Syöpää sairastavien vo:t korvataan kirjeillä
https://yle.fi/a/74-20033392?origin=rss
Miksi Suomessa on niin kova verotus jos edes lääkäriin ei pääse?
Eikö verojen korkeutta aina perustella hyvällä terveydenhuollolla?
Kommentit (4)
En sairasta syöpää, paria tyypillistä vanhojen vaivoja.
Vuosiin en ole nähnyt lääkäriä, sairaanhoitaja laittaa lähetteet labraan, konsultoi lääkäriä, soittaa vastaukset. Joskus tulee kirjeenä koetulokset ja lääkärin arvio mitä tutkimuksia ens kerralla ja miten eteenpäin tai lääkkeiden vaihdosta.
Ihan toimiva minulle, eikä mene kuin hoitajan vuosimaksu. Tuosta taustatyöstä ei terveyskeskus näköjään veloita lääkärin vuosimaksua.
Vierailija kirjoitti:
En sairasta syöpää, paria tyypillistä vanhojen vaivoja.
Vuosiin en ole nähnyt lääkäriä, sairaanhoitaja laittaa lähetteet labraan, konsultoi lääkäriä, soittaa vastaukset. Joskus tulee kirjeenä koetulokset ja lääkärin arvio mitä tutkimuksia ens kerralla ja miten eteenpäin tai lääkkeiden vaihdosta.Ihan toimiva minulle, eikä mene kuin hoitajan vuosimaksu. Tuosta taustatyöstä ei terveyskeskus näköjään veloita lääkärin vuosimaksua.
Samoin toimii mun sydänsairauden hoito. Näen lääkärin joka kolmas vuosi suurinpiirtein muuten hoitajan kanssa hoidamme jutut. Olen myös tyytyväinen.
Potilailta ei katoa mahdollisuus lääkärin tapaamiseen. Se järjestyy aina silloin, kun se on tarpeellista, Tomas sanoo.
YLEkin yrittään provoilla, heikosti meni.
No periaatteessa labrakokeiden tuloksia ei ole tarvetta mennä lääkärille kuulemaan. Se on kaikkien ajan tuhlaamista. Myös röntgen-, tt-, mammokuvien tulokset voi lääkäri tsekata ehtiessään ja laittaa kirjeitse vastauksen, jos kaikki on kunnossa.