Onko DI:t älykkäitä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut DI:n kanssa treffeillä eikä kyllä vaikuttanut erityisen älykkäältä. Hemmetin tylsältä kylläkin.
mikä olisi ollut "ei tylsää"?
ihan vaan mielenkiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut DI:n kanssa treffeillä eikä kyllä vaikuttanut erityisen älykkäältä. Hemmetin tylsältä kylläkin.
Esim. se, että olisi ollut edes jonkinlaista persoonaa ja omia mielipiteitä. Tällä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän AMK-DI:tä tiede-DI:tä älykkäämpinä
Eikös AMKista valmistu inssejä eikä dippainssejä? Vai valmistuuko dippainssejä nyt molemmista...
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin on DI
Bullshit, Sanna Marin on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri Tampereen yliopstosta..
Vierailija kirjoitti:
DI:n kuivakat vitsit naurattavat lähes aina, vain DI:tä itseään.
Katsoo hölmönä jos kaikki eivät hörötä ääneen.
Ja kaikkeen löytyy oma puujalkavitsi :D
Vierailija kirjoitti:
Tunnen paljon DI-hemmoja, mutta en itse ole sellainen. He ovat kokemukseni mukaan matemaattisesti joko hyvin tai poikkeuksellisen älykkäitä. Sosiaalisesti heiltä usein puuttuu pelisilmää - monilla on vaikeuksia ymmärtää, että oma kapea tekniikan ala ei ole kaikista ihmisistä kiinnostava juttu ollenkaan, minkä lisäksi tietynlainen siitä älykkyydestä johtuva ylimielisyys on aika yleistä.
Allekirjoitan. Olen naimisissa diplomi-insinöörin kanssa, kun taas itse olen toisen alan maisteri. Myös puolisoni toinen vanhempi ja yksi sisarus on DI:tä, ja tietenkin kaveriporukka tietenkin vilisee dippainssejä. Valtaosa on todella fiksua ja mukavaa väkeä, ja kumppanissani pidän erityisesti pragmaattisuudesta ja johdonmukaisuudesta. Sitten varjopuolena on juurikin tuo ylimielisyys, joka ilmenee monella eri tavalla. Ehkä siihen osittain vaikuttaa erittäin tiivis teekkarikulttuuri, jossa nuorena aikuisena eletään monta vuotta syvällä samankaltaisten ihmisten kuplassa. Se sitten helposti jää päälle, eikä juurikaan pääse syntymään kykyä nähdä asioita monesta eri näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi osannut puhua meikeistä ja muodista.
Varmaankin yhtä älykkäitä ja älyttömiä kuin yliopistosta valmistuneet keskimäärin. Monesti miehisen teekkarikulttuurin vankeja. Konservatiivisia sovinisteja ja omasta mielestään ylivertaisen hauskoja ja kyvykkäitä. Pelkäävät erilaisuutta ja humanisteja.
On ne, mutta saattavat olla vähän kantikkaita.
Naiset tarvitsevat aina muiden mielipiteitä tueksi.
Kyllä on.
Toki meissäkin on siinä mielessä eroja, että osalla on useamman sortin älykyyttä, osalla enemmän siihen matemaattisuuteen ja loogiseen ratkaisukykyyn keskittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin yhtä älykkäitä ja älyttömiä kuin yliopistosta valmistuneet keskimäärin. Monesti miehisen teekkarikulttuurin vankeja. Konservatiivisia sovinisteja ja omasta mielestään ylivertaisen hauskoja ja kyvykkäitä. Pelkäävät erilaisuutta ja humanisteja.
Tai sitten olet jotenkin erilainen himanisti, joka pelkää teekkareita. Valtava ennakkoasenne ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin on DI
No ei ole.
On yliopistosta valmistunut (ikuinen opiskelija) maisteri, halintotieteistä.
Kaupan kassaneiti opiskeli kymmen vuotta, kun ei lahjoja.
Nippa nappa sai yo lakin.
Lyhyestä matikastakin vain C.
Ei olis ikinä voinu tullu DI.