Annosteletko jäätelön rasiasta kuppiin vai syötkö suoraan rasiasta?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Litran pahviin käärityt jäätelöt kulhosta, mutta muovirasiassa olevat suoraan rasiasta. Ben & Jerrys ja muut herkuttelujäätelöt myös tottakai suoraan rasiasta.
Litran pahvipakkauksen voi leikata sisältöineen veitsellä keskeltä poikki ja syödä siitä pahvipakkauksen puolikkaasta, jos siis syö puolet kerralla. Tosin siinä puolessa litrassa on luultavasti yli 500 kaloria, joten sen voi syödä vain aterian sijaan eikä aterian lisäksi.
Jäätelö ei lihota koska ruumiisi käyttää valtavasti energiaa lämmittämiseen. Jäätelö on jääkylmää kuten kylmät juomat . Elimistö lämmittää sen. Sehän sulaa jo suussa joten nykyään kun kaikki huijaa jäätelöstä on enemmän kaikkea muuta kuin kermaa . Oikea jäätelö on kermaa . Nykyään voit saada jäätelöpaketin missä lukee KARRAGEENIA puujauho glugoosia siirappi jne .
Pehmis jäätelö on tehty maitojauheesta .
Annostelen jälkiruokakulhoon, en aio syödä koko pakettia kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Puolen litran pakan kuorin kierteellä kuin tuutin. Loraus kastiketta aina keulaan.
Kyllä litran valion paketinkin kuorii kerralla naamaan niinkuin puffet jäätelön.
Jälkiruokana perus litran paketti jaetaan perheessä 4 osaan . Pääruokana TV edessä , puhuva laatikko mitä kumarramme , käy kullekin oma litra. Parasta litran jäätelö on kun sen laittaa kulhoon ja hiukan vatkaa sitä pehmyt jäätelön muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Aina oppii uutta. En ole voinut kuvitellakaan kenenkään syövän rasiallista jäätelöä kerralla. Tämä menee nyt samaan kategoriaan kuin kokonaisen suklaalevyn syöminen kerralla. En ymmärrä. Ja olen ylipainoinen. Ehkä pitäisi vetää vaan rasiallinen kerralla niin saattaisi laihtua...
Jäätelöni laitan kulhoon, en kuppiin, enkä siis todellakaan syö suoraan rasiasta.
Minä olen aina dyönyt Fazerin 200g suklaalevyn kerralla, bm17, mutta nykyään yritän selvitä puolikkaalla per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan suoraan rasiasta!
Altistaa ahmimiselle.
Ja on kyllä tyylitöntä. Syön yksin tiettyä jäätelöä, mutten ikinä rasiasta, sehän pilaisi jo nautinnonkin.
En syö koskaan rasiasta, jäätelö on minulle ylellisyystuote, ja tuntuisi tosi ankealta syödä se jostakin pahvista. Vähän samalta tuntuisi, että koska ei jaksa kattaa itselleen ruokalautasta niin syö sen sitten suoraan kattilasta. En muuten ikinä syö eineksiäkään niiden pakkauksista, menee varmaan samaan sarjaan
Aina oppii uutta. En ole voinut kuvitellakaan kenenkään syövän rasiallista jäätelöä kerralla. Tämä menee nyt samaan kategoriaan kuin kokonaisen suklaalevyn syöminen kerralla. En ymmärrä. Ja olen ylipainoinen. Ehkä pitäisi vetää vaan rasiallinen kerralla niin saattaisi laihtua...
Jäätelöni laitan kulhoon, en kuppiin, enkä siis todellakaan syö suoraan rasiasta.