa olla akan aikusia. Pitänee kierrellä kauppoja sillä silmällä, jos vielä tulee jossai käytyä.
Ukko on manannu, ett ku yläkerta on joskus valmis niin kaikki norsut muuttaa sinne. Vasta löysin ihanan koristeronsun, on tässä tietokonepöydän ylähyllyllä. Ukolle en maininnu mittää ja eipä se oo huomannu ;)
Olikos sulla muuten meseä? Jos haluat niin vaihetaan osotteita :)
Elina: Mulla on tosiaan ihan samanlaista, ihan voimatonta välillä. Ei kyllä ekassa raskaudessa ollut tällaista. Mutta tää nyt on tosiaan mennyt erikaavan mukaan. Mutta hyvä kuulla että muillakin on samaa vaivaa, että kuulunee asiaan.
Ardisia: Joo, mulla on kans toi työpaikka aiheuttanut morkkista. mähän palasin töihin vasta huhtikuussa, kun olin ollut hoitovapaalla sen kolme vuotta. Ja mielissäni palasinkin työn pariin pitkästä aikaa, mutta kuinka ollakaan, plussasin viikko töiden aloittamisen jälkeen ja siitähän nää vaivat melkein alkoikin. Jouduin alussakin oleen pois niiden pahoinvointien takia. Osa työkavereista oli ihan ymmärtäväisiä, mutta luulempa, että löytyi myös näitäkin ajatuksia, että toi nyt ei vaan viihdy töissä ja käyttää raskautta tekosyynä olla saikulla. Tosin meillä kyllä miesvaltainen työpaikka ja oikeestaan moni työkaveri (miespuolinen) oli sitä mieltä, ettei tää ole raskaanaolevan työmaa. Meillä on paljon raskaita hommia ja sellaista mihin raskaana ollessa ei pysty kertakaikkiaan. Ja sitten kun alkoi ne supistelut rasituksen yhteydessä, niin eihän siitä vaan mitään tullut. Mä jäin kans saikulle rv 19, että samoihin aikoihin kuin sä. Ensin olin siinä 6 viikkoa putkeen lomalla ja sitten kolmisen viikkoa koitin sinnitellä töissä, mutta en pystynyt siellä normaaliin työntekoon niin sitten luovuin ajatuksesta että töissäolo onnistuisi. Mutta harmittaa toisaalta, sillä mulle oli tosi tärkeetä päästä työelämään tässä lasten välissä. Ja se meni nyt vähän pipariksi. Onneksi nyt jonkin verran pystyin oleen, että sai maistaa vähän muutakin elämää kuin tää kotonaolo. Jos taas tulee oltua ainakin sen pari vuotta kotona. Mutta tosiaan, ei kaikki hyvällä varmaan katsonut (pomotasolla), että mä palaan pitkän poissaolon jälkeen ja jään melkeen heti pois. Mutta ei voi nyt mitään.
Juuri tuossa miehelle taas valitin, että kun mä olen näin raihnanen ja väsynyt ja vielä olis yli kuukausi laskettuun. Ei kai sekään enää jaksa kuunnella näitä mun valituksia, tai sitten se on niin tottunut jo. Mutta kuitenkin, olo on mitä on. En olis kyllä uskonut, että raskaus verottaa näin voimia. Mutta on tää sen arvosta kuitenkin. Ja ajattelepa jos olatis vaan rehkitty ja vauvat olis sen takia syntynyt ennenaikojaan, en olis kyllä pystynyt elää itseni kanssa sellasen jälkeen. Kun eihän noista supistuksista ikinä tiedä, mitä ne aiheuttaa.
Vaunujen pesusta oli puhetta...Meillä on emmaljungan -03 yhdistelmät ja niissä ainakin saa ne kankaat irti ja ne voi pestä 40 asteessa. Ainoastaan vaunukopan kankaista runkoa ei pysty peseen, mutta imuroin sen ja pyyhin märällä. jos se nyt mitään auttoi. Kuomun pesin käsin, siihen oli tullut kans kellastumaa siihen valkoiseen sisäpuoleen, iskin siihen pesuainetta vaikuttaan ja sitten pesin sen käsin pojan ammeessa. Ainoo mihin se mahtui kokonaan. Ei se ihan vitivalkoiseksi tullut mutta en jaksanut puljata sen kanssa kauemmin.
Luulen että suurin osa vaunukankaista kestää ihan konepesun, mutta käsinpesuhan on tietysti varmempi jos epäröi että vois kutistua.
Mutta nyt tarvii tehdä jotain hyödyllistäkin, ennen kuin lähdetään ilotulistusta katsoon.
Ai niin, kuinka kauan noita tuttipulloja ym. tarviikaan keittää, kun steriloi. Oliko 3minsaa riittävä? ajattelin laittaa ton rintapumpun jo valmiiksi kun otan sen sinne sairaalaan mukaan.
[color=blue]Meillä mies on töissä ja ottaa sen vapaapäivän perjantaina kun lähdetään ostelemaan viimeiset joululahjat.
Yöllä en taaskaan saanut nukuttua miehen kuorsauksen takia ja taas jouduin siirtymään toiseen huoneeseen, harmittaa kun meillä on upouusi sänky jossa on tosi mukava nukkua, aivan kun terapiaa selälle, maksoi hunajaa mutta on jokaisen sentin arvoinen. Ja sit jouduin nukkumaan miehen pojan sängyssä ja yöunet olivat sitten mitä olivat. Unenpöpperössä olin keksipäivään asti ja sit hermostuin tähän sotkuun ja lian määrään (kuka hullu otti meille koiran?) ja rupesin imuroimaan. Tytöt menivät ulos pienempien kanssa ja sain siivota rauhassa, mutta kyllä selkää ja jalkoja nyt särkee. Pahinta on liitoskivut jotka eivät tykkää imuroinnin liikehdinnästä yhtään.
Nyt pitäis miettiäjotain ruokaa, kun unohdin että kaupat ovat tänään kiinni... Meillä ei varsinaisia perinteitä ole näin itsenäisyyspäivisin.
Kiva kuulla että ardisia ja fable ovat vielä yhdessä palassa, ottakaahan vielä vähän aikaa iisisti =)
Jos nyt sitten perjantaina saisin ostettua viimeiset asiat vauvallekin ja viikonloppuna laitettua vauvan vaatteet kaappeihin niin olisi sitten parempi mieli.
Jos menisi tarkistelemaan kaappeja että mitiä sieltä löytyy!
nenn 36+2
Heippa!
Olen Beijaflorin ystävä ja sain häneltä tänään puoliltapäivin viestin:
" Lapsivesi meni! Oon sairaalassa ja mies lähti tulemaan junalla Torniosta. Vauva on perätilassa, mut yritetään alakautta. Viimeistään huomenna syntyy! :) Tarvitaan paljon tsemppiajatuksia, joten ajatelkaa meitä!"
Olen ollut Beijaflorin kanssa koko päivän yhteyksissä. Supistuksia ei ole tullut, ja jos ei ala aamuun mennessä itsellään niin aamulla on edessä sektio. Käynnistää ei kuulemma edes yritetä perätilan vuoksi.
Ihan hyvällä mielellä hän on, vaikka tietenkin harmittaa, kun olisi halunnut synnytyksen olevan luonnonmukainen ja nyt taitaa tulla kaikkea muuta. Vauvan ja äidin terveys kuitenkin etusijalla. Eniten häntä taitaa kuitenkin jännittää vauvan näkeminen. Huomenna siis viimeistään ensimmäinen Terho on maailmassa valmiina nuuskuteltavaksi!
Pitäkää peukkuja ja tulen kertomaan heti kun kuulen uutta!
Pirpanella ja poika Helmiäinen 2/06
No enpä oo paljoa saanut taas tänään aikaan, joulukranssin sidoin ja se on nyt ovessa mutta karkit ja sinapit saa odottaa huomiseen ja viikonloppuun....
Kävin isääni ja siskoani moikkaamassa ja nyt on veto ihan veks!
