Seksi ja läheisriippuvuus
Onko muilla samanlaisia ongelmia? Ajaudun kerta toisensa jälkeen erilaisiin hyväksikäyttösuhteisiin. Olen libidoltani luultavasti aika normaali, en siis kaipaa seksiä mitenkään jatkuvasti, mutta kuitenkin säännöllisesti, on vain vaikeaa olla ilman. Tämän seurauksena en osaa pitää rajoistani kiinni, annan muiden tehdä minulle mitä tahansa ja huomaan miten se rikkoo minua, vaikka ristiriitaisesti samalla on ihan kivaakin saada uusia kokemuksia. On kuitenkin todella vaikea sanoa ei, koska pelkään hylkäämistä ja torjutuksi tulemista aivan liikaa, enkä uskalla, tai osaa olla yksinkään. Olen ajautunut erilaisten monisuhteisten, sadistien, masokistien ja vastaavien kanssa tosi pinnallisiin suhteisiin tämän seurauksena. Ne eivät tee minulle yhtään hyvää. Todellisuudessa haluaisin aitoa, puhdasta, tervettä rakkautta, läheisyyttä, turvallisuutta ja luottamusta, perinteistä parisuhdetta. Tuollaisia suhteita ei vaan tunnu löytyvän yhtään mistään. Alan olla aivan toivoton, koska apua ei tunnu löytyvän mistään. Vihaan itseäni ja alkanut vihata myös muita ihmisiä, en kykene enää luottamaan kehenkään, enkä tosiaan osaa olla yksinkään. Miellyttämistaipumukseni kautta ajaudun koko ajan vaan syvemmälle tähän suohon. Mistä apua tällaiseen tilanteeseen voisi saada?
Kommentit (5)
Mitä jos aloittaisit harrastuksen jossa baareissa notkumiseen käytetty aika vähenee. Sulje myös viestisovellukset.
Olin ennen läheisriippuvainen ja ajauduin seksi edellä hyväksikäyttösuhteisiin.
Opettele olemaan yksin. Opettele terapian kautta tai yksin tunnistamaan tilanteita ja tunnetiloja, jotka ajaa sinut toimimaan noin. Vasta sen jälkeen voit eheytyä.
Älä edes mieti unelmasuhdetta ennen kuin olet ehjä, sillä sitä et tule löytämään ennen kuin olet uudistunut toimintatavoiltasi ja tunnemaailmaltasi.
Tapailin nuorta 18v naista jolla oli samaa settiä..
Lääkäri ja sieltä lähete psykiatrian.. siitä alkaa tervehtyminen normaaliin..
Jos sä jatkat samaan malliin niin kokoajan vaan lisääntyy hyväksikäyttö ja sun on vaikeampi aina vaan sanoa ei..
Hiton kiva oli itellekkin kuulla tolta naiselta et mä tein hänelle asioita joita hän ei haluaisi..
Kaiken lisäksi luulin että tää alistaminen oli just hänen juttunsa.
Hrvrrhh kirjoitti:
Tapailin nuorta 18v naista jolla oli samaa settiä..
Lääkäri ja sieltä lähete psykiatrian.. siitä alkaa tervehtyminen normaaliin..Jos sä jatkat samaan malliin niin kokoajan vaan lisääntyy hyväksikäyttö ja sun on vaikeampi aina vaan sanoa ei..
Hiton kiva oli itellekkin kuulla tolta naiselta et mä tein hänelle asioita joita hän ei haluaisi..
Kaiken lisäksi luulin että tää alistaminen oli just hänen juttunsa.
Jatkan vielä. Pahinta tossa oli just se kun kysyin et tykkäätkö kovista otteista, tykkäätkö dildoista vastaus oli joo..
No sitten kun tuli kovia otteita ja dildoa kovaa. Hän esitti enemmän et nauttii.. Ja mä luulin et hän nauttii kokoajan kovemmasta enemmän..
7kk seurusteltiin ja ns vanilja seksiä mistä molemmat ois tykännyt ei ollut oikein yhtään.
Sen sijaan sitomista, piiskausta, isoa dildoa ym oli päivittäin.
Sit hän kerran uskalsi sanoa etten tykkää oikeasti tollasesta ja sattuu, hieman oli mitä hittoa fiilis..
Sit hän avautui et on niin kova läheisyysriippuvuus että suostuu kaikkeen mitä mä ehdotan.. et pelkää et hylkään.
Sit varattiinkin aikaa lääkäriin ja sitä kautta psykiatriaan.. meidän suhde kuihtui kasaan mutta tää likka sai apua ongelmiinsa.
En edes tiedä onko läheisriippuvuus ongelmani, vai jokin muu. Olen useita vuosia yrittänyt hakea tähän apua, mutta en ole saanut. Nyt katseeni on kiinnittynyt läheisriippuvuuteen ja moni asia siinä kuulostaa hyvin tutulta. Ongelmana on vain se ett kurssit maksavat aivan liikaa minulle. Onko olemassa jotain hyviä kirjoja, ilmaisia ryhmiä, tai vastaavaa, mistä apua saisi?
Olen täysin kyllästynyt elämääni ja toivottomuus on vallannut mieleni, senkin takia, että useat läheisriippuvaiset ovat kertoneet sen olevan sairaus, josta paranemiseen voi mennä useita vuosia, ellei koko loppu elämä.