Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olette jonottaneet hammaslääkärin tarkastusaikaa julkisella?

27.05.2023 |

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

Minut laitettiin jonoon syyskuun 2022 alussa ja silloin sanottiin, että jono on 5-6kk, eli ajan pitäisi olla tammi- helmikuussa. En ole tähän päivään mennessä edes saanut kutsukirjettä. Soitin sinne maaliskuussa, että mikä on, kun ajanvarauskirjettä ei ole tullut ja he vaan sanoivat, että jonot ovat nyt pitkiä, että kyllä olen edelleen jonossa.

Yksityisellä minulla ei ole varaa käydä, paitsi heinäkuussa olen menossa Pärnuun, joten mietin, että pitäisikö minun silloin käydä hammaslääkärissä siellä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin itseni jonoon tarkastukseen. Mulle sanottiin, että jono on 6kk. Hampaat tarkastettu viimeksi yksityisellä n. 1,5 vuotta sitten.

Enää ei ole varaa käydä yksityisellä. Julkisella sanoi, että jos tulee jotakin niin särkyaikoja sitten pitää soittaa.

Tähänkö tämä menee edelleen. Hoitoon ei pääse ajoissa jonojen vuoksi ja sitten täytyy käyttää vain särkyaikoja hoitoon.

Vierailija
22/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle saa hyvin aikoja, aikuiselle ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tarkastuksessa v 21, seuraavan ajan saan jonottaa vuonna 25.

Hammaskiven poisto v 23, seuraava v 25 mutta 6kk välein pitäisi käydä??

Näin Kirkkonummella

Vierailija
24/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana päivänä päässyt, kun on ollut asiallinen tarve.

Vierailija
25/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy weetee julkisilla, työpaikka maksaa hammaslääkärit yksityisellä.

Vierailija
26/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni täytti 4v huhtikuun puolivälissä. 4-vuotiaille kuuluu lakisääteinen hammastarkastus. Varasin ajan maaliskuussa ja otin ensimmäisen, saatavilla olevan ajan: se on elokuun lopulla. Näin Helsingissä.

Toivottavasti ei olla juuri sinä päivänä kipeitä tai joudu perumaan aikaa töiden takia. Muuten menee varmasti ensi vuoden puolelle.

Vierailija
27/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kysyin Helsingissä aikaa niin sain onneksi palvelusetelin ja pääsin sen avulla heti hoitoon. Tänä vuonna taas viisaudenhammas alkoi oireilemaan joten sain heti päivystysajan. Siinä samalla hammaslääkäri totesi että muuten näyttää kaikki hyvältä suussa. Joten eipä toivon mukaan tarvitse taas vähään aikaan murehtia hammaslääkäriajan saamisesta.

Vierailija
28/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Kirkkonummella

Tuleeko sinulla erityisen herkästi hammaskiveä vai miksi pitäisi 6 kk välein käydä? Itse olen käynyt hammaslääkärissä noin 2-3 v välein eikä ole kukaan hammaslääkäri sanonut että olisi tarvetta tulla useammin.

Vierailija
29/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Kirkkonummella

Tuleeko sinulla erityisen herkästi hammaskiveä vai miksi pitäisi 6 kk välein käydä? Itse olen käynyt hammaslääkärissä noin 2-3 v välein eikä ole kukaan hammaslääkäri sanonut että olisi tarvetta tulla useammin.

Tulee. Jos käyn kerran vuodessa joudun käymään 2x. Joku mun lääkkeeni ja uniapneamaskin käyttö lisää hammaskiveä

Vierailija
30/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Kirkkonummella

Tulee. Jos käyn kerran vuodessa joudun käymään 2x. Joku mun lääkkeeni ja uniapneamaskin käyttö lisää hammaskiveä

On kyllä typerää ettei voida huomioida yksilöllisiä tarpeita noissa hammaslääkäriajoissa :( luulisi että se tulee pidemmän päälle kalliimmaksi jos ongelmia ei hoideta ajoissa vaan ne saavat rauhassa pahentua.

Vierailija
31/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Kirkkonummella

On kyllä typerää ettei voida huomioida yksilöllisiä tarpeita noissa hammaslääkäriajoissa :( luulisi että se tulee pidemmän päälle kalliimmaksi jos ongelmia ei hoideta ajoissa vaan ne saavat rauhassa pahentua.

Näin on. Itselläni tilanne, että kävin vuosia palvelusetelillä yksityisellä, sieltä hammaslääkäri antoi ohjeen, että mun pitää käydä juurikin myös 6kk välein hammaskiven poistossa. Kun soitin aikaa julkiselle niin sanottiin, että ei pystytä toteuttamaan tuollaista hoitosuunnitelmaa, että kahden vuoden välein täytyy käydä. Selvä juttu.

Tarkastusjonossa toikin yhä ja ongelmia on jo. Kerrottiin vain, että sitten varailet niitä särkyaikoja...

Näinhän ne suut pysyy kunnossa

Vierailija
32/53 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin että 6kk jono, meni 8kk

Vierailija
33/53 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Kirkkonummella

Sehän riippuu hampaiden kunnosta ja perussairauksista. Itse käyn hammaskiven poistossa kerran vuodessa vaikka minimaalisesti kiveä tulee mutta ikenet aina tulehtuneet hyvästä hoidosta huolimatta. -eri

Vierailija
34/53 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain palvelusetelin ja ajan samantien. Lapselle tarkastusajan sai parin kuukauden päähän. Näin Helsingissä.

Vierailija
35/53 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaassa oli iso reikä ja koko hammas lohkesi osiin. Ajan sai johonkin monen kuukauden päähän. Se ehti tulla niin kipeäksi, että se hoitui sitten päivystyksessä.

Nykyään käyn säännöllisesti hammaslääkärissä ja ne laittavat seuraavan käynnin vuoden päähän.

Vierailija
36/53 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin, että jono on 3kk, mutta kesti 12kk Uudellamaalla.

Vierailija
37/53 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina soitin ajan. Eilen torstaina kävin hammaslääkärissä tarkastuksessa. Muurame.

Vierailija
38/53 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuukautta enepää jonottanut. Tosin viimeksi sanoivat heti, kun soitin ,ettei ole aikoja joten tuli palveluseteli ja sillä pääsi tosi nopeasti Coronariaan. Ainoa miinus oli, että se on toisella puolella kaupunkia, mutta siellä aiemminkin käynyt joten reitti selvä.

Vierailija
39/53 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta oli Helsingissä, alkuvuodesta pääsin tarkastukseen ja viime vuoden kesällä jonoon. Yksi laitetuista paikoista oli lohjennut ja saIn tuurilla peruutusajan kolmen vartin päähän takaisinsoitosta. Tuli aika kiire lähteä, kun ei ihan naapurustossa ollut se hoitopaikka.

Vierailija
40/53 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mitään hampaita tarvi.