Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, tuntuisiko lomamatka ilman somea vähemmän tärkeältä?

Vierailija
27.05.2023 |

Nykyään kun moni postailee someen melkein kaiken mitä tekevät, niin pohtikaa ja vastatkaa rehellisesti:
- valitsisitko matkakohteen tai aktiviteetit toisin jos somea ei olisi?
- miten vaikeaa olisi, jos et pystyisi jakamaan yhtäkään kuvaa matkalta?
- jättäisitkö mahdollisesti jopa tekemättä jotain asioita/matkoja ilman somea?

Itse heräsin pohtimaan tätä viime kesänä, kun olin lähdössä autoretkelle (ihan kotimaassa siis) ja aloin miettimään mahdollisia kohteita sen kautta missä saisi hienoimmat kuvat. Enkä edes aluksi tajunnut tätä, vaan se tuli jotenkin automaattisesti.

Tuon tapauksen jälkeen olen lopettanut IG: n päivittämisen. Haluan tehdä asioita ilman että some edes alitajuisesti vaikuttaa siihen mitä teen ja miten teen!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan reissun aikana laittanu mitään someen. Jos vikana iltana tai kotimatkalla kuvia selatessa saan joistain kuvista "ahaa elämyksen" teen ihan matkan lopuksi tai seuraavana päivänä yhden postauksen.

En pääsääntöisesti ole reissussa ottanut kuvia some mielessä. Joskus olen profiilikuvaan saanut jonkun idean ja sellaiseen käyttöön on ehkä tullut otettua kuva vartavasten.

Vierailija
22/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin somesta 2008, jonka jälkeen musta ei ole mitään tietoja netistä kaivettuna. Eikä ole muuten mun lapsistakaan. Osa aikuisia, mutta silti poissa somesta. En seuraa ketään missään mediassa ja olen yhteydessä vain naamatusten tai puhelimessa keskustellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suunnittelisin matkustusta, niin tekisin sen vain sen mukaan mikä minua itseäni saattaisi kiinnostaa. Valitsisin maan, jossa haluan käydä. Valitsen nähtävyydet sen mukaan mitä haluan nähdä. Elän oman haluni mukaan, en muiden.

Mua ärsyttää kun ihmiset herkästi alkavat vaatia että kyllä täytyy käydä katsomassa se-ja-se-nähtävyys tietyssä kaupungissa jos kuulevat matkasuunnitelmistani sinne suuntaan. Mikä ei taas itseä voisi vähempää kiinnostaa vaan ihan toisenlaiset kohteet. Vrt. joku patsas-opaskierros tai paikallinen kansallispuisto. Niin minä haluan jälkimmäiseen ja ne jotka eivät ole edes matkalle tulossa, vaativat että mun olisi pakko mennä katsomaan se tietty patsas! Järkkyä.

Vierailija
24/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä postaa someen mitään. Ikinä. Ei edes naamakuvaa profiilissa. Ei ole ollut tapana edes irl jakaa mitään, miksi sitten online?

Vierailija
25/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisitko matkakohteen tai aktiviteetit toisin jos somea ei olisi?

.

En

.

- miten vaikeaa olisi, jos et pystyisi jakamaan yhtäkään kuvaa matkalta?

.

En jaa kuvia. Näytän vanhemmilleni toki

.

- jättäisitkö mahdollisesti jopa tekemättä jotain asioita/matkoja ilman somea?

.

En, tosin matkustan pääosin Suomessa

Enkä ole vihervassaripelle

.

Vierailija
26/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sometilit, mutta en postaa mitään. Ei kiinnosta.

Lähinnä nuo on sitä varten, jos joskus on jotain kiinnostavaa, niin voi katsoa. Harvoin noin kyllä on. FB on lähinnä työn puolesta.

Vierailija
27/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poistuin somesta 2015 (tuhosin kaikki kuvani sieltä myös). En ole sen jälkeen yhtäkään kuvaa elämästäni julkaissut mihinkään. Aloin vihamaan somessa kaikkea, myös aloittajan kuvaamia asioita.

Pidän yhteyttä kavereihin vain whatsapissa, tekstareilla, sähköpostilla ja puhelinsoitoilla.

Laittelen kuvia suoraan whatsapissa ystävilleni henkilökohtaisesti.

En ikinä enää voisi kuvitella jakavani elämästäni mitään someen.

Musta ei löydy somesta yhden yhtä kuvaa eikä mun ottamia valokuvia löydy julkisesti mistään.

Whatsapp on sosiaalista mediaa, muuten hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi