Kertokaa miksi näen toistuvasti tämän unen?
Eli minulla oli pikkutyttönä lemmikkinä 4 kpl hiiriä joita hoidin hyvin kunnes ne kuolivat sitten kasvaimiin luonnollisesti n. 3-4 vuoden iässä. Aikuisiällä olen nähnyt ainakin 20 kertaa unen, jossa nämä hiiret ovat lukittuna pienessä häkissä vaatekomerooni, ne ovat huonosti hoidettu ja kituvat komerossa ilman ruokaa ja hoitoa. Aina kun näen tuon unen, koko päiväni on pilalla ja tuntuu pahalta. Voiko joku kertoa miksi näen tälläistä unta usein, voiko sille olla joku syy? Joku unitulkitsija?
Kommentit (35)
Omatuntosi se siellä vain sinua muistuttelee siitä, että pidit lapsena neljää eläintä vankina pienessä häkissä monen vuoden ajan. Luultavasti tajusit tekosi vääryyden vähintään alitajuisesti jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut monen ihmisen nähneen unia lemmikkieläinten laiminlyönnistä. Unessa henkilö kauhistuu yhtäkkiä muistaessaan, että minullahan on muuten koira tms., mutta olen unohtanut ruokkia ja hoitaa sitä, ja sitten iskee paniikki, huoli ja syyllisyydentunne.
Minä näen täsmälleen tuollaisia unia. Rakas koirani kuoli jo vuosia sitten, mutta aina välillä näen kamalaa unta, että olin kokonaan unohtanut, että minulla on koira, ja olin unohtanut huolehtia siitä, ja löydän sen sitten unessa viruvana ja kärsivänä.
Minä näen omasta koirasta vähä samantyylisiä
Kirjoitit, että hoidit hiiret hyvin. Miten niiden hoitaminen merkitsi sinulle? Unessasi et hoida niitä hyvin, vaan laiminlyöty hoidon. Mikäli hiirien hoitaminen toi sinulle esim. mielihyvää tai oli tärkeää, niin voisiko olla että alitajuntasi yrittää kertoa, että laminlyöt sinulle mielihyvää tuovaa tai tärkeää asiaa?
Luulen, että kertoo vain velvollisuudentunnostasi ja sitoutuneisuudestasi tärkeisiin asioihin.
Lyhyesti: olet jostakin syystä joutunut tukahduttamaan seksuaalisuutesi.
Hiiret merkkaavat yleensä seksuaalista voimaa unissa. Siitäkin huolimatta että ovat edesmenneitä lemmikkejäsi.
Kannattaa syödä mielialalääkkeitä. Unet ovat käsittämättömän mielikuvituksellisia seikkailuja! Unohdin eilen ottaa sen, viime yönä uni oli mieletön scifi/kauhu/mitälieseikkailu.
Vierailija kirjoitti:
Hiiret merkkaavat yleensä seksuaalista voimaa unissa. Siitäkin huolimatta että ovat edesmenneitä lemmikkejäsi.
No niinpä tietysti. No entäs hämähäkit? Anjovikset? Munakoisot?
Minä näen silloin tällöin unia, joihin liittyy hissit. Ja niiden hissien toiminnassa on aina jotain vikaa. Mitähän tuon takana voi olla?
Unikirjan mukaan komero merkitsee että yrität piilottaa itseltäsi omia kielteisiä ominaisuuksiasi ja esiinnyt muitten silmissä nuhteettomana. Hiiri voi tarkoittaa hiirimäistä käyttäytymistä,luottamuksen kaipuuta. Varoitus voimien huomaamatta tapahtuvasta hupenemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä tietysti. No entäs hämähäkit? Anjovikset? Munakoisot?
1000 eurosta vetoa, että ap:lla on jotakin ongelmia seksielämänsä kanssa. Mahdollisesti laittanut jonkun toisen ihmisen itsensä edelle ja teljennyt himonsa kaappiin .
Itsellä aina kun painajaisuni, monesti olen historian kokeessa lukiossa. En ymmärrä miten tämä on jäänyt alitajuntaan. En ollut huono kuitenkaan historiassa.
Pieni karvainen otus viittaa myös seksuaalisuuteen,jos se näyttää kituvan niin et ole huomioinut tarpeitasi sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aina kun painajaisuni, monesti olen historian kokeessa lukiossa. En ymmärrä miten tämä on jäänyt alitajuntaan. En ollut huono kuitenkaan historiassa.
nämä koulunpenkille uudestaan unet kertovat siitä ettei ole oppinut jotain asiaa.
Näen aina samaa, pelottavaa unta, jos olen sairaana. Suuret, jäykät ja nihkeät seitit, suorastaan narut, pitelevät minua kiinni enkä pääse liikkumaan. Joka kerta unen nähdessäni olen kuitenkin lähtenyt liikkelle unissani, mm. kerran istunut ruokapöydän ääressä itkien suureen ääneen ja edelleen unessa. Myös kylpyhuoneeseen olen mennyt jne. Enkä näe tätä unta koskaan muulloin... Outoa.