Luin vanhoja päiväkirjojani (20v+) ja sivuilla oli aivan järkyttävän paljon tekstiä miespuolisista henkilöistä
Eikö tuon ikäisillä opiskelijoilla muuta ole mielessä!? Luulin päiväkirjoja avatessani naiivisti, että olisi ollut parikymmentä vuotta sitten muutakin mielessä kuin miehet. Ja mielenterveys.
Paljon oli onneksi huonoja runojakin, mutta pääasiassa löysin ihme hölmöilyajatuksia ihastuksista ja muita ajatuksia toista sukupuolta olevista henkilöistä.
Oletteko te lukeneet vanhoja päiväkirjoja? Mikä yllätti?
Kommentit (26)
Jos tästä aiheesta on jo yliksellä niin sori, jatkakaa omia juttujanne. Tyhmä sattuma.
Ap
Ei ollut minullakaan tuon ikäisenä paljon muuta mielessä, vaikka olen muuta luullut. Siinä 25v jälkeen alkaa kiinnostaman muutkin asiat kuin miehet.
Olet silloin ollut hedelmällisessä iässä, miehet kiinnosti, nyt kiinnostaa muut asiat!
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut minullakaan tuon ikäisenä paljon muuta mielessä, vaikka olen muuta luullut. Siinä 25v jälkeen alkaa kiinnostaman muutkin asiat kuin miehet.
Harmi, että noihin aikoihin loppui minulla myös päiväkirja! Hauskaa silti, että sinulla on samankaltainen kokemus!
Ap
No mulla pyörii samat asiat vielä nytkin päiväkirjoissa, vaikka ikää 45 vuotta :D
Pitäisköhän kasvaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet silloin ollut hedelmällisessä iässä, miehet kiinnosti, nyt kiinnostaa muut asiat!
Näinhän se varmaan on. Olen jopa kirjoittanut mitäänsanomattomia dialogeja ylös. Ovat kai sitten olleet merkitseviä silloin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mulla pyörii samat asiat vielä nytkin päiväkirjoissa, vaikka ikää 45 vuotta :D
Pitäisköhän kasvaa aikuiseksi.
Näistä aiheista lienee helppo kirjoittaa. :D
Ap
Mulla oli lapsuuden päiväkirjoissa valtavasti jorinaa lemmikkinä olleista jyrsijöistä ja koirista, 13 vuodesta eteenpäin hevosista, sitten musiikista, sitten alkoi myös miehet kiinnostaa ja niistä vasta juttua riittikin. Pohdin myös paljon silloisia kaverisuhteitani.
Kuka nyt koulujutuista jaksaisi päiväkirjaan kirjoittaa? "Tänään luin mantsankirjasta luvut 5-7..." Ihmissuhdedraama on se mistä avaudutaan!
Olin nuorena melko aatteellinen ja kaikenlaista pohdiskeleva. Luin päiväkirjat pari vuotta sitten. Siellä oli käsittämätöntä veivausta kuka tykkää kenestäkin ja minne kukakin menee viikonloppuna. Ei tosiaan mitään syvällistä pohdiskelua :D Oli myös hölmöjä runoja ja sentimentaalisia laulujen sanoja kirjoitettu. Poltin kaikki, en viitsi jättää turhanpäiväisiä jaaritteluja muiden luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt koulujutuista jaksaisi päiväkirjaan kirjoittaa? "Tänään luin mantsankirjasta luvut 5-7..." Ihmissuhdedraama on se mistä avaudutaan!
Olisi tosi kiva lukea myös kaverisuhteista, kuten edellinen oli päiväkirjaan sellaisia tallettanut. Ja vaikka lemmikeistä. Mutta että Jaakko sanoi tänään sitä ja Petrin kanssa tehtiin tänään sitä, hui kamala miten puuduttavaa pitkässä juoksussa. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena melko aatteellinen ja kaikenlaista pohdiskeleva. Luin päiväkirjat pari vuotta sitten. Siellä oli käsittämätöntä veivausta kuka tykkää kenestäkin ja minne kukakin menee viikonloppuna. Ei tosiaan mitään syvällistä pohdiskelua :D Oli myös hölmöjä runoja ja sentimentaalisia laulujen sanoja kirjoitettu. Poltin kaikki, en viitsi jättää turhanpäiväisiä jaaritteluja muiden luettavaksi.
Tätä yritin peukuttaa usemman kerran.
Ap
Minulla oli myös tuota jostain ala-asteen ylemmiltä luokilta johonkin 25-vuotiaaksi. Kun poikaystävä oli intissä vuoden 19-vuotiaana, en kirjoittanut koko vuonna juuri muuta kuin sitä ulinaa hänen peräänsä :DD luojan kiitos sitä viisastuu kun tulee ikää. Oikeasti naiset, keskittykää itseenne enemmän!
Ja tosiaan itsellänikin olisi ollut elämässä ystäviä, jotka on vieläkin läsnä. Mitä tein silloin heidän kanssaan? Minulla on vaikeat välit perheeseen, olisipa ollut kiinnostavaa lukea siitä nyt aikuisena. Mitä mietin ammatinvalinnasta? Mitä toiveita minulla oli tulevaisuuteen? Mutta ei, juuri tuota että Eetulla oli tänään söpö paita ja sit Jaakko sanoi että niillä on synttärit, mutta Milla (siis sen tyttöystävä) oli sanonut että ne ei pääse tulemaan, mutta Iiro olis kyl tulossa, mitähän se tarkotti kun pyys mua mukaan jne jne jne. Ihan turhanpäiväisiä asioita ja ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan itsellänikin olisi ollut elämässä ystäviä, jotka on vieläkin läsnä. Mitä tein silloin heidän kanssaan? Minulla on vaikeat välit perheeseen, olisipa ollut kiinnostavaa lukea siitä nyt aikuisena. Mitä mietin ammatinvalinnasta? Mitä toiveita minulla oli tulevaisuuteen? Mutta ei, juuri tuota että Eetulla oli tänään söpö paita ja sit Jaakko sanoi että niillä on synttärit, mutta Milla (siis sen tyttöystävä) oli sanonut että ne ei pääse tulemaan, mutta Iiro olis kyl tulossa, mitähän se tarkotti kun pyys mua mukaan jne jne jne. Ihan turhanpäiväisiä asioita ja ihmisiä!
Just näin!
Ap
Nytkö päiväkirjan täyttävät lihikset ja siideri?
Juu sama, parikymppisenä mun yksi kokonainen päiväkirja oli täynnä sitä että tykkääköhän tää poika musta vai ei. No meistä tuli pariskunta ja nykyään ollaan naimisissa, joten aika vähiin jäi sen jälkeen päiväkirjan kirjoittaminen :D
Tämä aloittaja on pekka haavisto ja julkaisee kohta kirjan Presdentin puoliso
Onneksi nykyteinit eivät enää osaa kirjoittaa. Saavat kahdenkymmenen vuoden päästä katsella tiktok-videoitaan ja instapäivityksiään. Yolo, lol.
Takaisin ylikselle, ap.