Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen koululuokka vaihtuu, jaksaako kukaan pohtia mun kanssa mitä teen?

Vierailija
28.05.2023 |

Tilanne on siis tällainen, että lapsen ekaluokka on päättymässä ja kaikki luokalla olevat lapset 20 kpl siirretään neljälle rinnakkaisluokalle. Tulossa on isoja luokkakokoja siis..

Eskarissa oli puhe, että lapsi ja hänen kaverinsa eivät menisi samalle luokalle, koska riehuvat keskenään hyvin helposti. No nyt sitten tämän yhden luokan lopettamisen jälkeen ovatkin nyt sitten sijoitettu samalle luokalle. Meille vanhemmille sanottiin, että koulu ei ota mitään kaveriehdotuksia tai toivomuksia huomioon, että erityisopettajan kanssa tekevät yhteistyötä ja sijoittavat lapset heille oikeisiin luokkiin.

Vanhempana olen hieman huolissani, ekaluokka mennyt todella hyvin kun ei ole riehunut kaverin kanssa (muualla kuin välkillä). Olisiko minun pitänyt itse aktiivisesti ehdottaa, ettei kaksikkoa sijoiteta samalle luokalle vai mitä ihmettä? Kun koulu viestittää, että eivät ota mitään toivomuksia huomioon tai edes sellaisia vastaan niin eipä ole tullut mieleen laittaa mitään viestiä sitten.

Tieto ei siis ole välittynyt näillä nykyisille luokkajakoja tehneille enää, koska eskarissa oli tästä kaksikosta puhe. Olenko törkeä, jos ehdotan vielä luokkajaon muuttamista ja oman lapsen siirtämistä jollekin muulle luokalle. Vai annanko vaan olla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Kyllä ne opettajat sitten huomaavat, jos tulee ongelmia.

Vierailija
2/5 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Turhaa vanhempana varta vasten rakentaa lapselleen häirikön mainetta. Kyllä se ilmi tulee jos lapsesi häiriköi, ja koulussa tehdään tarvittavat toimet. Ehkäpä lapsi osaa käyttäytyä jo paremmin kuin eskarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu koulusta ja käyttäytymisestä positiivisesti lapsen kanssa jatkossakin.

Opettaja kyllä tunnistaa aika nopeasti ne pahimmat keskenään kinastelijat ja riehujat ja sijoittavat eri puolille luokkaa istumaan. Kannusta lastasi leikkimään sellaisten kaverien kanssa joiden kanssa ei tule turhaa riitaa ja säätämistä.

Jos olisi ollut eskarissa ja päiväkodissa paha kiusaamistilanne jonka takia erotettiin eri luokille, niin ottaisin kouluun ennalta ehkäisevästi yhteyttä luokkajaosta.

Vierailija
4/5 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa

Vierailija
5/5 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kanna asiasta huolta. Lapset kasvavat yhdessä kesässä niin paljon, että syksyllä voi olla ihan eri meininki ja kumpikin lapsi on rauhoittunut paljon. Jos ongelmia tulee niin koulu ratkaisee ne.