Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyön seuraus: Töitä joutuu tekemään sairaan lapsen hoidon ohessa

Vierailija
25.05.2023 |

Kun lapsi on kipeänä, niin meidän töissä on on koronan jälkeen tullut tavaksi tehdä normaali työpäivä etänä. Periaatteessa voisi ilmoittaa hoitavansa lasta kotona, mutta ei kehtaa, koska muutkin, esimies mukaan lukien, tekevät töitä sairaan lapsen kanssa kotona ollessaan. Se niistä lapsenhoitovapaista sitten.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella ei oo oksennus tai packatauti tai pienellä 1-3 luokkalaisekla korkea kuume , niin mihin sitä vanhempaan edes tarvitaan? Muut päivät on ns rokulipäiviä, joilla saa vapaata lapsen sairauden takia

Suurin osa ihmisistä ei kyllä lusmuile minkään lapsen sairasloman perusteella, vaikka (huono) työnantaja näin saattaisikin paranoiassaan kuvitella. Onko sinulla itse lapsia?

Olen törmännyt siihen, että aika pieni kynnys monellakin jäädä kotiin lapsen tai itsensä takia. Jos lapsella vähän nenä vuotaa, niin kotona ollaan.. Jos itsellä on ääni vähän kähee, kotona ollaan

Meillä on oikeasti aik iso saikkusaikuttajien pooli, joka maksaa yhteiskunnalle ihan pirusti.

Mistä tiedät, että heillä on kynnys pieni? Vai onko kohdallesi osunut vain erityisen epärehellistä sakkia?

Ihan aidon oikeasti en ole koskaan tämmöiseen törmännyt, enemmänkin päinvastoin siihen että sitä lapsiraukkaa ei "hyväksytä" oikeasti sairaaksi vaan pakolla kiikutetaan päiväkotiin/eskariin/kouluun jos henki vain edes jotenkuten pihisee, koska töistä ei uskalleta/kehdata jäädä poiskaan.

Teidän siitä, koska ilmoittavat minulle ja minä hoidan heidän työkuviot tavall ti toisella. Os saikuttaa joka kuukausi muutaman päivän..

Vierailija
42/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipeä lapsi nukkuu melkein koko ajan, mikä on ongelma!

Ei nuku. On hengitysteiden sairauksia, joiden kanssa ei mennä hoitoon, mutta lapsi ei todellakaan välttämättä nuku yhtään päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, lapsien hankinta on valinta. Se on voi voi ja kättä housuun (ja olisi varmaan kannattanut aiemminkin romplailla sitä tussua sormilla eikä alkaa lisääntyä).

Vierailija
44/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota sitte palkatonta vapaata ääliö

Vierailija
45/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on painetta työskennellä kun on itse sairaana tai lapsi on sairas. Olen lopettanut sen, koska silloin ei pysty keskittymään kunnolla mihinkään ja kuormitus kasvaa älyttömästi. Työt kyllä odottavat.

Vierailija
46/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta etätyöt. Jatkossa joka työpäivä menet työpaikalle - ja luonnollisesti sitten olet pois jos lapsi on kipeänä.

Ai ei kelpaakaan se, että menisit joka työpäivä työpaikalle...? 

Meillä ei enää ole edes konkreettista työpaikkaa minne mennä.

Kerran kuussa tavataan tiiminä jossain stadin kabinetissa.

Sanoivat toimistotilat irti koronan jälkeen, kun 87% halus jäädä etätöihin. Järjetön säästö firmalle. Saatiin sähköpöydät, tuolit yms himaan.

Ohis

Vierailija
47/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on nuhaa ja yskää niin oon ihan työkuntoinen, mutten kyllä avokonttoriin viittis mennä pärskimään. Etätyö on hyvä ratkaisu.

Vierailija
48/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on nuhaa ja yskää niin oon ihan työkuntoinen, mutten kyllä avokonttoriin viittis mennä pärskimään. Etätyö on hyvä ratkaisu.

Entä jos särkee päätä ja viluttaa lisäksi? Otatko Buranaa vai sairaslomaa?

Vierailija
49/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta etätyöt. Jatkossa joka työpäivä menet työpaikalle - ja luonnollisesti sitten olet pois jos lapsi on kipeänä.

Ai ei kelpaakaan se, että menisit joka työpäivä työpaikalle...? 

Meillä ei enää ole edes konkreettista työpaikkaa minne mennä.

Kerran kuussa tavataan tiiminä jossain stadin kabinetissa.

Sanoivat toimistotilat irti koronan jälkeen, kun 87% halus jäädä etätöihin. Järjetön säästö firmalle. Saatiin sähköpöydät, tuolit yms himaan.

Ohis

Meillä ei ole kotona työrauhaa. Vaihtaisin tuossa tilanteessa työpaikkaa.

Vierailija
50/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko muutaman esimerkin mitä on vaativa asiantuntijatyö? En oikeesti tiedä.

Mä en jaksa vääntää rautalangasta. . Kertokaa joku tälle ajatusten tonavalle, mitä se on. 

Vierailija
51/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, lapsien hankinta on valinta. Se on voi voi ja kättä housuun (ja olisi varmaan kannattanut aiemminkin romplailla sitä tussua sormilla eikä alkaa lisääntyä).

Kato kun jonkun niitä pitää hankkia.

Vierailija
52/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta taidat puhua. Jatka samalla tiellä.

Vierailija
53/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Maapallo on ylikansoittunut. Et sinä tee mitään sankaritekoa kun lisäännyt ja hankit lapsia johonkin työläisperheeseen.

Vierailija
54/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän puhui nuhasta ja yskästä. Tietysti voinnin mukaan, ei sitä jaksa töitä tehdä, jos on kuumeessa.

Vierailija
55/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työnantaja, en palkkaisi lähtökohtaisesti ihmisiä joilla on lapsia. Ovat todella iso rasite ja kuluerä firmalle.

Vierailija
56/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Maapallo on ylikansoittunut. Et sinä tee mitään sankaritekoa kun lisäännyt ja hankit lapsia johonkin työläisperheeseen.

Kuinka voit olla noin yksinkertainen?

Vierailija
57/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän puhui nuhasta ja yskästä. Tietysti voinnin mukaan, ei sitä jaksa töitä tehdä, jos on kuumeessa.

Osaan lukea. Kysyin kommentoijalta miten hän toimii jos vointi on huonompi. Edellisellä työpaikassa kehotettiin silloin pitämään pieniä breikkejä ja jatkamaan töitä. Toipuminen oli tosi hidasta tuolla tavalla.

Vierailija
58/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös lapsen iästä. Minun lapseni ovat 7v ja 9v, ja hyvin pystyn tekemään etätöitä kun he sairastavat. Taaperoiden kanssa tilanne olisi paljon mutkikkaampi.

Vierailija
59/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voit olla noin yksinkertainen?

Uli uli. Et osaa selvästi perustella kommenttiasi niin eiköhän ole parempi että olet hiljaa jatkossakin:D

Vierailija
60/81 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös lapsen iästä. Minun lapseni ovat 7v ja 9v, ja hyvin pystyn tekemään etätöitä kun he sairastavat. Taaperoiden kanssa tilanne olisi paljon mutkikkaampi.

Riippuu varmaan myös lapsesta. Joidenkin perään joutuu katsomaan paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän