Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutathan verta? Entä miehesi?

Vierailija
05.12.2006 |

Pieni vaiva josta on paljon hyötyä, muistakaahan käydä! :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 43 kg.

Vierailija
2/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä tuota miestäkään sinne varmaan kelpuutettais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen ollut jo 5,5v joko raskaana tai imettänyt.

Mies käy kun muistaa. Itse juhlistin 18-vuotispäivääni verenluovutuksella. :)

Vierailija
4/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on AB+, ei nyt harvinaisin mahdollinen mut kuitenki, muuten perusterve ja korkea hemoglobiini naiseksi (156).. tekisi mieli käydä..

Vierailija
5/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkimmäisellä kerralla eivät meinanneet päästää pois kun menin niin kalpeaksi ja melkein pyörryin.

En ole alipainoinen, nähtävästi muuten vaan homma heikottaa...

Vierailija
6/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anemian takia ei onnistu.

Vierailija
7/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies käy silloin kun töiltään pääsee(meillä voi luovuttaa kaksi krt vuodessa)asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla :)

Vierailija
8/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä niin paha ihottuma käsivarsissa etteivät anna luovuttaa, mutta heti kun paranee niin uusiksi yrittämään :)

Vierailija
9/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriryhmäni on AB+ ja sitä verta ei mielestäni tarvita, kun se käy vain sille n. 8% ryhmälle, joilla on sama veriryhmä. Ja turha sitä verta on varastoida, koska sen voi korvata kaikilla muilla veriryhmillä. AB-veriryhmän omaaville kun käy kaikki.

Vierailija
10/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka epävirallisia, kuvallisia ja sosiaaliturvatunnuksellisia oli vino pino. Kerran olen onnistunut 13 vuotta sitten jenkeissä luovuttamaan enkä aio luovuttaa, ehkä minunkin aikani vielä tulee, jolloin veren luovuttaminen onnistuu.

Mies on onnistunut mua paremmin.

Vierailija
11/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se oikeasti pelastaa ihmishenkiä. Äitinikin sai jatkoaikaa sillä tavalla.

Vierailija
12/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän saa muuten aina ilmaisen HIV-testinkin ;). Se ei tosin saa olla syy luovuttaa että sellaista epäilisi...

Vierailija
13/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemppa on 90-105 ja kärsin raudanpuutoksesta, koska rauta ei imeydy ollenkaan, vaikka söisin paketillisen rautatabletteja :(

Mies on kyllä joskus luovuttanut.

Vierailija
14/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosin imetän ja raskauksien takia on ollut viime vuodet paussia. On kyllä todella tärkeää ja saa aina hyvän mielen : )

Vierailija
15/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisi ehkä onnistuakin, kun lyhensivät tatuointien ja lävistysten varoaikaa. Mies on joskus harrastanut seksiä toisen miehen kanssa, joten on typerää kyllä luovutuskiellossa lopun ikänsä...

Vierailija
16/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17:lle tiedoksi, että AB+ -verta tarvitaan suhteessa yhtä paljon kuin muitakin veriryhmiä - ja totta kai paras on aina käyttää omaa veriryhmää vaikka muutkin ryhmät kävisivät. Lisäksi AB-ryhmäinen on kaikkein paras plasmanluovuttaja, koska siinä ryhmien sopivuudet menevät käänteisesti (sinun plasmasi ei reagoi mihinkään vasta-aineeseen).

Vierailija
17/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen asunut kriittisinä vuosina liian pitkään Iso-Britanniassa. Kuulun mahdollisiin " hullun lehmän" -taudin kantajiin ;)

Vierailija
18/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen luovutin täällä Suomessa säännöllisesti.

t. 30

Vierailija
19/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään verenluovutusta, ihan syystä kai kun olen kerran lapsena pyörtynyt ja pissannut alleni :(

Mieskään ei luovuta verta, lähinnä kai siksi ettei muista. Joskus on luovuttanut.

Vierailija
20/20 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luovuttakaa vain te, jotka pystytte. Yhden tyttäreni hengen olette pelastaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan