Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko tällaisesta muistamisesta, jos sinulla olisi taloudellisesti tiukkaa?

Vierailija
26.05.2023 |

Eräällä henkilöllä lähipiirissäni on taloudellisesti tiukkaa (yksinhuoltajavanhempi ja kaksi lasta). Olen koonnut perheelle paketin, jossa on vanhemman ja lasten suosikkiherkkuja (olen kysynyt, mitä nämä herkut ovat) sekä muutamia yleisiä herkkuja. Loukkaantuisitko tällaisesta muistamisesta, jos sinulla olisi taloudellisesti tiukkaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäri- tms. lahjana en, muuten annettuna riippuu suhteen laadusta.

Vierailija
2/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu.

Ärsyttää, kun pelkän yksinhuoltajuuteni perusteella oletetetaan, että olen varaton, eikä pyydetä esim. iltaa viettämään, jos ne maksavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä syyllä/verukkeella ajattelit tämän muistamisen tapahtuvan? Ihan vain "kun teillä on niin tiukkaa" vai miten?

Vierailija
4/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas antaisin ihan rauhassa luulla mitä luulevat, herkut ovat aina tervetulleita. Ei tyhmänylpeyttä muttei myöskään kiitollisuudenvelkaa, siinäpähän lahjoittaa. Kiittäisin kyllä kohteliaasti ja söisin tyytyväisenä.

Vierailija
5/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttäri- tms. lahjana en, muuten annettuna riippuu suhteen laadusta.

Samoin ajattelin, että lahjana menee ehkä, mutta köyhäinapuna ei välttämättä.

Vierailija
6/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, tosi hyvä idea! Mutta tämä on oma mielipiteeni, joskus ihmisten ajatuksista ei tiedä mistä kukakin voi loukkaantua.

Vierailija
7/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on antaa paketti lasten koulujen lukuvuoden loppumisen yhteydessä.

Ap

Vierailija
8/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.

Kaikesta - ihan kaikesta voi loukkaantua. Tai sitten ilahtua.

Ehkä teet niinkuin sinusta hyvältä tuntuu.

Ei tuo mitään pahansuopaa ainakaan ole, jos huomioi toista ihmistä.

Minusta tuo on kaunis ele.

Voithan naamioida sen vaikka arpajaisvoitoksi tai kevätmuistamiseksi.

Ei sun tarvi sanoa, että annan tän siksi, kun olette min mielsetä köyhiä. Voi ihmisiä muistaa ja lelliä ihan muuten vaan.

Vierailija
9/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä syyllä/verukkeella ajattelit tämän muistamisen tapahtuvan? Ihan vain "kun teillä on niin tiukkaa" vai miten?

Juuri näin, eli ei mitään "jakelen tässä almuja köyhille" tyyppistä lahjusta, josta on sitten kiva kertoilla muille ylimielisesti.

Vierailija
10/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu.

Ärsyttää, kun pelkän yksinhuoltajuuteni perusteella oletetetaan, että olen varaton, eikä pyydetä esim. iltaa viettämään, jos ne maksavat.

Niin ajatus jäi kesken: Pyrin kuitenkin iloisena ottamaan lahjat vastaan. Pitäähän sitä antaa mahdollisuus antamisen ilolle.

Anna tuo lahja esim. kesäloman alkamismuistamisena. Lisäksi siihen voi lisätä lähijäätelökioskin lahjakortin.

Kyllähän lahjoja annetaan rikkaillekin, miksi ei siis varattomille.

Vierailija
11/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai loukkaannun verisesti siitä, että joku antaa minulle lahjan. Vainavjutut.

Vierailija
12/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on antaa paketti lasten koulujen lukuvuoden loppumisen yhteydessä.

Ap

No, sehän on just kiva kesäpaketti. Ei siinä muuta. Haluat ilahduttaa.

Vierailija
13/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi! Enkä kyllä edes ajattelisi että se johtuu jotenkin siitä että meillä on tiukkaa tms. Ajattelisin kivana muistamisena ystävältä. 

Vierailija
14/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En loukkaantuisi! Enkä kyllä edes ajattelisi että se johtuu jotenkin siitä että meillä on tiukkaa tms. Ajattelisin kivana muistamisena ystävältä. 

Ja olen siis todella pienituloinen ja ystäväpiiri sen tietää, eli voin samaistua tilanteeseen :D 

Vierailija
15/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä häpeät sitä, että joku on köyhä?

Ei tartte.

Voit muistaa ihmistä. Ihan muuten vaan.

Ajattelet ehkä turhan pitkälle tuota kuviota.

Haluat ilahduttaa, ja toimit. Se on se motiivi.

Vierailija
16/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Paljonko lahjan arvo on? Jos ostat kymmenillä ja kymmenillä euroilla herkkuja lomalle, en tiedä mitä mieltä olisin, että silläkin rahalla ehkä vähävaraisen perheen lapsille vaikka leffaliput, jotta on ainakin yhdelle päivälle lomalla tekemistä.

Pienet herkkumäärät ok, ei isot kasat.

Vierailija
17/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei materialistisesta loukkaantuisin eli kiitti v.. tusti.

Vierailija
18/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu.

Niin ajatus jäi kesken: Pyrin kuitenkin iloisena ottamaan lahjat vastaan. Pitäähän sitä antaa mahdollisuus antamisen ilolle.

Anna tuo lahja esim. kesäloman alkamismuistamisena. Lisäksi siihen voi lisätä lähijäätelökioskin lahjakortin.

Kyllähän lahjoja annetaan rikkaillekin, miksi ei siis varattomille.

Ryöstöhintaisia jäätelökioskeja ei kannata kenenkään tukea. Samalla rahalla saa varaton perhe monta tuutti-pakettia lähimmästä marketista, jos tötteröitä halutaan. Itse antaisin mieluummin vaikka 50€ S-ryhmän lahjakortin varattomalle, kuin valmiiksi kootun kassin. Sanoisin, että hyvää kesää ja osta lapsille jotain kivaa. t. entinen varaton 3 lapsen yh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi