Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin just kerrostaloon ja huomasin tekeväni sen mistä usein kuulee puhuttavan

Vierailija
27.05.2023 |

Kuulin että naapuri tulee portaita ylös joten odotin enkä mennyt itse porraskäytävään ennen kuin naapuri oli mennyt kotiinsa😄

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Jotenkin vaan haluaa vältellä naapureita mahdollisimman pitkälle.

Ja sit jos joskus naapuri päättää pölähtää samaan aikaan rappuun, niin se on jotenki akward x)

kerrostaloasuntoihin pitäisi laittaa sellainen "varattu" valo eteiseen. pieni punainen lamppu palaisi aina, kun liiketunnistin havaitsee jonkun rappukäytävässä

ja hississä tulisi varoitus jos joku on omassa kerroksessa, niin voisi sitten jäädä edelliseen kerrokseen tai mennä seuraavaan ja odottaa ihmisten poistumista.

No olihan kestämistä aikoinaan asua 7. kerroksessa. Ikinä et hissillä yksin alas päässyt menemään. Mukaan tungetaan vaikka kuuden koiran kanssa, kun itse olet reppuinesi ja muksuinesi postimerkin kokoisessa hississä. Ja meilläkin oli koira.

Talossa asui myös juoppoporukka, joilla oli päivittäin melkoiset bileet ja liuta porukkaa. Saattoi kymmenhenkinen lauma yrittää ängetä samaan hissiin täydessä tuubassa. Pakkohan siitä oli liueta. Perästä kuului vaan "Heij, mihin shä nyt heij menet, kyllä tänne mahtuu, heiiij"

Vierailija
42/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piereskelit hississä?

Ei ole hissiä, vanha talo :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoin kuin ap hissiä ei ole pienkerrostalossa. Olen myös kyttäämiseen taipuvainen.

Vierailija
44/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Ja sit jos joskus naapuri päättää pölähtää samaan aikaan rappuun, niin se on jotenki akward x)

kerrostaloasuntoihin pitäisi laittaa sellainen "varattu" valo eteiseen. pieni punainen lamppu palaisi aina, kun liiketunnistin havaitsee jonkun rappukäytävässä

ja hississä tulisi varoitus jos joku on omassa kerroksessa, niin voisi sitten jäädä edelliseen kerrokseen tai mennä seuraavaan ja odottaa ihmisten poistumista.

Erinomainen idea! Aiemmin asuin hissitalossa. Oli kiusallista keksiä hississä juteltavaa. Olen surkea smaltalkissa.

Vierailija
45/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että aloittaja kertoo miten käveli kantapäillään.

Vierailija
46/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen noin, koska säikähdän joka kerta kun rapussa tulee joku vastaan tai portaita, vaikka kuulenkin heidän tulonsa. Hävettää kun joskus oikein henkäisen voimakkaasti sisäänpäin säikähdyksestä ja silmät levällään tuijotan.

Minäkin hätkähdän monesti kun joku on aivan hissin oven takana kun se avautuu, ja heti tunkemassa sisään eikä tajua odottaa että minä pääsen hissistä ulos. Ärsyttävää, miksi ei voi odottaa askeleen päässä siitä hissistä?

Vierailija
47/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että olet kanta-astuja.

Meidän taloyhtiöstä vuokrataan asuntoja ainoastaan balettitanssijoille.

Vierailija
48/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Loistava idea! Ja samanlainen "liikennevalo" sitten siihen rapun ulkopuolellekin.

Vierailija
49/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että aloittaja kertoo miten käveli kantapäillään.

Mä ajattelin että se raahaa huonekaluja edestakaisin kaikki yöt.

Vierailija
50/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tehty tutkimus ja Suomessa kerrostalossa asuvat haluavat pitää tarkemmin omasta reviiristä kiinni. Koska asutaan niin lähekkäin.

Rivitalossa ja omakotitalossa sulla on se piha.

Rivari- ja ok-talojen asukkailla on sitten yksi inhottava ongelma tuo toisten tontin läpi oikominen ja koirien päästäminen pihoille. "Kun ei tässä ennenkään mitään aitaa ole ollut, ja lapset saivat edellisen asukkaan pihalla ihan vapaasti leikkiä, kun teillä on tuo kiva mäkikin tuossa, missä pulkalla on aina laskettu".

No on kyllä marginaalinen ongelma. Tosi harvinaista että kukaan toisten pihoilla loikkii. Päinvastoin on taloyhtiöissä, missä riesaa on jos jonkinmoista.

Vierailija
51/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, pahinta on se jos avaa oven yhtäaikaa naapurin kanssa ja sitten sulkee sen saman tien mahdollisimman hiljaa. Voi ei! 🤦🏼

Siis apua. Jos ton tekee kolmasti peräkkäin kannattaa jäädä suosilla kotiin, tai odottaa tunnin ja yrittää sit uudestaan.

Ja sitten tunnin päästä se sama naapuri yrittää taas samaan aikaan ulos..

Vierailija
52/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi alat norsuilla ja huutopuhua ja siirrellä huonekaluja kerran päivässä.

Vierailija
53/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

No olihan kestämistä aikoinaan asua 7. kerroksessa. Ikinä et hissillä yksin alas päässyt menemään. Mukaan tungetaan vaikka kuuden koiran kanssa, kun itse olet reppuinesi ja muksuinesi postimerkin kokoisessa hississä. Ja meilläkin oli koira.

Talossa asui myös juoppoporukka, joilla oli päivittäin melkoiset bileet ja liuta porukkaa. Saattoi kymmenhenkinen lauma yrittää ängetä samaan hissiin täydessä tuubassa. Pakkohan siitä oli liueta. Perästä kuului vaan "Heij, mihin shä nyt heij menet, kyllä tänne mahtuu, heiiij"

Olen asunut vajaan 30 vuotta seitsemännessä kerroksessa. Kerran mittasin kauanko hissi kulkee alas. Sitten kerroin sen käyttökerroilla päivässä, ja sen 30 vuodella.

Tulos oli että olen viettänyt hississä vajaan kuukauden.

Kylmää vettä ei seiskassa niin vain saakaan kraanasta. Ensimmäinen minuutti tulee aina kuumaa kylmästä hanasta. Täytyy joka kerta juoksettaa 2-3 minuuttia.

Vierailija
54/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia on monenlaisia.

Vierailija
55/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Jotenkin en halua, että naapurit näkevät minkä näköinen tyyppi minun asunnossani asuu. Eli välttelen menemistä rappuun ainakin, jos kuulen että joku on asuntoni kerroksen kohdalla. 

Vierailija
56/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisi sellaisen kissanaamarin, mitä usein videoissa näkee, ja menisi aina vain sellainen päässä käytävään. Tai monta erilaista naamaria, etteivät kyllästyisi.

Lapsia varten kauhunaamareita ja sanoo pööö.

Vierailija
57/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. 😆 Vertaistukea tällaiselle "pelkurille".

Vierailija
58/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiii, nyt mä keksin, miten saat naapurit välttelemään sinua. Osta keppihevonen ja laukkaa kerrostasanteella laulaen hei laukkaa ratsu reima, hei reima.

Vierailija
59/59 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin! En mene rappukäytävään jos sieltä kuuluu naapureiden ääniä. Naapureissani ei ole sinänsä mitään vikaa mutta he eivät ole ystäviäni enkä halua sitä small talkia ja pakkososiaalisuutta mitä naapureiden kohtaamisiin liittyy. Unelmatilanne olisi että naapurit luulisivat asuntoni olevan asumaton. Onko tämä Helsingin ja kerrostalojen ilmiö vai onko maalla samanlaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme