Mitä teette, jos ette pääse kouluun?
Kommentit (9)
Jatkan kela ja sossupummina, 4 vuoteen en ole päässyt edes amikseen sisälle.
Töitä voi hakea kaikkeen ei tarvitse olla edes koulutusta esimerkiksi henkilökohtainen avustaja.
"kukka" kauppiaaksi ryhdyn, on hyvät massit luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan kela ja sossupummina, 4 vuoteen en ole päässyt edes amikseen sisälle.
Anteeksi, mutta miten tämä on mahdollista? En nyt tarkoita tätä kysymystä mitenkään ilkeästi vaan ihan silkasta uteliaisuudesta ja kiinnostuksesta; miten et ole päässyt amikseen sisälle? Olen ollut siinä uskossa, että noihin pääsee melko vaivatta... Ja työkkärin listoilla oleville mainostetaan muutenkin ammattikoulutuksia (työvoimakoulutuksia?).
Vierailija kirjoitti:
Töitä voi hakea kaikkeen ei tarvitse olla edes koulutusta esimerkiksi henkilökohtainen avustaja.
Tämä on totta! Ja eikö noihin ilmeisesti ole mahdollista myös saada halutessaan jokin oppisopimus? En nyt vaan muista, että oliko se hoiva-avustajan ammattitutkinto vai mikä se nyt oli oikealta nimeltänsä.
Kertokaa nyt vielä, miten amikseen ei pääse sisälle vaikka neljä vuotta yrittäisi. Tämä jäi minuakin mietityttämään. Kuulostaa enemmän siltä, että ei oo edes tosissaan yritetty.
Itse pääsin sisään, mutta jos en olisi päässyt olisin jatkanut töitä. Toki olen jo aika vanha ja vakituinen työ löytyy. Jos olisin nuori lähtisin au pairiksi tai kausityöntekijäksi lappiin.
Jatkan elämääni ihan kuten ennenkin, samanlaisella määrällä vapaa-aikaa kuin tähänkin asti. Harmittelen ehkä jonkin aikaa ja etsin ehkä jonkun muun mahdollisen YAMK-tutkinnon seuraavaksi vuodeksi.