HS: Nuorisojoukko kiusaa julmasti lyhytkasvuista pariskuntaa Laajasalossa
Sellaisia kullannuppuja
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Syytän persuja.
Niiden syytä, että vihasta ja muiden haukkumisesta on tullut muka hyväksyttävä juttu.
Jo kommenttisi paljastaa, mistä ne kiusaajat sikiävät. Sieltä rivien välistä siis.
Tuli huono olo tuota juttua lukiessa. Olen itse muutaman kerran joutunut lapsi- ja nuorisoporukoiden huutelun kohteeksi, ja ihan kauhean pahaltahan se tuntuu joka kerta. Eikä minua ole edes uhkailtu mitenkään. Olen normaalipituinen aikuinen mutta ehkä vähän erikoisen näköinen.
Tällaisia uutisia lukiessa tekee mieli ryömiä johonkin kivenkoloon ja jäädä sinne asumaan loppuelämäksi. Merkittävä osa ihmisistä on pahantahtoisia, jyrääviä, ilkeitä laumasieluja. Ehkä on olemassa ihan oikeaa pahuutta, ja joissakin tuo pahuus näkyy jo lapsena.
Pelottava uutinen. Ehkä yleistä turvallisuudentunnetta lisäisi se, jos lakeja muutettaisiin vähitellen siihen suuntaan, että itsepuolustus sallittaisiin eikä annettaisi niin helposti tuomioita hätävarjelun liioittelusta. Ehkä myös käsiaseen kantaminen pitäisi joissain tapauksissa sallia. Ennen en todellakaan ollut tätä mieltä aseista, mutta mielipiteeni ovat muuttumassa.
No ei uskalleta tehdä mitään koska kuulemma paremman väen asuinaluetta.
tätönen 23
Texasissa rikollisuus on suht alhaisella tasolla koska kansalaisille sallitaan concealed carry. Eli nuorisokin tietää olla varuillaan kenen silmille hyppii.
Vierailija kirjoitti:
Tuli huono olo tuota juttua lukiessa. Olen itse muutaman kerran joutunut lapsi- ja nuorisoporukoiden huutelun kohteeksi, ja ihan kauhean pahaltahan se tuntuu joka kerta. Eikä minua ole edes uhkailtu mitenkään. Olen normaalipituinen aikuinen mutta ehkä vähän erikoisen näköinen.
Tällaisia uutisia lukiessa tekee mieli ryömiä johonkin kivenkoloon ja jäädä sinne asumaan loppuelämäksi. Merkittävä osa ihmisistä on pahantahtoisia, jyrääviä, ilkeitä laumasieluja. Ehkä on olemassa ihan oikeaa pahuutta, ja joissakin tuo pahuus näkyy jo lapsena.
Itse harrastan pullojen keräämistä. Se on myös hyvä motivaattori fyysisen kunnon ylläpitämiseen. Olen korkeakoulutettu kolmikymppinen, työssäkäyvä nainen. En pukeudu yläluokkaisesti, vaan esim. kylmillä keleillä mulla on tuulipuku päällä (jaiks!). Hyvin usein saan osakseni huutelua, naureskelua ja tuijotuksia, ja minua päin on myös heitetty lasipulloja monta kertaa. Tämä järjestään aina poika- ja miesoletettujen toimesta.
Myös lähiöni Jodel-kanavalle alkaa siskoni mukaan tulla musta juttuja aina, kun olen ulkona liikkumassa. Olen se homssuinen kylähullu "Pullo-Pirjo" (nimi muutettu ettei minua tunnistettaisi täällä). Ja ollaan sentään isossa yliopistokaupungissa eikä missään 30k asukkaan "kylässä".
Olen päättänyt vain kasvattaa kovan nahan. Tiedän olevani fiksumpi kuin nuo ilkkujat, sillä pidän ympäristön siistinä ja saan siitä mukavasti taskurahaa, vähintään 5 euroa illalta. Toisaalta minua v1tuttaa tuo pullo- ja tölkkiroska, sillä sekin kertoo kiusaamisen ohella ihmisten pahuudesta. Luonnosta ja eläimistäkään ei välitetä.
Pimeässä mustat naamat näyttävät kaikki samanlaisilta. Olemuksetkin yhtälailla lymyileviä ja pälyileviä.
Kyllä se lähtee kotoa ja siitä kasvatuksesta. Jos on opetettu ja kasvatettu. Geeneistä tietysti myös.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran Koivuniemen herralla kun persiille räppäsee. Oppisi pennut olemaan.
Niin. Tässä sen näkee. Fyysinen kurittaminen on kielletty. Silti jokainen ymmärtää, että tietyssä tilanteessa sillä saataisiin rajat kovapäisimmällekin jässille. Nyt se jässi saa vaan kiusata muita, eikä koskaan joudu maksumieheksi muiden traumoista.
Ei ne kaikki hommat aina putkeen mene. Liika mustavalko-ajattelu ei ole koskaan hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Rikosvastuun alaikäraja 12 v tarvitaan.
Sanoisin, että jo 10v olisi hyvä. Eihän sen ikäisen terveystietojakaan saa edes vanhempi nähdä ilman nassikan lupaa. On jo niin iso.
Kyllä 10v ymmärtää, saako tappaa, lyödä, kiusata, varastaa, särkeä toisen omaisuutta tai häröillä muuten. Ja jos ei tiedä, oppii kyllä tietämään, jos rangaistus napsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille pikkupsykoille kun tulee vähän ikää lisää niin tulee olemaan mahtava meininki 👌
Asun itse Laajasalossa ja tästä on ollut keskustelua laajalti. Imppaavat tylsyyttään ja ahdistelevat asiakkaita ostarilla,matkustavat bussilla pummilla ja jos puutut asiaan,aletaan soittamaan suuta ja haukutaan pedofiiliksi ja uhataan hakata. Kesää odotellessa kun koulut loppuu😅
Tylsyyttään? Jumakauta, menkööt töihin!
Niin tai jokin kurileiri voisi olla paikallaan. Kaikki viikonloput ja lomat 18v saakka sellaisessa, jos normielämä ei suju.
Veikkaan, että napakat rutiinit, uni, liikunta, ravinto, opiskelu (tuskin ovat luokkansa priimuksia) ja ehdoton älylaitekielto korjaa monta asennevammaa jo parissa vuodessa.
Näin ns. normaalit saisivat rauhalliset viikonloput ja lomat.
Voisko ne Duudsonit tulla apuun?
Sellaistahan se on aina ollut, että erilaisia ja poikkeavia ihmisiä sorretaan ja syrjitään. Se kuuluu ihmisluontoon että erilaisuutta ei hyväksytä, koska erilaisuus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan pullojen keräämistä. Se on myös hyvä motivaattori fyysisen kunnon ylläpitämiseen. Olen korkeakoulutettu kolmikymppinen, työssäkäyvä nainen. En pukeudu yläluokkaisesti, vaan esim. kylmillä keleillä mulla on tuulipuku päällä (jaiks!). Hyvin usein saan osakseni huutelua, naureskelua ja tuijotuksia, ja minua päin on myös heitetty lasipulloja monta kertaa. Tämä järjestään aina poika- ja miesoletettujen toimesta.
Myös lähiöni Jodel-kanavalle alkaa siskoni mukaan tulla musta juttuja aina, kun olen ulkona liikkumassa. Olen se homssuinen kylähullu "Pullo-Pirjo" (nimi muutettu ettei minua tunnistettaisi täällä). Ja ollaan sentään isossa yliopistokaupungissa eikä missään 30k asukkaan "kylässä".
