Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka valittavat, mutta haluavat kumminkin osallistua - Mistä on kysymys?

Vierailija
26.05.2023 |

Pari esimerkkiä töistä ja vapaalta:

Kysyn Katrilta, ottaisiko hän tehtäväkseen ensi torstaina tuon homman A. Katri aloittaa: "No täytyy vähän miettiä, mähän lähtökohtaisesti karsastan tätä koska XXX ja lisäksi en tykkää, kun XXX, ja sehän on kyllä tosi aikaa vievä ja paikka on hankalan matkan päässä ja eikös Sirpa nyt yleensä ole nämä hoitanut ja..."
Vastaan, että OK, mutta jos nyt kuitenkin tekisit, niin etsitään jatkossa tähän joku muu.
Katri vähän pahastuu. "Ei, siis kyllä minä haluan tämän tehdä! Ehdottomasti haluan nämä aina hoitaa, tämähän kuuluu nimenomaan minun työhöni!"

Vapaa-aika. Olen järjestämässä kaveripiirin mökkiretkeä. Kerron kutsusta suunnitelmasta ja kysyn, kuka pääsee paikalle. Maijalta tulee viesti: "Tuo viikonloppu on kyllä tosi hankala ja mitä siellä siis on tarkoitus tehdä? Onko tuo paikka nyt tosiaan paras mahdollinen, itse olisin ehkä valinnut sen toisen. Ja sinne on kyllä tosi hankalaa päästä ja mun pitäisi aamulla herätäkin niin aikaisin. Ja en halua sitten ainakaan osallistua tähän ja tuohon ja..."
Vastaan, että OK, ei ole tietenkään pakko tulla, viivaan hänet listasta yli, katsotaan joku toinen kerta sitten. Tästä Maija loukkaantuu. "Tietenkin haluan tulla ja osallistua, mitä tämä nyt tarkoittaa etten muka olisikaan tervetullut, totta kai olen tulossa!"

Siis eikö ihmiset tajua, että kun ensin kritisoivat kaikkea ja valittavat kaikesta, niin toiselle tulee sellainen olo, että hän ei halua osallistua tai olla mukana? Tai jos ovat innostuneita ja kiinnostuneita, niin miksi valittaa ja etsiä epäkohtia kaikesta? En ymmärrä ihmisiä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tällainen ystävä, joka valittaa kaikesta. Tai ei kaikesta, vaan nimenomaan jos käy jossakin tai osallistuu jonnekin. Siis esim. käydään ravintolassa, keikalla, teatterissa, uudessa jumpassa, niin hän kritisoi kaikkea. Eikä vain minulle, vaan avautuu näistä aina somessa pitkään ja hartaasti. Tämä on johtanut siihen, että en pyydä häntä enää oikeastaan koskaan mukaan minnekään, ei ainakaan niin, että kahdestaan mentäis, isommalla porukalla ehkä ok. En jaksa noita kaikesta valittajia, en vaan jaksa.

Vierailija
2/5 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on tuollaisia, että varmaan vaikka saisivat lottovoiton, niin ensimmäisinä luettelisivat kymmenen syytä, miksi se on ikävä asia ja millaisia huolia ja murheita tästä nyt ehkä kenties seuraakaan.

Töissä yrittäisin jaksaa, vapaalla en. Jos joku vastaisi noin esim. mökkikutsuun, niin todellakin sanoisin, ettei tarvitse tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kai luonteeltaan vänisijöitä... Itse saattaisin miettiä tuollaisia, mutta en sanoisi ääneen.

Vierailija
4/5 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtovereita ei ole niin helppo valita, mutta vapaa-ajan kaverit voi valita ihan oman maun mukaan. Itsehän ilmeisesti toimit kuten kuvailemasi ihmiset, eli valitat kavereistasi, mutta kuitenkin haluat pitää heihin yhteyttä ja tavata heitä.

Vierailija
5/5 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joiden aikataulun mukaan pitää mennä, hommata kyydit, ja joiden loputtomien allergioiden ympärille rakennetaan ruoat, peruu aina. Ei ne halua osallistua, vaan ankeuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme