Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kyttää ja puuttuu kaikkeen

Vierailija
30.05.2023 |

Alan olla ihan loppu. Ollaan näennäisesti ihan hyvissä väleissä, jutellaan muustakin kuin työstä jne. mutta työkaveri puuttuu ihan kaikkeen, mitä teen ja hakee koko ajan virheitä. Tämäkin vielä, mutta aina näitten litanioittensa jakeluun laittaa pomomme, ei voi koskaan kysyä multa mitään suoraan, vaan aina on pomo jakelussa.
Eli tulee olo, että haluaa vaan käräyttää mut pomolle virheistä. Menee myös kamalasti aikaa, kun selittelen sitten, että ei, tuo asia ei ole virhe, vaan ihan sovitusti tehty näin tai yleensä vielä niin, että hän on aika pihalla koko asiasta, joten joudun alusta lähtien selittämään, miksi tämä on ihan oikein tehty, eikä virhe, kuten hän kuvittelee.
Ennen kaikkea olen poikki tätä kaverien leikkimistä. Millä tämän saisi loppumaan, suoraan sanominen tuntuu tosi vaikealta, vaikka se kai pitäisi nyt vain tehdä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne minulla. Itse vieläpä hoidan tämän kauhukollegan tehtäviä, jotka siirrettiin minulle viime vuonna. Siksi tämä työkaveri luulee edelleen, että hän tietää parhaiten, miten tehtävät tulisi hoitaa. Saan jatkuvasti kärkästä ja piikittelevää palautetta työstäni ja kyseenalaistamista siitä, miksi jokin asia on hoidettu tietyllä tavalla. Lähes aina kyseessä on vieläpä makuasiat, ei mitkään selkeät virheet.

Ja täällä kanssa sama juttu: muuten ollaan tosi hyvää kaveria, käydään yhdessä lounailla, jutellaan niitä näitä. Työasioissa sitten ollaan ihan hirveitä pilkunviilaajia ja joka asiasta valittajia.

Oletko puhunut pomolle asiasta? Onko hän koskaan kommentoinut näitä työkaverin kommentteja? Lähteekö hän työkaverin puolelle vai pysyykö neutraalina?

Vierailija
2/4 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene keskustelemaan tilanteesta esimiehen kanssa. Sano, että et pysty tekemään töitäsi rauhassa, kun toinen tarkkailee ja mikromanageroi. Jos tämän kertomasi työkaverin tehtävä ei ole perehdyttää sinua, niin silloin hänen tulee keskittyä omien tehtäviensä hoitoon.

Etenkin ekstroverteille on tyypillistä olla turhan kiinnostuneita muiden työskentelystä ja jopa antaa täysin turhia ohjeita, jotka toinen tietää jo muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai tyypillinen suomalainen, kun pomolle puhuminen tuntuisi kantelulta ja toivoisin, että pomo itse huomaa asian. Mutta jos minun on tästä vaikea sanoa, niin miksi ei pomonkin, kun toinen kuitenkin naamioi tämän nillittämisen huolestumikseksi jne.

Olen alanvaihtaja, joten toki tiedostan ja ymmärrän, että on paljon, mitä en tiedä ja olen kiitollinen tietysti myös neuvoista ja ohjeistuksesta.

Mutta ajattelen, että voiko olla vahinkoa tuo, että nostaa aina nämä "huolestumiset" pomolle saakka enkä aiemmista töistäni edes oikein tajua tuota. Siis että jos joku huomasi virheen, siitä kerrottiin työkaverille suoraan ja virhe korjattiin, ei mitään syytä jokaiseen pilkkuun nostaa pomoa keskusteluun. Eri asia sitten, jos virhe olisi niin paha, että sitä pitää asiakkaille tms. selittää. Ja kun tosiaan näissä ei yleensä edes ole kyse virheistä, vaan juuri kuten tokakin sanoi, makuasioista tai jostain mitä hän ei tiedä puhutun.

Työkaveri on kyllä muutenkin aika negatiivinen, haukkuu paljon firmaa ja esihenkilöitä, että ehkä sekin on tässä takana, yleinen tyytymättömyys, en tiedä.

Vierailija
4/4 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pikkupomoja riittää. Se on joku mielisairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan