Onko DI:t älykkäitä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
125 mulla. Eli aika keskiverto
Keskiverto-DI, kyllä, mutta selvästi populaation keskiarvon yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelupaikka on aika helppo saada. Ei kummoisia vaatimuksia älyllisten kykyjen suhteen.
Jos on DI, on sen opiskelupaikan saamiseksi pitänyt myös valmistua. Siinä, jos missä, älylliset kyvyt punnitaan.
Vierailija kirjoitti:
Älyllisesti aika vaativa ammatti
DI ei ole ammatti, vaan tutkinto. Älyllisesti en osaa sanoa, itselle se ainakin meni suhteellisen kivuttomasti ja nopeasti, vaikka osa aineista oli liiankin teoreettisia. En siis miellä olevani mikään superälykäs, ehkä ihan normaalilla älyllä varustettu yksilö.
Tunneälykin riippuu ihan siitä ihmisestä, ei kaikki ole ns. putkiaivoja, vaikka osa onkin.
Osa on, osa ei. Eivät kyllä ihan sieltä tyhmimmästä päästä ihmisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Älyä saattaa olla, mutta tunneälyä ei ole lainkaan. DI:t ovat kamalia.
Yhtä fiksu kommentti kuin "sairaanhoitajat ovat ihania".
Eri alojen opiskelijoiden keskimääräisestä älykkyydestä on vankkaa tutkimustietoa. Ns STEM (tiede, tekniikka, insinööri, matematiikka) aloilla ollaan lääkärien kanssa keskimäärin korkeimmalla älykkyysosamäärällä.
Osa on, osa ei.
Osa on päässyt DI-koulutukseen ja valmistunut, koska on harrastanut ko. alaa 10v nassikasta saakka, kuten aateekoo-jutut. Ei tarvita normaalia enempää älyä, jos omaa vahvan harratuspohjan.
Joissain pääaineissa sitten tarvitaan korvien välistä prosessoria, että koulutuspaikka ja valmistuminen onnistuu.
osaavat yhden asian hyvin eli eivät
Yleisesti ottaen kyllä, mutta toisaalta älyvapain tapaamani ihminen on DI. Hän poikkeus joka vahvistaa säännön
Matemaattis-loogisesti älykkäitä. Löytyy neurotyypillisesti normaaleja, mutta melko paljon myös ei-neurotyypillisiä. Jos on tottunut omissa piireissä sosiaalisiin ja sosiaalisesti lahjakkaisiin ihmisiin, voi olla melko shokki kohdata sellainen jörömpi kaveri...
Kuten olemme lehdestä lukeneet, DI t ovat kovasti maksullusten naisten perään ja vielä insestitwistillä. Että vetäkää siitä.
Lukion psykologian tunnilla teimme jotain älykkyystestejä joiden mukaan en todellakaan ole keskimääräistä älykkäämpi. Valmistuin kuitenkin DI:ksi. Tosin opintomenestys ei ollut häävi :D
Vierailija kirjoitti:
Älyä saattaa olla, mutta tunneälyä ei ole lainkaan. DI:t ovat kamalia.
Miten tunneälyä mitataan?
nielaistaan mittanauha ja katsotaan kuinka syvälle uppoaa
Vaihtelee varmaan myös DI:n alan mukaan. Olen tavannut heikkoa keskitasoa älykkyydeltään vastaavan DI:n ja toisaalta taas huippuälykkään. Olen rekrypuolella, joten tiedän.
Meidän vuosikurssista alle 10/25 valmistui, sähkötekniikan DI koulutus. Muut vaihtoi AMKhon tai kauppikseen kun erityisesti matematiikka liian vaikeaa.
Itse sähkö-DI, ÄO 135. Meidän sähköteorian opettaja oli muuten Mensan jäsen, mainosti usein niitä testejä jolloin itsekin menin.
Itse pidän AMK-DI:tä tiede-DI:tä älykkäämpinä
Älykkäitä, mutta eivät empaattisia.
Useimmat on. Mutta voi sitä aika pällikin päästä läpi opinnoista, puhun nyt itsestäni. Ei mitään matemaattisia lahjoja, älykkyyskin luultavasti vähän keskiverron alle (nettitestit), mutta niin tietotekniikan DI:ksi olen opiskellut. Vaati sisua ja hurjan määrän työtä lahjojen puutteen kompensoimiseksi. Enkä nyt tiedä olisiko kannattanut, koska nyt sama jatkuu työelämässä, saan tehdä 14-16-tuntisia päiviä selvitäkseni muiden tahdissa.