Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset oikein kehtaa kirjoittaa LinkedIn:iin kaikenlaista kukkua?

Vierailija
29.05.2023 |

Kirjoitusvirheitä viliseviä tekstejä, myötähäpeää herättäviä tilityksiä, leuhkivaa omakehua, suoranaisia valheita omasta koulutustaustasta sekä työhistoriasta jne.

Koskaan en ole lukenut yhtäkään fiksua, ajatuksella laadittua ja hyvää esittelytekstiä LinkedIn:issä. Ei osata kirjoittaa, vaikka ollaan muka viestintäasiantuntijoita vuosikymmenen työkokemuksella. Ei ymmärretä, mitä kannattaa sanoa ja mitä ei kannata sanoa. Esim. et voi LinkedIn tekstissä valittaa nykyisestä työstäsi ja siitä, mikä siinä on pielessä ja mitä haluat tulevan työnantajan sinulle tarjoavan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän luulisi, että omaan esittelyyn kannattaisi panostaa edes sen verran, että kieli on oikeaoppista.

Vierailija
2/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa miten paskaduunarit saa omat tekemisensä kuulostamaan kovin hienoilta. Ihan omat työkaverit osaavat kehua itseään sellaisilla termeillä, että jollen tuntisi, niin en tietäisi heidän tehneen samoja hommia kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Suomessa aina sanotaan; Pidä huoli omista asioistasi.

Vierailija
4/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ne jutut oli tosi ärsyttävää hurskastelua, omakehua ja spämmiä.  Lisäksi sitä kautta tuli ihan ihme rekryfirmakontaktiyrityksiä johonkin provisiopalkkaisiin epämääräisiin myyntitöihin ihan solkenaan ja niistä tyypeistä oli vaikea päästä eroon. Poistin koko LinkedInin

Vierailija
5/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yksikin kollegani näyttää Linkkarissa olleen päällikkö jo useamman vuoden - not.

Vierailija
6/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin LinkedInista aiemmin, kun siellä oli vain ammattillisia sisältöjä. Nyt siitä on tullut Instagram 2.0. Kerrotaan tarinoita, kuinka henkilö maksoi ruokakaupassa edessä olevan ihmisen appelsiinit ja verhotaan se nyyhkytarinaksi, kun Suomessa on köyhyyttä. Oikeasti pointti on vain kertoa omasta erinomaisuudestaan ja vielä hyvin läpinäkyvällä tavalla. Taidanpa kohta poistua sieltäkin, Facebook ja Instagram on jo poistettu.

Vierailija
7/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn:ssä kuuluu valehdella ihan surutta.

Vierailija
8/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla siellä? Mitä hyötyä siitä on jos on jo työpaikka?

Vierailija
9/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut ihan kiinnostavia juttuja esim. tuotannon prosesseista - ja valitettavasti itseäni kiinnostavasta aiheesta eli loppuunpalamisesta yms.

Toki tunnistan sinunkin havaintosi.

Minulle Linkedin on ensisijassa työnantajien hakukone, jossa minä työnhakijana tai tekijänä haluan olla löydettävissä (en postaa mitään, profiili löydetään silti).

Vierailija
10/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku LinkedIn?

Mihin sitä tarvitaan?

Kovasti sitä jotkut mainostaa, että ilman sitä on kuulemma vaikeaa saada töitä ja vaikka ja mitä, mutta itse olen kyllä aina saanut töitä ihan hyvin, vaikka työhistoria ei ole aina ollut kummoinenkaan ja sisältänyt jopa vuosien ns. aukkoja eri syistä johtuen.

Vierailija
11/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten työminä on joillakin ihmisillä täysin eri kuin kotiminä.

Minusta se on tietynlaista skitsofreniaa.

Vierailija
12/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäähän se työnkuva laatia enkuksi. Ollaan niin koulutettua porukkaa, vaikka on suoritettu pelkkiä pupukursseja. Yöks.

Vierailija
13/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitäähän se työnkuva laatia enkuksi. Ollaan niin koulutettua porukkaa, vaikka on suoritettu pelkkiä pupukursseja. Yöks.

Työnkuva on ainakin mulla usein enkuksi ihan työsopimuksessakin, en ole kaikkea itse kääntänyt... Ja vaikkei olisi, olen ottanut linjan, että kaikki työpaikat listaan samalla kielellä.

Mieluiten tekisin kaiken suomeksi, mutta minkäs teet, jos työnantaja hakee oletuksena coordinatoria eikä koordinaattoria.