Olen päättänyt vain kasvattaa kovan nahan. Tiedän olevani fiksumpi kuin nuo ilkkujat, sillä pidän ympäristön siistinä ja saan siitä mukavasti taskurahaa, vähintään 5 euroa illalta. Toisaalta minua v1tuttaa tuo pullo- ja tölkkiroska, sillä sekin kertoo kiusaamisen ohella ihmisten pahuudesta. Luonnosta ja eläimistäkään ei välitetä.
Olettaisin, että pullolla toista ihmistä heittävä rähisevä tapaus on humalassa tai muissa aineissa, joten eipä heillä pitäisi olla mitään syytä ylemmyydentuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otetaan yhteyttä kouluun? Niinkuin koulu olisi se paikka jolla on kaikki kasvatusvastuu. Aivan varmasti siellä tiedetään nämä pojat nimeltäkin. Poliisin pitäisi ottaa yhteys näiden KOTIIN! Vanhemmat kuuluvat tästä vastuuseen, lasten lisäksi tietenkin. Jos saisin tietää, että mun lapsi tekisi tuota, niin, no jääköön sanomatta kun se ei enää ole laillista.
Ei siellä kotona puhuta suomea.
pahemalle kiusaajalle kannatta sanoa kavereiden kuulen, näin sut eilen yökasteluvaippa-ostoksilla
Vierailija kirjoitti:
Sellaistahan se on aina ollut, että erilaisia ja poikkeavia ihmisiä sorretaan ja syrjitään. Se kuuluu ihmisluontoon että erilaisuutta ei hyväksytä, koska erilaisuus on sairaus.
Ei muuten aina mene niin. Kyllä joissakin maissa erilaisuus on jopa palvottu asia. Esim. Intiassa pari lisäraajaa on vain bonusta. Suomessa pentujengi kulkee perässä kivittämässä.
Ja oikeasti, kaikki lähtee kasvatuksesta. Normaalin ihmisen normaaliälyinen jälkikasvu ei kiusaa ketään, vaikka kuinka sata vuotta sitten ei olisi hyväksytty jotakin ihmisryhmää.
Vierailija kirjoitti:
pahemalle kiusaajalle kannatta sanoa kavereiden kuulen, näin sut eilen yökasteluvaippa-ostoksilla
No menetkö sanomaan? Vai huuteletko vaan täällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosvastuun alaikäraja 12 v tarvitaan.
Sanoisin, että jo 10v olisi hyvä. Eihän sen ikäisen terveystietojakaan saa edes vanhempi nähdä ilman nassikan lupaa. On jo niin iso.
Kyllä 10v ymmärtää, saako tappaa, lyödä, kiusata, varastaa, särkeä toisen omaisuutta tai häröillä muuten. Ja jos ei tiedä, oppii kyllä tietämään, jos rangaistus napsahtaa.
Vasta katsoin, kun alaikäiset painelivat viritetyillä mopoillaan. Poliisi ei ehdi.
Kun sitten mälläävät, niin mikä on rangaistus? Ei juuri mikään.
Eikö 14v ymmärrä, että viritetyllä mopolla ei saa ajaa ilman mopokorttia? Ymmärtää.
Eikö 14v ymmärrä, että kolaroidessa 80km/h käy huonosti. Ymmärtää.
Silti laki on sitä mieltä, ettei ymmärrä. Ei saa tuomita mitenkään.
Siinä tarakalla istuu kuitenkin tyttökaveri, jolle on haettu pillerit yhden abortin jälkeen, molemmilta on hoidettu hyppykuppa ja pari muuta. He ovat kypsiä kantamaan vastuunsa omista terveysasioistaan.
Pitäisi luopua tästä ajatuksesta, että asiat selviää positiivisen kautta. Ei selviä. Lässyttämisen ja pieksemisen välissä on paljon muutakin.
Tähän liittyy oleellisesti se, että opettajat saisivat poistaa häiriköt ja häiriötekijät (esim puhelin) luokasta yms.
Auktoriteetti on saatava takaisin aikuisille. Se on myös lasten parhaaksi, vaikka siitä toki paha mieli saattaa tullakin.