Minkä verran uskotte juoruja ja lähdette niihin mukaan??
Tuli vaan mieleen, kun mietin esim. julkkisjuoruja, esim. joitain julkisuuden hlöitä joista juorutaan ja ne juorut leviää. Itse joutunut elämäni aikana niin moniin tilanteisiin, missä musta on levitetty perättömiä juoruja, ja uskoisin että julkkiksilla asia on korostuneempi, aika kamalaa.
Tuntuu että moni ihminen on valmis uskomaan mitä tahansa kuuleekaan. :D
Kommentit (12)
Kylän juoruja en levitä.
Just viikonloppuna sunnuntaiaamuna näin tapauksen, joka ei mulle kuulu, mutta näkyi kun en älynnyt muuttaa kävelyreittiä. Jään nyt tässä odottelemaan milloin äänitorvet päästävät "salaisuuden" julki.
Täällä ainakin yksi nainen uskoo kaiken ja heti kirjoittelee tänne vauhdilla. Lisäilee ja valehtelee.. Toiset uskoo ja alkavat mukana haukkumaan päiväkausiksi... Ne on omasivistymätön rotunsa...
Minusta on puhuttu niin paljon täyttä paskaa, että suhtaudun kaikkeen varauksella.
Nykyään pitää olla varovainen kenestä alkaa juoruamaan ilman oikeita todisteita. Tai alkaa ilkeästi solvaamaan, niin saa syytteen kunnianloukkauksesta. Tähän tulee uusi laki tarkennus, mikä on hyvä. Esim. täällä ihmiset nimettömänä haukkuu, niin ei ole oikein kohdetta ajatellen.
Vauva-palstalta löytyy luotettavaa tietoa, mutta ei varmaan kaikki ketjut. Ja täytyy itsekin käyttää aivoja, jos on sellaiset.
Kyllä sen huomaa yliopistossa ettei kyseenalaistamista olla kunnolla sitä ennen tehty.
Ellei juoruilla olisi tärkeääkin merkitystä ihmisten keskuudessa, ihmisten välisessä viestinnässä, evoluutio olisi hävittänyt ne jo aikapäiviä sitten.
en yleensä oikeassa elämässä puhu juoruja just, kun ei voi tietää ,onko totta vai ei. netissä luen kyllä juoruja. kuninkaallisjuorut kiinnostaa kyllä. olen jäänyt koukkuun lady c ja hg tudor tubettajien juttuihin.usein he kertovat huhut ja myöhemmin tulee lehtiin sit samat jutut. paha tapa kylläkin.
olen joutunut joskus itsekkin, paikkaansa pitämättömien juttujen kohteeksi. varmasti oikeilla julkkiksilla on paineita ja pahaa mieltä, perättömien juttujen takia.joku nettiviha kampanja on oikeasti maailmalla johtanut itsemurhiin.
En lähde mukaan juoruihin. Enkä usko niihin. Otan itse asioista selvää, jos on tarvis, kysymällä asianomaiselta itseltään suoraan. Kerron esimerkin: työpaikalla juoruttiin, että työkaveri myisi netissä tavaraa ammattimaisesti. Tiesin, ettei näin ole, kysyin asiasta työkaverilta muussa yhteydessä. Olin oikeassa. Juoruilijat voivat jatkaa juorujaan, en lähde edes heille asiaa oikaisemaan.
Nuorena uskoi helpommin. Aikuisena vähän ajattelee pidemmälle, mutta ei kiistää jos jossain on tosiaan jotain. En mieti julkkiksia, niin on ihan sama tekeekö julkkis jotain vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ellei juoruilla olisi tärkeääkin merkitystä ihmisten keskuudessa, ihmisten välisessä viestinnässä, evoluutio olisi hävittänyt ne jo aikapäiviä sitten.
Ai kuten esim. vammaiset?
Naisille ne on happeen verrattavissa oleva elinehto. Näkeehän sen tälläkin palstalla joka kerta. Jos vaan juttu täsmää omaan senhetkiseen tunnetilaan niin niellään kaikki kyseenalaistamatta.