Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kärsitte lapsettomuudesta, käytättekö paljon kosmetiikkaa?

Vierailija
25.05.2023 |

On nimittäin tutkimuksia, että kosmetiikan ja esimerkiksi aurinkovoiteiden kemikaalien on todettu aiheuttavan lapsettomuutta (heikentää sperman ja munasolujen laatua, lisää kivessyövän riskiä jne). Eniten vaikutusta toki on sillä paljonko oman äidin kautta on altistunut kemikaaleille sikiöaikana. Haluaisin tietää pitääkö tämä myös arjen tasolla paikkansa. Mitä kaikkia kosmetiikka tuotteita käytät ja oletko kärsinyt lapsettomuudesta? Tai te jotka ette käytä esim meikkejä, värjää hiuksia, käytä shampoota, hajuvesiä jne olette tulleet raskaaksi keskimääräistä helpommin? (Keskimäärin lapsen yrittämiseen menee 6kk) Mietin voisiko omaa hedelmällisyyttä vielä parantaa lopettamalla kosmetiikan käytön kokonaan

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on. Kosmetiikan käyttöni suoraan iholle: shampoo, palasaippua, käsisaippua, kasvosuikhe, meikkivoide, seerumi, eyeliner, kulmien värjäys, puuteri, deodorantti, ihorasva.

Vierailija
2/6 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kemikaalikuorma vaikuttaa. Samoin hampaiden kunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roll on dödö, ihonhoitotuotteet, shampoo ja hammastahna.

Vierailija
4/6 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v, mun äiti ei ole koskaan käyttänyt ripsaria enempää meikkejä, ei ole valellut itseään kosteusvoiteilla, ei käyttänyt kasvonpesuaineita, ei yö- ja päivävoiteita. Vain shampoota ja hoitoainetta hiuksiin ja käsisaippuaa käsiin, suihkusaippuaa vartalolle. Dödöä käytti kyllä. Itse käytin teininä kosmetiikkaa, mutta lopetin vähän yli 20-vuotiaana. Meikkivoiteita ja puuteria en ole tarvinnut. Vain ripsaria, luomivärejä joskus. Huulipunia en ole käyttänyt kuin kahdesti koko elämän sikana. Shanpoot ja saippuat luomua ja lisäaineettomia. Lapsia 4, raskauksia 7. Keskenmenot tapahtuneet vasta yli 41v. Sain lapset ollessani 25v, 30v, 41v ja 46v. Raskaudet alkaneet helposti, eli 41v asti heti kun jättää ehkäisyn pois. Sen jälkeen ei enää muutaman keskenmenon jälkeen uskottu lapsia tulevan, joten ei ehkäisty ja niinpä sieltä vielä yksi ihana lapsi syntyi. Olen myös vegaani, se vaikuttaa hedelmällisyyteen paljon (ei saa olla sipsikaljavegaani rai siihen rinnastettava).

Vierailija
5/6 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni käyttänyt meikkejä tms, enkä käytä mitään voiteitakaan mutta kärsin lapsettomuudesta. Shampoo, dödö ja saippua on ainoat joita käytän.

Vierailija
6/6 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ollut todella vaikeaa raskautta ja meikkaan muutaman kerran vuodessa. En käytä hajuvettä enkä värjää hiuksia. Käytän apteekin hajustamattomia rasvoja. Aurinkorasvaa vain etelänlomilla muutaman vuoden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi