Vanhempani eivät ajattele yhtään perintöä vaan tuhlaavat
Käydään ulkona syömässä vaikka voisivat itse tehdä ruokaa. Matkustellaan lämpimään vaikka kotona voisi oleskella. Autoa vaihdetaan vaikka entinen on vielä hyvä. Että ottaa päähän. Vanhempani eivät ajattele yhtään heiltä jäävän perinnön suuruutta.
Kommentit (31)
Heidän rahaansa se on. Nauttikoon siitä kun vielä kerkiävät. Käärinliinoissa ei ole taskuja. Tienaa sinä omat rahasi ja käytä ne mihin mieli tekee.
Oikeesti ruikutat, kun vanhempasi nauttivat elämästään? Saattaa tulla yllätyksenä, mutta heillä ei oo mitään velvollisuutta jättää sulle (ja mahdollisille sisaruksille) perintöä.
Tää on kyllä todennäköisesti provo...
Mitä hemskuttia.
Ajattelet itseäsi pelkästään. Vanhempiesi ei tarvitse kituuttaa sinun vuoksesi eläkepäiviä. Sinun on aika haalia omat rahasi.
Porvoolaisen on tosiaan turha odottaa perintöä.
Hienoa! Niin pitääkin tehdä. Itse aina patistelen vanhempiani lomamatkoille, konsertteihin ja ravintoloihin. Ihanaa, kun on rahaa ja terveyttä matkustaa.
Ovat fiksuja kun säästävät sinut perintöveroilta.
Noin minäkin tekisin, että sileäksi vaan ennen kuin maa kutsuu.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009517054.html
"Älä jätä perintöä, käytä rahat itse, neuvovat asiantuntijat
Kenelläkään ole ei velvollisuutta jättää perintöä jälkipolville, sanoo emeritusprofessori Urpo Kangas. Sen sijaan rahat voi käyttää omaan hyvinvointiinsa, tunnontuskitta."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009510359.html
Peritty metsä oli pakko kaataa, luottotiedot menivät... Lukijat kertovat perintöverosta seuranneesta ahdingosta
hyvä että käyttää. ei jää sitten hoivajäteille riistettävää.
Sen verran jätän, että pystyvät hautauskulut maksamaan minun rahoilla. T. Mummo
Vierailija kirjoitti:
Ovat fiksuja kun säästävät sinut perintöveroilta.
Kyllä, nykyäänhän nimenomaan kehotetaan ja kannustetaan tekemään verosuunnittelua jo ennakoivasti.
Meillä on päinvastoin. Vanhus kulkee rähjäisissä kengissä, ei voi ostaa uusia, että jää "peruja". Ei voi ostaa uusia silmälaseja, mennä hammaslääkäriin, ostaa itselleen ylipäätään mitään, että jää niitä ...keleen peruja. Sillä sitten ratsastetaan säälipisteitä joka käänteessä ja leikitään marttyyriä. Pari kertaa tullut sanottua, että anna ne rahat jakoon nyt, kun niitä lapset tarvitsisivat ja silloin loppuu narina hetkeksi. Minä olen niin kypsä perinnöstä puhumiseen ettei tosikaan.
Mun äiti oli yli 80 kun osti uuden mummovillatakin. Yks miniöistään tykkäsi huonoa kun mummo tuhlaa rahojaan. Sillä on entisiäkin vaikka kuinka. Äiti ehti villatakkiaan käyttää 3 vuotta. Jokainen saatiin ihan reipas perintökin silti.
Hyvä, että ap ajattelee asiaa ja on jo alkanut säästää taatakseen omille perillisilleen mahdollisimman ison perinnön.
Todella ikävää, että perintöä tuhlataan pois.
Jospa hankkisit itse omat rahasi?
Sinähän vitsin murjasit :'D sua harmittaa kun vanhemmat käyttävät OMAA rahaa. Toivon, että sun vanhemmat käyttävät centtiä myöten kaiken.