Mitä hölmöjä luuloja teille on tullut vastaan? Tässä esimerkki keskusteluosuudessa:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009617929.html
Hätänumeroon muka voi aina soittaa, vaikka akku on loppu. (Siis uutisen keskusteluosuudessa)
Kuka voi luulla noin pöljää. Eihän se puhelin saa virtaa.
Aivan samanlainen vöite kuin että lankapuhelimesta voisi aina soittaa hätänumeroon, vaikka lanka olisi katkaistu saksilla poikki.
Kommentit (56)
Tapailumies ei saapunut tapaamiseen vaikka puoli tuntia aikasemmin oli viestitellyt että tulee. Sitte seuraavana päivänä kauheesti tekstareita tykkäämisestä yms yms. Ja sitte ihmettelee kun en suostu enään. Miten miehet voi olla tollasia?
Luulin että kaikki rodut (valkoiset, mustat, aasialaiset) ovat yhtä älykkäitä.
Kun ihminen kuolee, hänestä tulee kristinuskon mukaan enkeli.
Erittäin moni ei ymmärrä marginaaliveron käsitettä ja sen merkitystä progressiivisessa tuloverotuksessa. Esim että siitä sivutulon satasen bruttopalkasta jää keskituloisella oikeasti käteen noin 45 - 55 euroa.
Jotkut luulee punkkirokotteen auttavan borrelioosiin.
Leski perii puolet ja että leski saa aina jäädä asumaan yhteiseen kotiin. Myös lahjaverosta on outoja käsityksiä. Esim jos saa asua ilmaiseksi jonkun kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroprosentti on oikeasti korkeampi sivutyöstä. Todellisuudessa ennakonpidätys on toki korkeampi, mutta lopulliseen verotukseen lasketaan kaikki ansiotulot yhteen ja vero määräytyy sen mukaan. On yhdentekevää, mikä on saatu päästoimesta ja mikä sivutoimesta.
Alapeukut kertoo, missä näitä hölmöläisiä pyörii - palstalla tietty.
Sinä se tietämätön olet. "Sivutulolle" ei ole erillistä veroprosenttia ollut enää vuosiin, sama kortti kaikkiin töihin.
Höpö höpö.
Miten niin höpö höpö?
Sivutuloille EI OLE enää erillistä veroprosenttia.
Verokortissa on vain vuositulo raja.
Sitä vuositulo rajaa voi itse nostaa, jos tekee runsaasti sivuhommia.
Sama verokortti käy myös sivutöiden työnantajalle.
Faktat voi HÖPÖILIJÄ tarkistaa, Verohallinnon sivuilta verkossa.
Millä aikakaudella sinä oikein elät, jos et tälläistä perusasiaa verotuksesta tiedä?
Tässä täällä ollutta:
> Tupakan polttajat yleensä kuolee, kun pääsevät eläkkeelle, siihen mennessä on kehittynyt keuhkosyöpä.
Ei pidä paikkaansa. Itse olin joskus kiinnostunut asiasta. Tätä kuolleisuutta oli ainakin silloin hyvin vaikea selvittää! No, joka tapauksessa asia oli niin, että 1/3 tupakoitsijoista kuoli tupakkaan. 2/3 eli "normaalin" elämän. Tämä tarkoitti, että elivät ainakin 75-vuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä täällä ollutta:
> Tupakan polttajat yleensä kuolee, kun pääsevät eläkkeelle, siihen mennessä on kehittynyt keuhkosyöpä.
Ei pidä paikkaansa. Itse olin joskus kiinnostunut asiasta. Tätä kuolleisuutta oli ainakin silloin hyvin vaikea selvittää! No, joka tapauksessa asia oli niin, että 1/3 tupakoitsijoista kuoli tupakkaan. 2/3 eli "normaalin" elämän. Tämä tarkoitti, että elivät ainakin 75-vuotiaiksi.
Ohis: harvoin sanottu asia on, että yli puolet saa keuhkoahtaumataudin.
Se, että "upottaa" kastuneen elektroniikkavehkeen riisiin, ja riisi imisi veden pois. Tämä siis myytti.
Että luomu on automaattisesti terveellistä.
Luomuhan viittaa luonnonmukaiseen tuotantotapaan, mutta eihän se ota yhtään kantaa sen itse tuotteen muihin ominaisuuksiin. Eräs tuttu ei mitenkään voinut käsittää miten on olemassa luomiviinejä. Siitä vasta hepuli tulikin, kun paljastui, että on jopa luomutupakkaa. "Ihan huijausta!" Niin mikä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut luulee punkkirokotteen auttavan borrelioosiin.
Jotkut jopa niihin itse punkkeihin, että "eipähän nyt enää punkit pure, kun on rokotettu"! Oikeastihan punkit puree ihan entiseen maliin, mutta puutiaisaivokuumeelta voi välttyä.
Tässä vaikuttaa aika harhaanjohtava mainosnimi "punkkirokote". Ymmärrän kyllä, että TBE ja puutiasaivokuume ovat hankalampia termejä, mutta kyllä tuossa pitäisi olla selkeämpi, mitä vastaan rokotetaan.
Että ylipainoinen hoitaja tai lääkäri on jotenkin epäpätevämpi neuvomaan elintavoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kuvittelevat, että sananvapaus tarkoittaa, että suustaan saa päästää ihan mitä tahansa.
Kyllähän se aika pitkälle sitä tarkoittaa, mutta siinä on myös se vastuu. Jos sanot väärässä paikassa vääriä asioita, niin voi tulla turpaan, sakkoja, linnaa, puukosta tai monta muuta mukavaa.
Että ilmastonmuutos voidaan pysäyttää metsää istuttamalla. Kasvillisuus ei kuitenkaan sido hiiltä kuin sen verran minkä itse tuottaa, ei puut pysty sitä ylimääräistä fossiilipäästömäärää imemään.
"Jos sinulla on useita eri työpaikkoja, käytä samaa verokorttia kaikille palkanmaksajille. Sivutulon verokortti ei enää ole käytössä."
Terveisin vero piste fi. Mammat taas tietäjinä höpöhöpöttelevät :)