ZATU- kiitos kovasti, en nyt tiedä olenko niin kätevä käsistäni mutta aina olen sellainen ollut että kaikki pitää tehdä mieluiten itse (peruja kotoota ja mummilta!) ja sen lisäksi olen vain luonteeltani sellainen että tykkään " häärätä" ihan hirveesti, varsinkin keittiöpuuhissa...!
Nyt on vaan valitettavasti pitänyt jarruttaa hieman näitä jouluvalmisteluita ja ihan hyvän syyn takia! Olenhan tässä jo, mitä nyt sanoisin, viimeiset 12-14 vuotta tehnyt perheen melkein kaikki jouluruuat, nyt passaan ainakin tänä vuonna suurimmista urakoista!
ARDISIA- perunatärkkelys on juu perunajauhoa ja voit käyttää ihan väkiviinaetikkaa lorauksen tai sitten viini-,tai omenaviinietikkaa hieman isomman lorauksen (säilyvyyskin pitenee!)
Ja meillä täällä sinappijauhe taitaa löytyä ihan sinappien vierestä (esim. Coleman`s tai sitten löytyy muita, halvempia isommissa erissä myytäviä, tuo Coleman`s on vaan vahvempaa!) tai voipi olla että maustehyllystä löytyy, kysele kaupasta ellei osu silmään!
Ja kyselit jäädykkeen laittamisesta silikonivuokaan (anteeksi en muista kenen ohje oli...), itse en omista silikonista vuokaa, mutta laita tuorekelmua vuuan ja jäädykkeen väliin niin kumoaminen onnistuu hyvin eikä tule makuja vuuasta jäädykkeeseen!
FABLE- pesin juuri itsekin rintapumpun osat tiskikoneessa ja siinä ohjeessa sanottiin että joko tiskikone tai sitten keittämällä just se 3 min.! (mulla on se Ainun sähkökäytt. )
Nyt en enää muista mitä muuta pitikään kommentoida, jatkoa seuraa kun pää kirkastuu....:)
Taidan mennä maate soffalle virittäytymään linnanjuhlia varten ja nauttimaan kynttilänvalosta****
Ainoa asia mikä muuten tänään otti päähän oli kun lähdin ajelemaan isäni luokse niin huomasin että KAIKILLA muilla oli lippu liehumassa paitsi meillä!! Unohdan aina sen että pihalla on lipputanko ja kaapissa lippu mutta kuinka muistais sen nostaa....? Ja kaikista liputuspäivistä unohdin sen juuri tänään, laho pää kun on....
No, ens vuonna sitten uus yritys, kynttilän aion ainakin muistaa laittaa ikkunaan kuudelta palamaan!
Mukavaa iltaa!
Pupina
Siis eka tammivauva taitaakin olla itsenäisyyspäivän vauva!! Nyt kaikki peukut pystyyn, että Beijaflorilla kaikki menee hyvin, ja sais vaikka yrittää alakautta (kun on sitä halunnut..) ja kaikki menis niin luomuna kuin mahdollista plus että mies sieltä pohjoisista kerkeää mukaan. Jos oikein muistan, niin ainakin Beijaflorin äiti on varmasti paikalla!!
Välitähän ystävä meiltä Beijaflorille terkut ja tsempitykset!!
voimia & tsemppiä synnytykseen!!!
Nyt sitten se ensimmäinen tammenterhon-poikanen näkee päivänvalon!
Toivottavasti kaikki menee hyvin, täällä jännitetään kanssasi!
Pupina
Olis myynnissä vm 04 poika joka ei nuku enää :(! Mä oon siis niin väsynyt siihen huutoon joka jatkui eilen yöllä 3h ajan. Kaikki tää siis johtuu siitä että poika joutui luovuttamaan tuttinsa viime perjantaina. Nyt joka yö on mennyt iahn pipariksi ja samoin päikkärit. Eilin yö oli pohjanoteeraus. Jätkä huuttaa vaan mammaa koko ajan. Me ollaan kylläkin miehen kanssa päätetty että saa huutaa, mutta kun tää hyväkäs nousee sängystä ja kun mies vie sen takas sänkyy karjunta jatkuu. Ollaan päädytty siihen että mies hoitaa tän homman koska mä en jaksa nousta kokoajan sängystä, koska supistelee ja muutenki tukala olo nyt. Koskakohan tää helpottaa? Ennen tutista luopumista nukuttiin todella nätisti koko yö ja päikkäreitäkin reilut 2h.
