Pankki jäädytti naisen tilin, koska tilisiirrossa luki "Iran vakuutus"
Pelkän tilisiirron estäminen ei riittänyt, vaan yksi ainoa "Iran vakuutus"-tekstillä varustettu tilisiirto riitti jäädyttämään suomalaisnaisen koko pankkitilin ties kuinka pitkäksi aikaa: https://yle.fi/a/74-20033182
Maailma on mennyt ihan hulluksi, etenkin kun Ira on ihan tavallinen suomalainen naisen nimi. Tunnen itsekin yhden Iran ja voin vain toivoa, että sille tai kenellekään sen tutulle ei käy samoin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, vai että "Ira-koira". Eiköhän siellä oltu haluttu harrastaa "pientä hassuttelua" laittamalla tuollaista hevonkukkua viestiksi. Sitten olikin jo paskat housussa ja piti sepittää mitä ihmeellisin tarina.
Ei. Kyse on siitä, että nämä järjestelmät ovat osaamattomien tunareiden luomaaa paaskaa, joka myydään sulle kovaan hintaan. Ole hyvä.
Naurettavaa kutsua tekoälyksi tuollaista yksinkertaista skriptiä, joka selvästi vain etsii tiettyjä sanoja sanalistasta. Ei siinä mitään modernia tekoälyä tarvita, noita voi koodata 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, vai että "Ira-koira". Eiköhän siellä oltu haluttu harrastaa "pientä hassuttelua" laittamalla tuollaista hevonkukkua viestiksi. Sitten olikin jo paskat housussa ja piti sepittää mitä ihmeellisin tarina.
Sama tuli mieleen. Joillakin täytyy päästä julkisuuteen hinnalla millä hyvänsä.
Onko tosiaan OP ulkoistanut Intiaan? Nordeahan teki niin jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla itse sellainen, josta on vitsin hauskaa mennä jossain las palmasin kentällä infotiskille pyytämään, että ne kuuluttaa sun kaveria nimeltä "Tero Risti" saapumaan finskin lähtöportille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla itse sellainen, josta on vitsin hauskaa mennä jossain las palmasin kentällä infotiskille pyytämään, että ne kuuluttaa sun kaveria nimeltä "Tero Risti" saapumaan finskin lähtöportille..
Kyllä minulla kypsyys riittää, samaa ei voi sanoa kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kutsua tekoälyksi tuollaista yksinkertaista skriptiä, joka selvästi vain etsii tiettyjä sanoja sanalistasta. Ei siinä mitään modernia tekoälyä tarvita, noita voi koodata 80-luvulla.
Ja mitähän sinäkin mamma koodaamisesta ymmärrät? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ira on ihan normaali nimi.
Entäs jos jonkun koiran nimeksi on annettu vaikka P u t I n?
Mun exällä oli Saddam-niminen kissa.No miksi ihmeessä se pitää sinne viestikenttään syöttää? Tuokin olisi voinut olla Ira vakuutus ja sun ex voisi laittaa että eläinvakuutus.
Vuosikymmeniä on kaikilla ollut tiedossa että noita kytätään.
Jos sulla on 2 eläintä, joista toisen nimi on Ira ja toisen nimi on Puti, niin täytyyhän tietää, kumman vakuutuksesta on kyse. Artikkelin tapauksessa Ira-koira oli saanut useita pentuja, täytyyhän niidenkin vakuutukset nimetä erikseen.
No kai vastaanottaja tietää minkä koiran valuutusrahoja tässä siirrellään.
Melko daiju täytyy olla, jos nimeää koiran Iraksi. Siis ihan oikeasti, Ira???
Sitten se on niin.