Nyt leikataan asumistuesta, työttömyysturvasta, kehitysavusta ja monesta muusta
Kommentit (945)
Ei haittaa yhtään, hyvä vaan. En ymmärrä miten työttömät saavat asua jossain 600 e/kk kämpissä YKSIN! Minulla työssä käyvänä ei ole varaa tuollaiseen asuntoon. Nytkin asun mahd halvassa kämpässä (520 e/kk) ja silti katson koko ajan halvempaa. Nettona tienaan 1900 e kk KOKOPäivätyöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla eläkeläisistä saattaa olla homeista ruokaakin jääkaapissa, jos ei omaiset siivoa.
Kuule! Aika usein lähihoitaja sen jääkaapin katsoo.
Ei ne kauheasti ehdi mitään katsoa. Helsingissä on 26 asiakasta 8 tunnin vuoron aikana ja pitää vielä siirtyä matkat.
Nyt kun hallitus leikkaa asumistuen niin Helsinkiin ei saa kotihoitajia ja eläkeläisten hoidon tarve senkun lisääntyy.
Eikä saada postityöntekijöitä,lastenhoitajia tai henkilökohtaisia avustajia. Tätä ei olla loppuun asti mietitty.
Ja siitä tulee kierre kun ei saada päiväkotiapulaisia ja avustajia/hoiva avustajia. Muu henkilökunta tekee heidän työt ja uupuu. Parin vuoden päästä monessa vanhainkodissa ja päiväkodissa on lappu luukulla.
Vierailija kirjoitti:
seinänaapuri kuollut, poika ulkomailla ja toinen seinänaapuri, omistaja ei oo saanut vuokralaista.
Asunto halvalla myyntiin niin ostajia on jonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään, hyvä vaan. En ymmärrä miten työttömät saavat asua jossain 600 e/kk kämpissä YKSIN! Minulla työssä käyvänä ei ole varaa tuollaiseen asuntoon. Nytkin asun mahd halvassa kämpässä (520 e/kk) ja silti katson koko ajan halvempaa. Nettona tienaan 1900 e kk KOKOPäivätyöllä.
Myös työssäkäyvä saa toimeentulotukea jos ehdot täyttyy. Tosin sä olet liian hyvätuloinen. Työttömänä saisit 600 vuokran, sähkön ja veden + 500 käyttörahaa ruokaan, puhelinlaskuun ja vaatteisiin. Nythän sulle jää 600 vuokran jälkeen jopa 1300.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisille kodin siivouksen ostoon esim. Tampere eikä 1000 euron eläkkeellä saa verovähennystä, koska ei mene verojakaan. Eläkeläisten täytyy jaksaa siivota oma koti vielä 97-vuotiaana tai ostaa siivous siivousyritykseltä, että on heilläkin hommaa, jos tulee vaikka joku sairaus.
Höpö. Narraat ettei tonnin eläkkeestä mee veroja. Täyttä soopaa muutenkin toi ylläoleva.
Tai eläkeläisellä voi olla lapsi/ lapsia tai lastenlapsia jotka käyvät siivoamassa ja muutenkin auttelemassa.
Eläkkeestä maksetaan tuloveroa vain, jos eläkkeen määrä ylittää 11 600 € vuodessa.
Siis hyvin pienistä eläkkeistä, veroa ei makseta.
-eri-
Juu näin se menee.
Eikä yksikään pelkällä työttömyyspäivä rahalla ja toimeentulotuella elävä, maksa senttiäkään
YLE-veroa.
Vaikka just ne täälläkin eniten tuosta yle-verosta
metelöi. Raukat.Työttömyyskorvauksesta menee vero
Jos sinut irtisanotaan niin saat työmarkkinatukea 580 netto.
Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa. Porukkaa irtisanotaan syksyllä ja talvella ja he menevät asuntovelkojensa kanssa ulosottoon, kun ansiosidonnainen leikataan.
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa
Ulosottoa pukkaa, toimeentulotukea ei saa kaikki
Ulosottoa pukkaa
Vierailija kirjoitti:
Missähän Tohmajärvellä sä asut noin edullisilla vuokrilla? Kaupungeissa alkaa ne halvimmatkin asunnot olla sellaista 600 euron vuokraa.
Ihmiset sekoittavat asumistuen ja toimeentulotuen, niissä on eri säännöt.
Yhtiölaina on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa. Toimeentulotukea haetaan ruokaan, sähköön, vaatteisiin ja lääkkeisiin. Harva pärjää työmarkkinatuella 580 netto ja pienellä asumistuella joka on 30% asumismenoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän Tohmajärvellä sä asut noin edullisilla vuokrilla? Kaupungeissa alkaa ne halvimmatkin asunnot olla sellaista 600 euron vuokraa.
Sä taidat asua Helsingissä. Itse asun 100 000 asukkaan kaupungissa ja meillä saa remontoidun kolmion 600 eurolla.
Kodinhoitotukikin näköjään tänään mainittu lähtölistaan, vaikka se tarkoittaisi lisääntyviä työttömyyskorvausmenoja eli hyöty olisi miinusmerkkinen. Käsittämätöntä logiikkaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä taidat asua Helsingissä. Itse asun 100 000 asukkaan kaupungissa ja meillä saa remontoidun kolmion 600 eurolla.
Paljon eläkeläisiä ja asuntoja vapautuu, kun eläkeläisiä kuolee. Nuoret lähtevät muihin kaupunkeihin töihin, tosin siinä vaiheessa, kun vanhempansa kuolevat tulee kerrostalo-asunnon vastikkeet heidän maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon eläkeläisiä ja asuntoja vapautuu, kun eläkeläisiä kuolee. Nuoret lähtevät muihin kaupunkeihin töihin, tosin siinä vaiheessa, kun vanhempansa kuolevat tulee kerrostalo-asunnon vastikkeet heidän maksettaviksi.
Jos perinnöstä kieltäytyy niin se menee automaattisesti omille lapsille.
Valtio voisi toki ehkä ottaa nuo asunnot ja pistää niihin päihteidenkäyttäjiä vuokralle, on samassa talossa jo toimitusjohtajaa niin saavat vähän väriä elämään.
Vierailija kirjoitti:
tee puolipvää niin saat asumistukeA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seinänaapuri kuollut, poika ulkomailla ja toinen seinänaapuri, omistaja ei oo saanut vuokralaista.
Asunto halvalla myyntiin niin ostajia on jonoksi.
ilmeisesti poika ei halua myydä koska käy Suomessa välillä ja toinen seinän takana oleva teki remonttia itse ja nyt ei oo saanut vuokralaista, ehkä n kk sitten kuuli vielä naulan naputusta ja poraa ja vielä su, teki mieli pimputtaa kelloa ettei su remonttia. Sanoin sille että ei tupakoivaa vuokralaista.
Mulla on ehdotus, lapsivähennys annetaan verprosentin pienennyksenä. Muuta lapsiin liittyvät edut pois. Kannustaisi työn tekemiseen.
Ei harmita. Saan 1800€ yhteensä palkkaa ja tukia niin pärjään kyllä hyvin vaikka leikattaisiin. Leikkaukset ei nosta millään tavalla työllisyyttä mutta siinähän leikkaavat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu pääkaupunkiseudulla. Meillä on normaali vuokra hyväkuntoisesta yksiöstä 550-650e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu pääkaupunkiseudulla. Meillä on normaali vuokra hyväkuntoisesta yksiöstä 550-650e
Asun Varkaudessa eli todella halvassa kaupungissa ja täällä remontoidut kolmiot on 600-900e/kk. Missähän tuo noin halvalla asuja oikein asuu, jos 100 000 asukkaan kaupungissa saa remontoidun kolmion 600e/kk? Tuolla asukasmäärällä varmaan kaupungin voi jo mainita ilman että kukaan tunnistaa...
Asuntolainaa voi lyhentää kelan tuilla
https://www.kiinteistolehti.fi/kl-asuntolainaa-voi-lyhentaa-kelan-tuilla
Mä olen jo tottunut, että joku yrittää avata meidän asunnon ovea, kun muistisairas naapuri erehtyy aina ulko-ovesta. Palohälytin soi vähän väliä ja pitää juosta naapuriin. Välillä naapuri kysyy missä talossa asun, no samassa talossa me asutaan. Välillä nuo muistisairaat on talvella pihalla ilman takkia, hihattomalla paidalla pakkasessa, sitten sanon, että hae takki päälle tai mene sisälle, täällä on 20 astetta pakkasta. No, kyllä ne menee sisälle, mutta hetken päästä on taas pihalla talvella ilman takkia. Tämä on jo ihan arkipäivää meillä kerrostalossa asuvilla.