Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaa ulkona rattaissa nukuttavat!

05.12.2006 |

Meidän vauva nukkuu päikkärit ulkona rattaissa. Olen pitänyt vaunun kopan patjaa pehmikkeenä alla ja nyt huomasin, että selkänojan kangas ja patja on kostea kun vauva herää. Oli tullut jo vähän homettakin, koska se kosteus on ehtinyt muhia siellä jo monta kuukautta. Harmittaa uudet ja kalliit rattaat, kun olen yrittänyt vielä hyvin pitää, että menis monella lapsella.

Oletteko muut huomanneet vastaavaa ja miten olette ratkaisseet asian?

Itse olen kuivatellut nyt sitä aina päikkärien välissä mutta en tiedä tekeekö sekään oikein hyvää, että kangas on vähän väliä kostea.

Lisäksi mietityttää nyt tuo kopan patja, voiko sitä käyttää enää seuraavalle vauvalle, jos siinä on hometta. Silmämääräisesti ei huomaa muusta kuin hoito-ohjelapusta mutta patjan pohja onkin semmosta mustaa verkkokangasta. Lisäksi olen miettinyt, että mitenkähän kävis, jos nukuttais vauvaa kopassa, kun eihän siinäkään pohja hengitä. Tulisiko kosteutta samanlailla ja imeytyis patjaan.

Olis kiva kuullu kokemuksia ja muuten vain kommenttia asiasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäs patjaa,jos hometäpliä ja kyl se selvää on et kosteus mennyt patjaakin..Se muuten aiheuttaa sairastelua lapsellasi,kun nukkuu kostealla ja homeisella patjalla..Ei kantsi säilyttää ulkovarastossa tai pihalla rattaita,vaunuja ne kyl homehtuu..

Vierailija
2/4 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pitempään kuin päiväunien ajan just tuon homehtumisen takia. Samanlailla ajattelin itsekin tuosta patjan käytöstä jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bambino06:

Meidän vauva nukkuu päikkärit ulkona rattaissa. Olen pitänyt vaunun kopan patjaa pehmikkeenä alla ja nyt huomasin, että selkänojan kangas ja patja on kostea kun vauva herää. Oli tullut jo vähän homettakin, koska se kosteus on ehtinyt muhia siellä jo monta kuukautta. Harmittaa uudet ja kalliit rattaat, kun olen yrittänyt vielä hyvin pitää, että menis monella lapsella.

Oletteko muut huomanneet vastaavaa ja miten olette ratkaisseet asian?

Itse olen kuivatellut nyt sitä aina päikkärien välissä mutta en tiedä tekeekö sekään oikein hyvää, että kangas on vähän väliä kostea.

Lisäksi mietityttää nyt tuo kopan patja, voiko sitä käyttää enää seuraavalle vauvalle, jos siinä on hometta. Silmämääräisesti ei huomaa muusta kuin hoito-ohjelapusta mutta patjan pohja onkin semmosta mustaa verkkokangasta. Lisäksi olen miettinyt, että mitenkähän kävis, jos nukuttais vauvaa kopassa, kun eihän siinäkään pohja hengitä. Tulisiko kosteutta samanlailla ja imeytyis patjaan.

Olis kiva kuullu kokemuksia ja muuten vain kommenttia asiasta.

Meillä ei ole kyllä ollut vastaavaa. Itse en kyllä käyttäisi mitään, missä on hometta. Homehan saattaa aiheuttaa jopa astman ja muitakin sairauksia. Eli ei ole tuo home mikään " leikin juttu " .

Meillä poika nukkuu myös rattaissa ulkona, mutta minä en ole laittanut mitään patjaa tai semmoista pehmikkeeksi. Aioastaan ohut fleece- peitto ja hyvin nukkuu, eli en usko olevan liian kova. Ehkäpä patja on siksi kostunut, jos lapsella on ollut liian kuuma ja on hikoillut, vai mitä itse luulet?

Ja vaunuja säilytämme aina sisällä ja kostealla/ sateisella säällä käytämme sadesuojaa ja sadesuoja aina sisälle tultaessa vaunuista pois ja kylppäriin kuivumaan.

Mekin tosiaan yritämme pitää hyvän huolen vaunuista, että säilyisivät mahd. toiselle lapselle.

Vierailija
4/4 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että kosteus johtuu siitä, että vauvan lämpö tiivistyy vedeksi, kun on tiivis rattaan selkänoja alla ja ylöspäinkään ei pääse tuulettumaan, kun oli se patja edessä. Ei mun mielestä voi johtua pelkästään siitä, että vauvalla olis kuuma, koska ei se nyt sentään hikoile niin paljo, että valuis sinne patjan alle :) Kokeilin myös vilttiä mutta sama juttu oli senkin kans. Ilmeisesti ei sitten makuupussin alle kärsi laittaa mitään. Samanlaillahan sadesuojakin menee sisältä kosteaksi, jos on pitkään päällä eikä hengitä, eli seki voi homehduttaa vaunut(siis jos pitää jatkuvasti päällä).

Avasin patjan päällisen ja en huomannut ainakaan siinä sisällä olevassa pehmusteessa hometta.

Harmittaa aivan älyttömästi mutta täytyy yrittää jollain saaha se home pois.