En pysty keto-ruokavalioon vaikka laihdun sillä hyvin. Liian rankka elimistölle, tarvitsen kai enemmän hiilareita?
Voin kyllä sanoa, että hieno ruokavalio ihmiselle joka pystyy toimimaan ilman hiilareita. Olen siis kerran pudottanut 30 kiloa ja nyt lähtöpisteessä monta vuotta myöhemmin ja pudottanut 10 kg ketolla.
Iho voi kyllä hienosti ja sitä kokee paljon hyvää myös. Huonoja on kuitenkin se, että vaikuttaa itselläni uneen hyvin paljon. En saa nukutuksi.
Sydämen lyönnit ovat epätasaisia. Laihdun liian nopeaan tahtiin ja se on keholle ilmeisesti stressaavaa.
Keskittymiskyky on melko huono. Myöhemmin myös tulee tilanteita kun ahmin hiilaripitoista ruokaa.
Nyt sitten uudenlaista kokoonpanoa täytyy pohtia.
Miten olisi, että teen ketotyylistä ruokaa, eli en käytä ainakaan runsashiilarisia tuotteita.
Söisin lisäksi marjoja sekä siemennäkkileipää.
Enemmän pähkinöitä ja joskus hedelmiäkin sekä joitakin juureksia.
Onko toisella kokemusta asiasta? Laihtua täytyy mutta en taida pystyä liian rajattuun ruokavalioon.
Kommentit (3)
Lopeta tuo hömpötys jos haluat saada pysyviä tuloksia.
Mulla se toimi mutta tuli ummetus liian herkästi. Ja se on liian rajoittava ruoka-aineiden osalta.
Kyse ei ole myöskään, että olisin ollut pari viikkoa ketoosissa vaan oikeasti useita viikkoja. Keholle annan aikaa tottua mutta valitettavasti taitaa olla liikaa minulle tuo. Toimiva kyllä mutta ehkä se liittyy muutenkin muun elämän kuormittavuuteen, että miten tuota jaksaa. Minusta sillon tällöin varsin loistava ruokavalio mutta ei minulle ainakaan soveltuva pitkäksi aikaa.
Ap