Eniten mua säälittää esikoinen jok on hätääntynyt kun pikkuveli huutaa niin. Otin sitten pojan viekkuun nukkumaan ja onneks nukahti sitten siihen ihan kivasti.
( . ) supistelee enempi nyt taas kun poika on järjestänyt tollasen rumban tänne. Varsinkin vanhoihin sektiohaavoihin sattuu niin maan penteleesti. Pitäis varmaan huomenna soitella siitä neuvolaan.
Sunnuntaina olin tupperware kutsuilla ja jengi ihmetteli mun pientä vatsaa ja eilen olin duunipaikalla hakemassa tavaroita ja siellä oltiin taas sitten sitä mielt että ompa sulla iso vatsa :} kumpaa joukkiota sitä sitten uskois :/ Oon ollut Jorviin yhteydessä ja mulla siis synnytystapa arvio 29.12 ja alustavasti jo juteltiin kätilön kanssa että sektio tehtäis 18 tai 19 pv. Jumpe siihenhän on enää n 6vk:a
Myös mulla tää kolmas raskaus on ollut paljon rankempi kaikin puolin.
Vaunujen pesusta - mä oon kanssa pessyt kankaat 40 ja lingonnut ihan mormaalisti ja ei oo vahinkoa sattunut vaikka on pesty useasti. Kuomun on irrottanut ja pessyt kylppärissä fayrylla ja tiskiharjalla ja sitten huuhdelut reilulla vedellä. Ja puhdasta on tullut. Vaunuina meilä on ollut siis Emmaljungan Edget ja Canon Onet.
Vauvan vaatteiden pesusta - en oo vielä edes saanut aikaseksi mentyä läpi kaikkia vaatteita. Aattelin pestä sitten kun joulun jälkeen uusi khh on valmis ja uusi kone asennettuna.
Uusvuos G - ollaan varmaan kaverin luona ja lähetellään raketteja jo 10 maissa ja sitten kotiin nukkumaan. Näin ollaan tehty sitten ekat meistä sai vauvan n 10v sitten.
Ardisia - ihana se kakku ohje ja heti eilenhän mun oli se pakko tehdä(laitoin kylläkin koko levyn sinne), onnistui todella hyvin, ei kyllä paljon jänyt täksi päiväksi syötävä ;)
Nyt sitten muistat vaan itse ottaa rauhallisesti ja olla jalat ristissä ainaskin pari viikkoa.
Pullojen keitosta - mä keitin niitä n 5min en kauempaa. Enkä kyllä jatkanut niiden keittoa vauvan synnyttyä. Mä vaan täytin ne sillointällöin kiehuvalla vedellä.
Muuten kuinka paljon te olette ihan rehellisesti leikkimässä lasten kanssa. Mä rehellisesti sanottuna en leiki kauheesti, enemminkin annan poikien itse leikkiä keskenään ja laitan esim esille muovailuvahaa tai piirrustus kamaa tai sitten mä luen niille.
Pitää mennä syömään poikein tekemää " ruokaa"
väsynyt -MM- ja baby 32+5
Kiitoksia, terkut menee perille. Juu, hänen äitinsä on siellä laittamassa kotia kuntoon ja on paikalla myös sairaalassa tarviessa. Itsekin ehdotin sinne menoa, mutta kaikki on kuulemma ´hallinnassa ja eikähän se mieskin ehdin hyvin paikalle!
