Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla hiukset tippunut nelikymppisenä! Kasvoivatko enää ennalleen?

Vierailija
25.05.2023 |

Olen tiputtanut puolet hiuksista nyt parin vuoden sisällä. Alkoivat jo kerran tekemään uutta hiusta mutta nyt nekin tippuu. Onneksi sentään ollut todella vahvat ja paksut hiukset joten ei näytä pahalta. En ymmärrä mikä näitä hiuksia tiputtaa. Järkyttävä stressi tosin taustalla, ja osin siitä johtuva verenpainetauti ja kilpirauhasen temppuilu tuoreena diagnoosina. Anemia myös.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastitko koronan juuri ennen kuin hiukset lähtivät?

Vierailija
2/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palautunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No justhan sä selitit mikä niitä hiuksia tiputtaa.

Vierailija
4/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hiuksia tiputti liiallinen auringossa olo. Hiuskato alkoi aina marraskuussa. Aloin käyttää kesällä huiveja ja hellehatuissa. Hiukset palautuneet ennalleen.

Vierailija
5/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui hormonikorvaushoidolla. Kuten muukin elämä nelikymppisenä.

Vierailija
6/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia lähti tosi paljon ja tuntui, ettei hentoisista hiuksista ole kuin haituvat jäljellä. Aloin syömään rautatabletteja (kasvissyöjä, nainen 53v., hB 126), niin hiukset kasvoivat takaisin. Myöhemmin pidin tauon raudan syönnissä, ja sama sulkasato toistui taas. Ferritiiniä ei ole mitattu, mutta syön jatkossakin rautaa, vaikka hB ei niin tolkuttoman huono olekaan.

Vierailija
7/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä oli kriisin paikka kun huomasin kaljuuntuvani. Kesti muutama vuosi, että ymmärsin, että on vain rahan haaskausta tuhlata rahojaan erimaailman litkuihin tai hakea apua niin erikosilääkäreiltä kuin tai milloin, mistäkin vaihtioehtosimmistakin paikasta tajutakseni. että mieluummin kaljuuntunut päälaki kuin keljuuntunut mieli. 

Vierailija
8/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi n. 45 v todella runsas hiustenlähtö. Ensimmäisenä siitä mainitsi tuttu kampaaja jolla olin käynyt yli 15 vuotta. Oli siis kampaajalla käynnin väli noin puolivuotta ja ero entiseen hiustenmäärään oli valtava. Muutaman vuoden kokeilin epätoivoisena vaikka mitä pilleriä, litkuja + uusia shamppoita/hoitoaineita. Kävin lääkärissäkin ja erilaisia verikokeitakin otettiin. Mitään erityistä syytä ei löytynyt, tiedoissani lukee "miestyyppinen kaljuuntuminen".

Nyt olen täyttänyt 50 vuotta ja ei montaa vuotta enää mene kun alkaa päälaki loistamaan läpi, mutta minkäs teet.

Nainen 50 v.

Vierailija
9/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan peruukit ovat tosi hyviä. Turha kärsiä huonoista hiuksista. 

Tosin jos tilanne on kuten ap:lla, eli "ei näytä pahalta", niin se on sama kuin miljonääri valittaisi siitä, että hukkasi euron. 

Vierailija
10/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä lähes kolmannes hiuksista putosi puolen vuoden aikana, koskaan ei takaisin tullu. Nykyisin hiirenhäntä.

N48

Vierailija
11/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui hiuksille jotain todella outoa viime vuonna. Olen nelikymppinen, keskipitkät hiukset, melko ohuet mutta kuitenkin kiiltävät ja hyvin hoidetut. Kävin säännöllisesti kampaajalla.

Viime keväänä sairastin koronan, ja pian tämän jälkeen kävin kampaajalla.

Meni pari viikkoa, ja huomasin että hiukset jotenkin "kuluivat katki", siis lyhenivät, ohentuivat ja katkeilivat lyhyessä ajassa.

En ymmärrä vieläkään mitä tuolloin on tapahtunut. Johtuiko koronasta, stressistä tai siitä kampaajakäynnistä (värjäyskäsittely).

Sain mielenrauhan takaisinkasvatukselle kun otin syksyllä pidennykset. Pidän näitä sen aikaa että omat kasvaa takaisin aiempaan mittaan.

Vierailija
12/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ja 5G

Vierailija
13/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tapahtui hiuksille jotain todella outoa viime vuonna. Olen nelikymppinen, keskipitkät hiukset, melko ohuet mutta kuitenkin kiiltävät ja hyvin hoidetut. Kävin säännöllisesti kampaajalla.

Viime keväänä sairastin koronan, ja pian tämän jälkeen kävin kampaajalla.

Meni pari viikkoa, ja huomasin että hiukset jotenkin "kuluivat katki", siis lyhenivät, ohentuivat ja katkeilivat lyhyessä ajassa.

En ymmärrä vieläkään mitä tuolloin on tapahtunut. Johtuiko koronasta, stressistä tai siitä kampaajakäynnistä (värjäyskäsittely).

Hiusten putoaminen noin 2-3 kk koronan jälkeen on suht tavallinen ilmiö. Siitä on ollut eri medioissa useamman kerran.