Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset oikein kehtaa kirjoittaa LinkedIn:iin kaikenlaista kukkua?

Vierailija
29.05.2023 |

Kirjoitusvirheitä viliseviä tekstejä, myötähäpeää herättäviä tilityksiä, leuhkivaa omakehua, suoranaisia valheita omasta koulutustaustasta sekä työhistoriasta jne.

Koskaan en ole lukenut yhtäkään fiksua, ajatuksella laadittua ja hyvää esittelytekstiä LinkedIn:issä. Ei osata kirjoittaa, vaikka ollaan muka viestintäasiantuntijoita vuosikymmenen työkokemuksella. Ei ymmärretä, mitä kannattaa sanoa ja mitä ei kannata sanoa. Esim. et voi LinkedIn tekstissä valittaa nykyisestä työstäsi ja siitä, mikä siinä on pielessä ja mitä haluat tulevan työnantajan sinulle tarjoavan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston työllistymiskurssilla kerrottiin, että LinkedUn-profiili on oltava, koska se on loistava työkalu työtä haettaessa.

Minulle LinkedInin kautta on tullut vain venäläisten ja intialaisten yhteydenottoja, joissa minulle tarjotaan erittäin huonosti palkattuja ja muutenkin epämääräisiä alihankintaurakoita. Ja yksi ammoin unohtunut exä on lähestynyt sitä kautta, kun ei löydä muita väyliä.

Minäkin sain sitä kautta työtarjouksen Intiasta. Työnkuva ei oikein selvinnyt minulle, mutta vaikutti hyvin epäilyttävältä. Palkka olisi ollut 1500 rupiaa viikossa, joka siis on jotain alle 20 euroa.

Olen saanut LinkedIn:n kautta myös hyvin outoja kysymyksiä mm. siitä miltä näytän ja missä asun.

Vierailija
22/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh... aika räväkkä väite tuossa ap:lla.

Enemmänkin siellä on viime aikoina tullut ongelmaksi se, että ammattiasoiden sijaan jauhetaan politiikkaa ja henkilökohtaisia tragedioita tms. Se ei kuitenkaan ole mikään Facebook.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas hämmästelen sitä, että jotkut pitää siellä päiväkirjaa 😳 On henkilökohtaista laihdutushistoriaa kuvien kera, parisuhteesta, mielenterveydestä, younameit. Ihanko oikeasti tuo on menossa tuollaiseen suuntaan?

Vierailija
24/24 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Linkedinissä 10 vuotta. Alkuaikaan se oli varsin pätevä paikka, nykyään työelämän Facebook, paitsi pahempi. Siellä jaetaan kaikki yksityiselämän asioista lähtien ja kaikki on oikein SUPER, IHANAA, HIENOA, TÄYDELLISTÄ lässytystä.

Linkedin olikin viimeisin some mikä minulla oli josta poistuin ihan tovi sitten, vaikea oli poistua ottaen huomioon laajan verkostoni, mutta loppukädessä - ei verkostosta ollut hyötyä kertaakaan 10v aikana, joten päätös oli helppo.

Facebook, Instagram, Twitter ollut jo vuosia poissa ilman käyttäjätunnusta.

Joten nyt ilman yhtäkään sosiaalisen median tiliä jatkuu matka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan