Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt rikastua 28 ikävuodesta eteenpäin. Hyvin palkattu työ jo hankittu. Mistä lähteä liikkeelle seuraavaksi?

Vierailija
26.05.2023 |

Minulla on turhaan otettua velkaa 30t mutta maksan sen kahdessa vuodessa pois helposti.
Olen hankkinut nyt hyvän työn, bruttotulot ovat noin 4000-5000€/kk. Teen välillä toistakin työtä.

Tällä hetkellä laskuihin menee näiden lainanlyhennyksien sekä asumisen vuoksi n. 1400€/kk.
Elämiseen noin. 400-500€.
Käteen jäävä summa on noiden maksujen jälkeen noin 1000-1500€ riippuen paljon teen töitä. Tuo kaikki menee säästöön. Maksan lainat mahdollisimman nopeasti pois yksi kerrallaan ja niin ollen, kuukausittaiset laskut hupenee ja "säästöön" jää enemmän.

Haluan tässä alkaa kerryttämään rahaa tulevaisuutta varten.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hetero. Hommaan ehkä miehen ja perustan perheen, sekin jää nähtäväksi. Tai sitten en.

Kannattaa hankkia se mies nopeasti. Kuluja jakamalla (asunto, kodin hankinnat ja mahdollisesti autokin) säästää huikeasti. Sinkkuna Suomessa saa todella huonosti vastinetta veroilleen ja koulutukselleen.

Jos ei tuo, niin sitten kimppakämppään jonnekin tai muuten asumiskulut alas. Jos pystyt tekemään etätyötä tai muita töitä maaseudulla, sieltä saa halvalla vuokrakämppiä. Ja nykyisin kulkupelinäkään ei ole pakko olla auto. Äkkiä tuossa säästää pesämunan. Mutta älä nuku onnesi ohi sen perheen perustamisen kanssa. 

Tämä. Maakunnista pääsee siihen omakotitaloonkin kiinni siedettävillä velanhoitokuluilla. Helsingin palkoilla jää Joensuussa sijoituksiinkin, ja on myös sekin oma ranta.

Vierailija
42/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla hyvin hajauttaen pörssiosakkeisiin vaurastut pitkällä aikavälillä hyvin suurella todennäköisyydellä. Tein itse sen virheen, että maksoin asuntolainan pois todella nopeasti. Niinpä olen tähän mennessä onnistunut keräämään vasta noin 450 000 euron varallisuuden (kaikki omista palkkatuloista ja niistä tehtyjen sijoitusten tuotoista säästettyjä). Jos olisin maksanut asuntolainaa hitaammin ja aloittanut osakkeisiin sijoittamisen aikaisemmin, olisi nyt selvästi varakkaampi.

Tuo oli yllä myös hyvä vinkki, että kannattaa hankkia puoliso, jolla on suunnilleen samanlaiset tulot. Asumiskulut ovat selvästi pienemmät, jos asuntoa on maksamassa kaksi.

N57

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka täällä kirjoittelee lienee kuollut 10- 30v sisään.

Jos katsotte elämää taaksepäin ja mietitte tulevaisuutta niin ymmärrätte ettei rahalla oikeastaan ole väliä.

Halatkaa ja rakastakaa ihmisiä joista välitätte.

Voin kerryttää itselleni pientä omaisuutta ja myös rakastaa läheisiäni. Miksi se olisi vain joko tai?

-ap

Suunnitteletko kasaavasi siis pienen omaisuuden vai rikastua? Missä nuo rajat menevät?

Niin, ehkä jokaisella on tähän on omanlaisensa arvio.

Minulle rikastuminen on jo kaunis omakotitalo, on matkoihin ja esim kesämökin omistukseen rahaa.

Näitä minulla ei ole ollut eikä lapsuudenperheessäkään. Sieltä en oppinut rahan käyttöä, joten ajattelin alkaa nyt ottamaan tästä itselleni projektia. Päätän tehdä haaveistani totta.

-ap

Kuvailit minun tilanteen alle 20 vuotta sitten. Tuohon et tarvitse paljoa. Koulutus sulla jo nykyisen bruttopalkkasi perusteella onkin kunnossa, nyt vaan otat hyvissä ajoin sen asuntolainan ja pistät uran alkuun. Tälleen päälle nelikymppisenä se kaunis omakotitalo on oma, asuminen on puoli-ilmaista, ja rahaa jää neljästi vuoteen matkailuun varsin mainiosti.

Vierailija
44/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat rikastua rahallisesti niin älä ainakaan ota puolisoa, hanki lemmikkejä tai lapsia.

Laita jokaisesta tulosta säätöön 10-20% älä osta mitään velalla (luottokortit jne)

Vierailija
45/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks tää se sama aloittaja joka eilen just tuon ikäisenä haaveli mm. asunnosta ja mökistä?

Kyllä.

-ap

Mikset sitten jatkanut sitä eilistä ketjuasi?

Vierailija
46/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4000 brutto jääkö tuosta 3 tonnia nettoa?

Ei ihan, mutta kaksikin tonnia vuodessa sijoituksiin on ihan hyvä määrä. Miljoonaan vaatii odottaa seuraavaan nousukauteen.

Sijoituksiin? Tarkoitatko pörssiä? Kuulema siellä tulee vain voittajia.

En erityisesti, vaan mihin vaan, mihin kun tänään laittaa rahansa kiinni, saa myydessä enemmän.

Joo vaikka kultaa jonka hinta on nyt pilvissä.

Jos tiedät, että pilvet ovat 10 vuoden päästä vielä korkeammalla, niin mikäettei. Sijoitin vuonna 2007 S&P500-indeksiin sen ollessa all time high, ja myös vuonna 2021 se oli all time high.

Tunteet on loppupeleissä tärkeämpiä ;) 

Vierailija
47/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsotte elämää taaksepäin ja mietitte tulevaisuutta niin ymmärrätte ettei rahalla oikeastaan ole väliä.

Voin kerryttää itselleni pientä omaisuutta ja myös rakastaa läheisiäni. Miksi se olisi vain joko tai?

-ap

Suunnitteletko kasaavasi siis pienen omaisuuden vai rikastua? Missä nuo rajat menevät?

Minulle rikastuminen on jo kaunis omakotitalo, on matkoihin ja esim kesämökin omistukseen rahaa.

Näitä minulla ei ole ollut eikä lapsuudenperheessäkään. Sieltä en oppinut rahan käyttöä, joten ajattelin alkaa nyt ottamaan tästä itselleni projektia. Päätän tehdä haaveistani totta.

-ap

Nuo on minulle lähinnä keskiluokkaa ja olen köyhistä oloista.

-Milleniaali

Vierailija
48/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamalla hyvin hajauttaen pörssiosakkeisiin vaurastut pitkällä aikavälillä hyvin suurella todennäköisyydellä. Tein itse sen virheen, että maksoin asuntolainan pois todella nopeasti. Niinpä olen tähän mennessä onnistunut keräämään vasta noin 450 000 euron varallisuuden (kaikki omista palkkatuloista ja niistä tehtyjen sijoitusten tuotoista säästettyjä). Jos olisin maksanut asuntolainaa hitaammin ja aloittanut osakkeisiin sijoittamisen aikaisemmin, olisi nyt selvästi varakkaampi.

Tuo oli yllä myös hyvä vinkki, että kannattaa hankkia puoliso, jolla on suunnilleen samanlaiset tulot. Asumiskulut ovat selvästi pienemmät, jos asuntoa on maksamassa kaksi.

N57

kuten aiemmin mainitsin; pörssissä on vain voittajia.

Vierailija
49/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Kuvailit minun tilanteen alle 20 vuotta sitten. Tuohon et tarvitse paljoa. Koulutus sulla jo nykyisen bruttopalkkasi perusteella onkin kunnossa, nyt vaan otat hyvissä ajoin sen asuntolainan ja pistät uran alkuun. Tälleen päälle nelikymppisenä se kaunis omakotitalo on oma, asuminen on puoli-ilmaista, ja rahaa jää neljästi vuoteen matkailuun varsin mainiosti.

Mitä muuta näet tulevaisuudessa kuin hyvän maamme talouden ettei lainoille käy mitenkään?

Vierailija
50/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks tää se sama aloittaja joka eilen just tuon ikäisenä haaveli mm. asunnosta ja mökistä?

Kyllä.

-ap

Tuostahan alkaa tulla sulle jo pakkomielle.

Yritätkö materialla täyttää jotain sisäistä tyhjyyttä ja turvattomuutta?

Vierailija
51/54 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

-ap

Tuostahan alkaa tulla sulle jo pakkomielle.

Yritätkö materialla täyttää jotain sisäistä tyhjyyttä ja turvattomuutta?

No en kai. Haluan viihtyä siellä missä asun. Haluan oman mökin ja nauttia siitä, että voin mennä sinne milloin haluan ja tehdä siellä mitä haluan.

Matkustelukin voisi avartaa mieltä.

Onko siinä nyt jotain mussuttamista? Juomaako tässä sitten pitäisi alkaa ottamaan ja elää ikänsä vuokrayksiössä? Minulle olisi vain tärkeää saavuttaa haaveitani.

-ap

Vierailija
52/54 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa nyt ensin pois ne lainasi. Sitten ryhdyt laittamaan säästöön saman summan, joko osakkeisiin tai ASP-tilille. Omaan asuntoon sijoittaminen kannattaa aina. 

Vierailija
53/54 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainalla on pieni prosentti niin ei kannata hirveästi kiirehtiä sen kanssa. Sijoituksista voi saada enemmän tuloja kun mitä korkoihin menee rahaa. Ja sitten kun on rahaa kasassa niin ne voi maksaa kerralla pois jos siltä tuntuu.

Kannattaa perustaa joku osakesalkku ja hajauttaa mitä ostaa tarpeeksi hyvin. Saa vähän osinkojakin sillon tällön.

Vierailija
54/54 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita näistä:

- älä koskaan missään tilanteessa osta mitään moottoriajoneuvoa

- älä muuta samaan talouteen naisen kanssa

- älä luota naisen huolehtivan ehkäisystä

Tuossa jää jo rahaa reippaasti jemmaan, jos muuten et ole tuhlailuun taipuvainen.

Nämä ovat säästövinkkejä, eivät rikastumisvinkkejä. Ja autolla hyväpalkkaiseen työhön kulkeminen on ihan kannattavaa, jos työmatka on pitkä tai ei asu Helsingissä missä saa edullisesti taksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän