Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermot lapsen tarhakaveriin. OV

Vierailija
28.08.2008 |

Lapsen tarharyhmässä on yksi 4v poika, joka ei osaa jakaa mitään kenenkään kanssa ja komentelee kaikkia. Lapsi myös sanoo jokaiselle, joka tulee ovesta sisään, ettei leiki hänen kanssa. Oikein vihaisella äänellä.

Lapsi myös ottaa toisten kädestä leluja ym. Lapsi myös haluaa itse päättää (jos vaan annettaisi), kuka istuu hänen vieressää laulupenkillä tai ruokapöydässä.

Meidän lapsi aloitti hoidossa kuukausi sitten ja tuo poika otti meidän lapsen silmätikukseen. Hoitajien kertoman mukaan, poika koko ajan hokee, ettei leiki meidän lapsen kanssa, ettei "Matti" (=meidän poika) saa istua hänen vieressään jne.

Hoitajat tietenkin puuttuvat asiaan välittömästi, kun huomaamavat, mutta meidän lapsi on nyt alkanut itkeskelemään aamuisin, kun hänet viedään hoitoon ja sanoo, ettei halua mennä hoitoon, koska "Martti" (=kiusaajapoika) on kuitenkin taas ilkeä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tuo on kyllä valitettavan normaalia, että jokaisessa ryhmässä on aina joku/tai joitain ilkeitäkin lapsia. Yleensä ryhmässä muodostuu kuitenkin oma dynamiikkansa (riippuen paljon ohjaajan pedagogisista taidoista), jolloin häiritsijä saa kaikkein vähiten huomiota.

Lapset oppivat myös hyvin nopeasti erottamaan, keiden kanssa on "turvallista" ja hyvä leikkiä ja keitä tulee välttää.

Useimmilla pojilla on muuten jossain vaiheessa tuollainen "ilkeä" kausi. Myös teidän Mattinne tulee suurella varmuudella jossain vaiheessa ilkeilemään muille lapsille. Kurjaa, mutta totta.

Vierailija
2/4 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei ole minun poikani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleistä. Et sinä paljon muuta voi tehdä, kun pyytää hoitajia puuttumaan asiaan tiukemmin ja lohdutella omaa lasta. Ja sanoa, että yrittää etsiä ystäviä muista.

Minun sydäntä eilen kirpaisi, kun tyttöni sanoi iloisella äänelle, että "Raimo" ei tänään ollenkaan lyönyt vaan pelkästään jutteli minulle. Tämä tietenkin tosi hyvä asia, mutta muuten tämä "Raimo" kuulemma aina lyö kaikkia.

Vierailija
4/4 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä kyseisessä lapsiryhmässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi