Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teininä ei ollut tällaisia ongelmia, mutta en voi esim katsoa elokuvaa klo 23 asti, koska unet häviää

Vierailija
31.05.2023 |

Vanhuus ei taida tulla yksin. Ennen rakastin valvoa myöhään ja katsella elokuvia tai pelailla tai vaikka käydä baareissa, eikä niillä ollut vaikutuksia uneen.

Nykyään jos katson jännän elokuvan liian myöhään (esim 22-23 loppuu), on unet auttamattomasti jo pilalla.

Sama käy, jos pelataan kaverin kanssa yhdessä etänä vaikka pleikkarilla, ja peli loppuu vasta klo 22-23, jään kierroksille ja unet on seis.

Myös liian myöhäiset sosiaaliset menot(22-23 asti) , keikat, mikä tahansa, jopa miehen kanssa lemmenleikeille on sanottava ei, jos se tapahtuu 21 jälkeen. Kierroksille jään ja en saa unta ja seuraavana yönä herään jo neljältä valvomaan loppuaamuksi.

Ennen tosiaan tällaisia ongelmia ei ollut, nykyään on. Nukun hyvin, kun rauhoitun klo 20 jälkeen tekemään en mitään, korkeintaan selaan kännykkää, otan vahvan melatoniinin ja sitten menen ajoissa nukkumaan. Tylsäksi on mennyt kun pitää kaikkea illalla varoa, ettei liikaa jotenkin valpastu. Tätä monet kaverit ei todellakaan ymmärrä. Ei oikeastaan kukaan.

Onko muita samanlaisia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, olen rättiväsynyt ja nukahtamispisteessä 23-23.30 ja jos sen yli valvon, niin seuraavan kerran uni saapuu 04. Kuinka vanha olet suurin piirtein? Itse olen vielä alle 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm... mä taas en saa niin hyvin unta jos yritän mennä aikaisin nukkumaan. Nuorempana jäi enemmän kierrokset päälle, nyt ei samanlailla oo sitä ongelmaa. Itseasiassa hämmästelen sitä kuinka paljon sitä voisi vain nukkua.

N31

Vierailija
4/5 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta 29, mutta huomasin nämä "oireet" tai ehkä vaan herkkäunisuuspiirteen tulevan ehkä noin viisi vuotta sitten, josta se on tasaisesti pahentunut tällaiseksi 😃 ennen sitä ei oikeestaan ollut mitään.

Vierailija
5/5 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen saanut unilääkkeitä tähän vaivaan lääkäriltä, muttei niistä ole ollut mitään hyötyä. Pitää vaan hyväksyä omat piirteet, ei siihen unilääkkeet auta.