Vierailija
14/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, meillä oli kaveri joka ei osannut tehdä multithreadattua koodia tai graafista käyttöliittymää. Linkedinissä oli seniori softadevaaja ja omahyväistä kerskumista.

Toinen sankari kirjoittaa linkediniin venäjämyönteistä ja wokevastaista paskaa. On ollut työttömämö jo pidemmän aikaa. Olisiko syy-yhteys... hmmm...

Vierailija
15/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn on kyllä kamala. En kestä sitä pöhinää ja egojen pönkitystä. Mulla on profiili mutta käyn siellä ehkä pari kertaa vuodessa ja sekin on liikaa.

Vierailija
16/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasekosta yks osaava ja pätevä opetushenkilökuntaan kuuluva lähetti kerran mulle, mulle joka olen käynyt siellä Rasekossa vaan hakemassa hylkyjä koulutushakemuksiin, niin se lähetti mulle oman LinkedIn-profiilinsa sähköpostiin.

Ai, että mä nauroin. Laitoin sille muijalle sitten viestin, että niin, miksiköhän sinä tämän profiilisi mulle lähetit? Niin, kiiireesti tuli viesti: POISTA SE VIESTI VÄLITTÖMÄSTI!

NAURAN!

Vierailija
17/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasekosta yks osaava ja pätevä opetushenkilökuntaan kuuluva lähetti kerran mulle, mulle joka olen käynyt siellä Rasekossa vaan hakemassa hylkyjä koulutushakemuksiin, niin se lähetti mulle oman LinkedIn-profiilinsa sähköpostiin.

Ai, että mä nauroin. Laitoin sille muijalle sitten viestin, että niin, miksiköhän sinä tämän profiilisi mulle lähetit? Niin, kiiireesti tuli viesti: POISTA SE VIESTI VÄLITTÖMÄSTI!

NAURAN!

Kieltämättä en itsekään klikkaile näitä somepalvelujen "kutsu tuttujasi palveluun" -namiskoja, mutta onko sulle tosiaan ihan uusi juttu?

Luulen, että hän ei ole ajatellut juuri sinua painaessaan nappia vahingossa tai tarkoituksella...

Vierailija
18/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ei se K-kauppias tai päiväkodinjohtaja tule teitä sieltä Linkedinistä hakemaan, mutta ihmettelen todella, että ei edes tajuta, mitä varten se palvelu on olemassa. Sen tarkoitus ei ole pöhinä. Siellä ei ole pakko pöhistä. Siellä saa ihan vaan olla.

Mutta ihmetelkää vaan rauhassa, "miksi työssäoleva käyttää Linkediniä????" ja "miksi joku kirjoittaa profiiliinsa hakusanoja maailman yleisimmällä bisneskielellä???"

No olisko vaikka, että haluaa kuulla mahdollisuuksista tässä elämässä??? Ihan vaan, koska voi, ja ne on helppo sivuuttaa jos ei ylhäisyyttä nappaa`???

Vierailija
19/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ei se K-kauppias tai päiväkodinjohtaja tule teitä sieltä Linkedinistä hakemaan, mutta ihmettelen todella, että ei edes tajuta, mitä varten se palvelu on olemassa. Sen tarkoitus ei ole pöhinä. Siellä ei ole pakko pöhistä. Siellä saa ihan vaan olla.

Mutta ihmetelkää vaan rauhassa, "miksi työssäoleva käyttää Linkediniä????" ja "miksi joku kirjoittaa profiiliinsa hakusanoja maailman yleisimmällä bisneskielellä???"

No olisko vaikka, että haluaa kuulla mahdollisuuksista tässä elämässä??? Ihan vaan, koska voi, ja ne on helppo sivuuttaa jos ei ylhäisyyttä nappaa`???

Itse mieluummin kyllä verkostoidun ihan irl ihmisten kanssa. Mutta kukin tietty tyylillään.

Vierailija
20/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston työllistymiskurssilla kerrottiin, että LinkedUn-profiili on oltava, koska se on loistava työkalu työtä haettaessa.

Minulle LinkedInin kautta on tullut vain venäläisten ja intialaisten yhteydenottoja, joissa minulle tarjotaan erittäin huonosti palkattuja ja muutenkin epämääräisiä alihankintaurakoita. Ja yksi ammoin unohtunut exä on lähestynyt sitä kautta, kun ei löydä muita väyliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi