Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään keski-iässä lihonutta myöhemmin hävettänyt se, miten aiemmin haukuit lihavia?

Vierailija
25.05.2023 |

Kysymys otsikossa

T. Lapsesta asti lihava, jolla ollut traumaattinen lapsuus, monimuotoinen syömishäiriötausta sekä perussairauksia, jotka osaltaan jonkin verran selittävät lihavuutta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lihosin 40kg kun keski-ikä ja mitä näitä selityksiä on. Laihdutin sen pois ja en edelleenkään ymmärrä miten jonkun lihavuus ei muka ole itsestä kiinni.

Vierailija
2/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä haukkunut lihavia. Eikö moinen liity narsistiseen persoonallisuushäiriöön ja alemmuudentunteeseen, jota heikkoegoinen ihminen koettaa salata uholla ja muita solvaamalla? 

Itsetunnossani ei ole mitään vikaa, eikä ulkonäössänikään, vaikka olenkin muodokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lihosin 40kg kun keski-ikä ja mitä näitä selityksiä on. Laihdutin sen pois ja en edelleenkään ymmärrä miten jonkun lihavuus ei muka ole itsestä kiinni.

Mitä muuta elämänsisältöä sinulla on kuin elopaino? Mitään henkisiä harrastuksia esimerkiksi?

Vierailija
4/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihosin, ei ei. Se on lihoin.

En ole ikinä haukkunut ylipainoisia. Kun olin itse (aikuisiällä) ylipainoinen, huomasin kyllä muutoksen ihmisten suhtautumisessa, olihan se kurjaa kun muutenkin itsetunto oli alhaalla.

Vierailija
5/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajentaisin kysymystä kaiken kokoisiin: oletko hävennyt tai häpeätkö nyt lihavien kiusaamistasi ja arvosteluasi? Miksi?

Vierailija
6/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä nauratti, kun itsetuntonsa laihuuteensa ankkuroinut tupakoiva alkoholin suurkuluttaja ja mielenterveysongelmainen kälyni lihoi itse keski-iässä 40 kiloa. Hänellä oli tapana laukoa muille päin naamaa muiden kehoista kommentteja ja normaalipainoinen oli hänestä usein läski. Esim. painoindeksini ollessa 21, hän yhtäkkiä kesken keskustelun kysyi, että "miksi oot niin lihava"? Pirteä tyyppi ja mahtavaa keskusteluseuraa.

Vierailija
7/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä haukkunut lihavia.

Minäkään en alipainolleni mitään nuorena alle 40v voinut, sain kyllä paljon kuulla siitä.

Vierailija
8/8 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsesta asti lihava ja voin sanoa, että se on se ruokahalu. Jos on lähes koko ajan nälkä ja ruoka mielessä aina, niin laihtuminen on lähinnä haave. Varsinaista ahmimista ja trauma- tms. taustaa mulla ei ole. Toiset on vaan evoluutio suunnitellu tämmösiksi. Jos elettäis nälkävuosia, olisitte mulle kateellisia ku omat lapsenne ois kuolleet rintamaidon vähyyteen, jos niitä teille ois ees tullu. Että antakaapa ihmisten olla lihavia jos sellaisia ovat. 

Ja itse kysymykseen vastaus: ei, ei niitä hävetä, koska aina voi arvostella ja haukkua toisia. Ja jos joku lihava laihduttaakin, niin sehän tekee sen tietysti ihan väärin. Ja jos se mokoma vielä onnistuukin, niin eihän se tulos tuu pysymään. Ja jos se pysyykin hoikkana, niin onhan se muuten ruma ja ylpeäkin. Aina jotain vikaa toisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi