Onko mitään järkeä yrittää myydä 12 vuotta vanhaa MacBook Airia?
Muistin juuri että mulla on tyhjänpanttina pyörinyt Applen läppäri kaapissa jo pidemmän aikaa. Onko järkeä laittaa vaikka toriin, haluaako kukaan ostaa niin vanhaa tietokonetta? Ei siinä kyllä pitäisi sinänsä mitään vikaa olla koska edelleen toimii ihan normaalisti. En todellakaan ole siitä paljoa pyytämässä, lähinnä haluaisin päästä eroon.
Kommentit (15)
Ja vielä että mikä olisi sopiva hinta jos päädyn kauppaamaan? Itse mietin vaikka 150€, mutta onko se liikaa?
Ap
Toki jos haluat vain päästä eroon niin voisit myös tarjota ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen joku appleuskovainen ostaa.
Kyllä saattaa ostaakin. Yritäppä käyttää jotain windows-konetta tuon ikäisenä, ei toimi ei. Yleensäkin Applen laitteilla on pitkä tuki, toisin kuin noilla android-räppänöillä.
Tuollaisen myyminen on hyvinkin järkevää. Ostaminen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saattaa ostaakin. Yritäppä käyttää jotain windows-konetta tuon ikäisenä, ei toimi ei. Yleensäkin Applen laitteilla on pitkä tuki, toisin kuin noilla android-räppänöillä.
Joo, eikä ne kestäkään edes hardwaren puolesta jos osia ei yhtään vaihdeta. (Eikä kaikki Applenkaan kestä.)
Katso torin ostetaan-puoli. Siellä muutama ilmoitus joissa haetaan Applen tietokoneita varaosiksi
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä että mikä olisi sopiva hinta jos päädyn kauppaamaan? Itse mietin vaikka 150€, mutta onko se liikaa?
Ap
Voit laittaa kokeeksi 150 ja laskea hintaa jos ei mene.
Noin vanhaa tietokonetta en kyllä myisi tolla hinnalla, joku max 30 euroa laittaisin pyyntiin. Tai sit annetaan. Käyttökelpoinen kone, mutta myyntiarvo on lähellä nollaa.
Joku voisi ostaa pikkurahalla museoesineeksi, vähän kuin kottaraispönttö-apple.
Älä laita Apple-lisää enää hintaan, sillä ei MacBookkina tee enää juuri mitään vaan se on samaa geneeristä rautaa kuin samanikäinen PC:kin. Laadukasta rautaa sinänsä verrokkiensa rinnalla. Mulla pyörii yksi Linux-kotiserveri 12 vuotta vanhalla Applen läppärillä, joku vastaava DIY-Pena tuosta saattaa parikymppiä vielä maksaakin, jos SER-pöntöt eivät ole olleet aarteenmetsästykselle suotuisia vähään aikaan.
Heh. Eroon pääseminen ja 150e ikivanhasta laitteesta ei ihan heti meni mulla samaan virkkeeseen.
Kokeilisin kymppiä. Itse ostaisin ikivanhan kirjoitustarkoitukseen, mutta en tuolla hinnalla vaan rahalla, joka ei riittäisi edes halpaan tablettiin, jossa on takuuta vielä jäljellä.
Riippuu hyvin paljon siitä, että millä hinnalla myy.