Kuinka kauan olette jonottaneet hammaslääkärin tarkastusaikaa julkisella?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.
Minut laitettiin jonoon syyskuun 2022 alussa ja silloin sanottiin, että jono on 5-6kk, eli ajan pitäisi olla tammi- helmikuussa. En ole tähän päivään mennessä edes saanut kutsukirjettä. Soitin sinne maaliskuussa, että mikä on, kun ajanvarauskirjettä ei ole tullut ja he vaan sanoivat, että jonot ovat nyt pitkiä, että kyllä olen edelleen jonossa.
Yksityisellä minulla ei ole varaa käydä, paitsi heinäkuussa olen menossa Pärnuun, joten mietin, että pitäisikö minun silloin käydä hammaslääkärissä siellä.
Kommentit (53)
Korona aikana yli puolivuotta. Hammas oli kipeä ja ehti vaihtamaan jo väriä siinä ajassa.
Täällä Tuusulassa kun varasin aikaa huhtikuussa, kerrottiin jonon olevan sillä hetkellä noin vuoden mittainen.
Porissa tuntuu pääsevän aina heti, ainakin vaimo soittaa ja samalla viikolla on aika. Itse olen aina käynyt yksityisellä ja näyttää laskut olevan ihan samansuuruisia molemmilla.
Noin kuukauden päähän sain ajan.Sama aika suuhygienistille. Heille olen saanut usein parissa päivässä peruutusajan kun olen sano.u, että pääsen tulemaan tunnin varoajalla. Pieni alle 20 tuhannen asukkaan kunta puolen tunnin ajomatkan päässä. Siirsin hoidon sinne kymmenen kertaa isommasta kaupungista, jossa ei toi mikään.
Suuhygienistille pääsin, mutta en hammaslääkäriin. Mun pitäis päästä vähän nopeammin kun on tehty aikoinaan oikomishoito. Ei se tunnu oikein toimivan. Erikoishammaslääkärin tekemiä suosituksia ei noudateta. Sitten menee koko oikomishoito hukkaan ja hampaat saattaa ruveta vääntyileen alkuperäiseen muotoonsa.
Menin jonoon 1.5v sitten, nyt on aika kuun lopussa. Pääsin kuulemma jonon ohi, koska olen menossa suureen leikkaukseen. Rovaniemi
Ei kai julkiselta tule mitään kutsukirjeitä vaan, kun soitat sinulle annetaan silloin aika. Kävin juuri suuhygienistillä ja samalla reissulla kysyin luukulta koska minun pitää varata aika hammaslääkärin tarkastukseen jos haluan ajan heinä-elokuulle ja käskivät soittaa helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai julkiselta tule mitään kutsukirjeitä vaan, kun soitat sinulle annetaan silloin aika. Kävin juuri suuhygienistillä ja samalla reissulla kysyin luukulta koska minun pitää varata aika hammaslääkärin tarkastukseen jos haluan ajan heinä-elokuulle ja käskivät soittaa helmikuussa.
Ei onnistu pohjois-savossa. Soitin 13 kuukautta sitten ajanvarauksen numeroon ja sanottiin että aikoja ei nyt ole, mutta laitetaan sut jonoon. Kun ei aikaa alkanut kuulua soitin sinne uudestaan puolen vuoden päästä, sanottiin olet vieläkin jonossa, mutta ei osata sanoa millon ajan saat.
2024 helmikuussa ilmoittauduin jonoon, eli 11 kk on mennyt. Vielä odottelen. Tampere
Olin jonossa 8 kk. Tällä hetkellä täällä jonossa on yli 15000 ihmistä. Jonoa urakoidaan illat ja viikonloput kaikissa lähikunnissa tällä sotealueella.
Itse matkustin 30 km ei-naapurikuntaan eräänä sunnuntaina lyhyellä varoitusajalla.