Sdp:n konkaripoliitikko Jouni Backman: Jos PS jäisi oppositioon nyt, olisivat he lähes varmasti suurin puolue 4 vuoden kuluttua
Mä veikkaan että tämän vuoksi erittäin monissa puolueissa toivotaan nyt hartaasti sen takia, että Orpon hallitusneuvottelut menevät maaliin asti. Varmaan myös demareissa toivotaan. Lindtmanin on myös huomattavasti helpompi aloittaa puheenjohtajuus oppisitiosta kuin hallituksesta käsin. Marinin jälkeen se on joka tapauksessa hankalaa, kun Marinilla oli niin suuri henkilökohtainen kannatus.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että persut kestävät neljää vuotta kasassa. Siellä on niin kaikenkirjavaa öyhöttäjää.
Niin on pääosin kaikissa muissakin polueissa. Persut on pysynyt kasassa aika kauan. Soinin sisäpiirin loikkausta lukuunottamatta. Sekään ei vaikuttanut, koska Sinisiä ei äänestänyt oikeastaan kukaan seuraavissa vaaleissa, vaan Persut veti äänet.
Persujen pahin ongelma ehkä on, että he karttavat mutkikkaita ja akateemisia asioita ja sisältöjä politiikassaan. Keskiössä on vahvasti tunne yhdistettynä konservatiiviseen maailmankatsomukseen. Ihanne-Suomi heille lienee jonkinlainen 1950- ja 1980-lukujen sekoitus. Muistuttaen tässä voimakkaasti Yhdysvaltain konservatiiveja.
Kun perusta on ilmaa, tai runsaasti ilmaa sisältävä, on paljon helpompaa rikkoutua.
Älä jauha sontaa. Vasemmisto vetoaa joka kommentissaan "heikompien asemaan", "rikkaiden etuoikeuksiin", "ihmisoikeuksiin" jne. Tunnepitoista höttöä, jolla yritetään hyvesignaloida omaa erinomaisuuttaan.
Täh? Eriarvoisuus on ihan tieteellinen tosiasia. Ja ihmisoikeudet edelleen käypä käsite.
Se ei vaan riitä, että kertoo olevansa hyvä ihminen. Tai riittää se vasemmiston kannattajille toki. Pitää olla realisti ja tehdä asioita, jotka ovat kestävällä pohjalla. Silti pitäen huolen ihmisoikeuksista. Realistisempi käsitys maailmasta on PS:llä kuin vasemmistolla. Sori vaan.
Toi pitäisi jotenkin pystyä perustelemaan. Muuten kyse on vain sinun mielipiteestäsi ja sinun realismista. Minulla on täysin päinvastainen realismi. Täysin päinvastaiset arvot ja maailmankuva. Minulle ihmisoikeudet on totta. Minulle vasemmiston talouspolitiikka on ainoa, mikä on kestävällä pohjalla. Ei se, että vain rikkaat pidetään mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, juu... ja 95 % kansasta äänesti eduskuntavaaleissa jotain ihan muuta kuin ruotsalaista kansanpuoluetta, mutta siellä ne vaan diktaattorimaisesti haluavat päättää koo Suomen hallituksesta!
Tietenkin päättävät, koska oikeistohallitusta ei muuten saada kasaan ilman RKPn kymmentä kansanedustajaa. Näin se demokratiassa menee.
Demokratia...:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biaudet todennäköisesti vetämässä nyt itkupitkuraivaria.
Gråtssparksraivari.
Persun maailmankuva on kuin pikkulapsella.
Biaudet ei ole persu.
Vierailija kirjoitti:
Juu, juu... ja 95 % kansasta äänesti eduskuntavaaleissa jotain ihan muuta kuin ruotsalaista kansanpuoluetta, mutta siellä ne vaan diktaattorimaisesti haluavat päättää koo Suomen hallituksesta!
He päättävät oikeutetusti millaisessa hallituksessa haluavat olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos persut jää oppositioon seuraavan 12 vuoden ajaksi, tavoite on saavutettu. Diktatuuri, Suomen loputon häpeä, ja lopullinen romahdus.
Sitten kai Venäjän vasalliksi, kuten persut alun perin toivoivat, vaikka nyt muuta esittävätkin.
Katsopas kun nytkin se 80% äänestäjistä äänesti muuta kuin persuagendaa niin sillä 46 kansanedustajalla ei pääse vielä diktaattoriksi. Lisäksi säksi l venä persujen kaskessa on sekin n, että Suomi on oikeusvaltio ja lakeja ei muutella sillä 20%n kannatuksella.
Mutta RKP.n 5 %:llapa muutellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että persut kestävät neljää vuotta kasassa. Siellä on niin kaikenkirjavaa öyhöttäjää.
Niin on pääosin kaikissa muissakin polueissa. Persut on pysynyt kasassa aika kauan. Soinin sisäpiirin loikkausta lukuunottamatta. Sekään ei vaikuttanut, koska Sinisiä ei äänestänyt oikeastaan kukaan seuraavissa vaaleissa, vaan Persut veti äänet.
Persujen pahin ongelma ehkä on, että he karttavat mutkikkaita ja akateemisia asioita ja sisältöjä politiikassaan. Keskiössä on vahvasti tunne yhdistettynä konservatiiviseen maailmankatsomukseen. Ihanne-Suomi heille lienee jonkinlainen 1950- ja 1980-lukujen sekoitus. Muistuttaen tässä voimakkaasti Yhdysvaltain konservatiiveja.
Kun perusta on ilmaa, tai runsaasti ilmaa sisältävä, on paljon helpompaa rikkoutua.
Älä jauha sontaa. Vasemmisto vetoaa joka kommentissaan "heikompien asemaan", "rikkaiden etuoikeuksiin", "ihmisoikeuksiin" jne. Tunnepitoista höttöä, jolla yritetään hyvesignaloida omaa erinomaisuuttaan.
Täh? Eriarvoisuus on ihan tieteellinen tosiasia. Ja ihmisoikeudet edelleen käypä käsite.
Se ei vaan riitä, että kertoo olevansa hyvä ihminen. Tai riittää se vasemmiston kannattajille toki. Pitää olla realisti ja tehdä asioita, jotka ovat kestävällä pohjalla. Silti pitäen huolen ihmisoikeuksista. Realistisempi käsitys maailmasta on PS:llä kuin vasemmistolla. Sori vaan.
Toi pitäisi jotenkin pystyä perustelemaan. Muuten kyse on vain sinun mielipiteestäsi ja sinun realismista. Minulla on täysin päinvastainen realismi. Täysin päinvastaiset arvot ja maailmankuva. Minulle ihmisoikeudet on totta. Minulle vasemmiston talouspolitiikka on ainoa, mikä on kestävällä pohjalla. Ei se, että vain rikkaat pidetään mukana.
Kuka pitää?
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin päättävät, koska oikeistohallitusta ei muuten saada kasaan ilman RKPn kymmentä kansanedustajaa. Näin se demokratiassa menee.
Demokratia...:D
Juuri näin. Muuten voidaan yhtälailla sanoa, että persujen pitää luopua demokratian nimissä kaikista tavoitteistaan. Että saadaan oikeistohallitus. Täysin sama asia, vain suurin saa valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se olisi. Eikä se ole edes mistään puolueen nimestä kiinni. Kansa haluaa muutosta ja suomalaisten puolien pitämistä. Jos se ei tapahdu nyt, niin se tapahtuu neljän vuoden päästä.
Ei. Vaan jos ps on nyt hallituksessa, suosio sulaa siihen. Näin käy keskimäärin kaikille puolueille, hallitusvastuu syö kannatusta. Persuilla tulee syömään vielä enemmän.
Viimeksi hajosi koko puolue!
Ei hajonnut. Jakautui, josta lähtenyt osa hajosi tänä vuonna.
Jäljelle jäänyt osa eli PS on nyt toista kertaa peräkkäin Suomen 2. suurin puolue.
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen keskustalainen, siirryin äänestämään pwrussuomalaisia, koska mielestäni nykyinen keskusta ei ole enää entisensä, vaan on vasemmistolaisten apupuolue. Minun äänyäni ei ainaakaa saada takaisin voppositioon jäämällä ja kieltäytymällä oikeistopolitiikasta.
Joo ja minä olen entinen perujen äänestäjä. Minua ei ainakaan saa takaisin ennenkuin lehmät lentää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se olisi. Eikä se ole edes mistään puolueen nimestä kiinni. Kansa haluaa muutosta ja suomalaisten puolien pitämistä. Jos se ei tapahdu nyt, niin se tapahtuu neljän vuoden päästä.
Ei. Vaan jos ps on nyt hallituksessa, suosio sulaa siihen. Näin käy keskimäärin kaikille puolueille, hallitusvastuu syö kannatusta. Persuilla tulee syömään vielä enemmän.
Jäljelle jäänyt osa eli PS on nyt toista kertaa peräkkäin Suomen 2. suurin puolue.
Ja toista kertaa menossa hallitukseen. Kohta käy kuten viimeksi kävi.
Saa nähdäkuinka pitkään persu jaksaa uskoa kaikki kuprut ja selitykset ja väittää, ei se persu ollu. Ei se persun vika ollut. Ettei bensan hinta laske eikä maahanmuutto vähene. Ei se persu ollut, joka toi maahan ennätysmäärän tulijoita.
Ootte te mestariuskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen keskustalainen, siirryin äänestämään pwrussuomalaisia, koska mielestäni nykyinen keskusta ei ole enää entisensä, vaan on vasemmistolaisten apupuolue. Minun äänyäni ei ainaakaa saada takaisin voppositioon jäämällä ja kieltäytymällä oikeistopolitiikasta.
Keskusta teki oikeinkin oikeistolaista politiikkaa Juha Sipilän johdolla vuosina 2015-19. Kiitoksena tästä se menetti 18 kansanedustajan paikkaa. Aika selkeä viesti, että oikeistolaista politiikkaa tekemällä kannatusta ei saada nousuun.
Ongelma oli ennen kaikkea Sipilä, joka ei ymmärtänyt mitään valtionjohdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdäkuinka pitkään persu jaksaa uskoa kaikki kuprut ja selitykset ja väittää, ei se persu ollu. Ei se persun vika ollut. Ettei bensan hinta laske eikä maahanmuutto vähene. Ei se persu ollut, joka toi maahan ennätysmäärän tulijoita.
Yritä nyt ymmärtää, ettet keskustele puolueiden jäsenten kanssa vaan tavan kansalaisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä sepittelemään ja kääntämään asiat oman mielen mukaan. Oletko sokea sannauskovainen? Opit olet ainakin ottanut sieltä suunnalta.
Maa on ajettu konkurssiin ja rappioon. Siitä huolimatta on vieläkin varaa miettiä mikä puolue voittaa ensi vaaleissa.
Saatte nähdä, että kohta tämä hauskuus loppuu, eikä kenelläkään enää koskaan tule olemaan kivaa asua Suomessa.