Pirpanella
Enkeleitä mukaan, toivotaan että kaikki menee hyvin. Nyt se eka tammikuinen sitten syntyy...Tuota vesien menoa itsekin pelkään, sittenhän se on menoa kun lapsivedet poksahtaa tai alkaa tihkuun, sillai mullakin käynnistyi eka synnytys. Paljonko Beijaflorilla olikaan viikkoja, eikös ollut jo 35+
Kiitos Pupina sterilointiohjeesta. Mulla on kans se ainun sähköpumppu ja aventin käsikäyttöinen, mutta käyttöohjeet oon tyypillisesti hukannut jonnekin.
[color=darkviolet]Kerro Beijaflorille hirmusesti terveisiä ja toivotaan, että mieskin kerkeää mukaan ja ottamaan vastaan uuden tulokkaan :) Kuhan nyt muistaa iisisti ajella. Voimia bd bd bd bd bd bd ja tsemiä koitokseen.
Huhhui, ku alko jännittään!! Me täällä ollaan nimiä pyöritelty teeveen ääressä istuskellessa.
Ihan tuli tippa silmään, kun luin pirpanellan viestin! Nyt se sit syntyy eka terholainen! Ihan liikuttunut olo tuli. Tätähän sitä on tässä alkanut jännätä viime aikoina. Toivottavasti tosiaan beijaflorin mies ehtii paikalle kanssa vastaanottamaan pienokaista! Onnea koko perheelle!!!
-tau-
Hui, tulipa yllättäen ekan Terhon syntymä, viimestään huomenna! Tosiaan ihan kuka tahansa voi olla seuraava... Kääks!
Oltiin miehen siskon pojan lakkiaisissa. Ihan kivat juhlat. Tylsää vaan että ylioppilaan äiti (alkoholisti) oli ottanut terästystä, että " uskalsi" tulla ex-miehensä järkkämiin juhliin. Tuli meidän kyydillä ja kyllä teki pahaa autossa se haju. yök!
Kävinpä sitten apteekissa ostamassa pukamarasvaa. Nyt painaa niin inhasti maha tuonne alas että kivasti pullistelee joka paikka! :( Toivottavasti ei tuu kivuliaaks...
Illaksi ei ole muuta ohjelmaa kuin linnanjuhlien katselua. Huomenna pitää leipoa, kokeilla noita teidän herkullisia ohjeita. Meillä on kuuloyhdistyksen joulutapahtuma lauantaina, jonka kahvipöytään olen lupautunut leipomaan.
Mukavaa itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!
t. H ja Iines 34+4
Beijaflorille mahottomasti onnea sairaalaan ja enkeleitä varmistamaan että kaikki menee hyvin! Vai että ensimmäinen terho...
Sulinalle 30x synttärionnittelut, mulla tuo " kriisi" luku on keväällä edessä.
Ardisia: voi hurja, meinaako teidänkin terho tulla joulua juhlistamaan? Nyt lepoa, lepoa ja vielä kerran lepoa. Meidän neidillä (pian 4v) on ollut myös käsissä samanlaista häikkää. Puhuivat lääkärissä löysistä nivelistä ja sellaisesta (en hyvin muista kun silloisesta lääkärikäynnistä pari vuotta aikaa). Pienempänä ei voinut käsistä vetää tai nostaa mitenkään kun ilmeisesti kyynärpäät meni " sijoiltaan" ja kipuja oli pitkään.Itsestään paranee. Nyt vaiva jo hiukkasen helpottanut.
Kaavakeg: mikä kaavake? meidän neuvolassa ei ole sellaisesta koskaan puhuttukaan ja neljättä kertaa jo synnärille menossa. Joskus oon aatellu tehdä oman toivelistan sairaalaan mukaan, mut se on aina jäänyt tekemättä.
Uusivuosig: todennäköisesti ollaan anoppilassa puolen kilsan päässä ja mies saa luvan olla selvin päin (aiheesta ei olla vielä keskusteltu). Itsehän veikkasin vauvan syntyvän 1.1.07.... Ollaan oltu anopilla joka vuosi, muksuille ammuttu raketteja alkuillasta ja syöty herkkuja. Kotiin on sitten lyhyt matka nukkumaan.
Sinda ja Maria-79: onko tuo vuodatuksen blogin perustaminen / yllä pitäminen vaikeaa? Useasti olen halunnut sellaisen aloittaa..
Monttu: varmaan jännä tunne tietää, että vauva syntyy parin viikon päästä. Nautiskelkaa nyt joulun tulosta :-)
Kuinkas moni täällä onkaan kättärille menossa synnyttämään? Rupesin tässä pohtimaan, että eikös siellä ole synnytysvastaanotto vaihtanut paikkaa? Viimeksi kun olin siellä tosi toimissa, vastaanotto oli alakerrassa. Neuvolassakaan ei ollut mitään infoa tutustumiskäynnistä tms. Enkä muistanut sit terkalta kysyä.
( . ) jos tuohon masun kuvaan lisäisi jalat niin ne ei näkyis kuin polvista alaspäin =) niin alhaalla on. Itseasiassa masu roikkuu häpyluun päällä, ei mikään kiva tunne. Viimeksi jo terkka sanoi, että kovin on vauva alhaalla. Ens ke lääkäri niin selviää kunnolla alakerran tilanne. Tosi kipeästi pikku-ukko punkeaa alaspäin, ihan kyyneleet nostaa silmiin kun sattuu niin. Selälleen ei pysty olemaan hetkeäkään. Tuntuu et koko alavatsa repeää. Vali, vali..mieskin totesi yks ilta et itse tuohon tilaan halusit. Just joo,muistaakseni hän on osasyyllinen ;-)
Noh, nyt jos sais pyykit kuivumaan. Yritänpä ryhdistäytyä ja käydä kirjoittelemassakin täällä, mennyt ihan lukemisen puolelle vain.
Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille, kohta pääsee juhlapukuja telkusta arvostelemaan =)
Sunmom ja pikku-ukko 34+3
jännittää milloin tulee beijaflorilta uutisia!
Tässä ois yks tosi nopee ja helppo piirakkaohje. Tänään viimeeks moisen leivoin. Yleensä kaikki aineksetkin löytyy kaapista, niin hyvä tehdä yllätysvieraille.
HELPPO, NOPEA MARJAPIIRAKKA
150g margariinia
1 dl sokeria
1 muna
2 dl vehnäjauhoja
2 dl kaurahiutaleita
2 tl leivinjauhetta
Nypi kaikki aineet tasaiseksi massaksi ja levitä pyöreään piirakkavuokaan, osa reunoille.
TÄYTE
n. 1/2 dl marjoja (+sokeria)
1 prk kermaviiliä
1 muna
Levitä marjat vuokaan taikinan päälle ja kaada kermaviili-munaseos marjojen päälle. Paista 200 asteessa noin puoli tuntia.
Tänään laitoin mustikoita, välillä vadelmia+persikkaa jne aina mielitekojen mukaan ja mitä pakkasesta/kaapista löytyy.
Miten mie onnistuin saamaan tän viestin ihan vika paikkaan?! Onnistuukohan nyt?
ZATU+ ARIELLA: Kiitokset työ-tsempistä;) On kyllä ollut melko turha päivä, olen keksinyt vaikka mitä muuta puuhaa kuin töitä.. Ja itseasiassa eipä miulla ole kauheesti enää mitään töitä tehtävänä kun tosiaan se mammaloma on jo lähellä! Mutta kohta painelen kotiin, mies ja tyttö leipovat siellä pipareita!
Joo, täytyy leivinpaperia lykätä kakun päälle, jospa siitä tulisi ihan riittävän hyvä työkavereille!
Niin ja Zatulle vielä. Kannattaa ilman muuta hakea työpaikkaa, vaikkei ihan heti voisikaaan töitä aloitella. Eihän siinä ainakaan mitään häviä. Ja jos on tarpeeksi fiksua väkeä valkkaamassa uutta ihmistä niin ei ne anna äitiyslomalle jäämisen olla esteenä palkkaamiselle.
ARDISIA: Voiskohan tuon Fatzer-kakun tehdä siitä Maraboun dajm suklaalevystä?! Sellainen löytyisi nimittäin kaapista...
tikru