Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Pankkitili jäädytettiin kun viestikentässä luki "Iran vakuutus"

Vierailija
25.05.2023 |

Viestikentässä luki Iran vakuutus, sitten pankki jäädytti Minni Munteen tilin tekoäly tulkitsi tilisiirron rikkovan EU:n pakotteita

Rahaliikennettä pysähtyy aiempaa enemmän aiheetta, kun pakotteiden valvonta kiristyy. Valvontaa tehdään pääasiassa automaattisesti. Finanssivalvonta alkaa seuraaman pakotteiden toteutumista.

https://yle.fi/a/74-20033182

Varovasti viestikenttävitsien kanssa!

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sinänsä koominen juttu mikä varmasti asianosaista ärsyttää, mutta jos ei tahdo asiaa saada hoidetuksi niin mitä jos vaan matkaisi sinne lähimmälle konttorille sitten? Vähän uusavutonta vaan odotella, vaikka tietysti palvelu pitäisi onnistua ilmankin konttorilla käyntiä.. 

Pankkien konttoriverkostot ajettu raskaasti alas. Saattaa olla 100km lähimpään pankkiin. Tämä ei ole vitsi.

No mutta jos asian kokee tärkeäksi hoitaa niin senkun menee sen 100km, jos on auto niin se on joku reilu tunti suuntaansa. Mitenhän ihmisillä ylipäänsä sitten on mahdollista kulkea yhtään mihinkään ja matkustella.. Tietysti olisi pankin asia tuo hoitaa ilman että tarvii konttorille mennä, MUTTA jos itse haluaa että asia hoituu nopeammin jne niin sitten vaan menee sinne. Surkeaa palveluahan tuo on pankilta, mutta itse kyllä mieluummin menisin sinne 100km päähän konttorille kuin pyytäisin lähipiiriltäni rahaa. 

Ja kuinka kauan kestäisi että tuon 100km matkan kustannukset saa takaisin pankilta (pankin virhe - vastuussa asian selvittelyn kustannuksista)? Vastaus, että et milloinkaan. Käytät siis puoli päivää + bensakulut sen selvittelyyn (minimissään - todennäköisesti ei onnistu edes viikossa), saadaksesi muutaman kympin tilisiirron selvittämiseen (+ mahdollisesti siihen, että saat oman tilisi taas auki, jotta voit maksaa ne kustannukset, mitä tuosta selvitystyöstä tuli)

Niin no joko hoitaa hommat itse jos palvelu ei pelaa, tai sitten voi tietty odotella vaikka monta kuukautta halutessaan ja kitistä lehdissä. Omia valintoja, myös uusavuttomuutta jos asia on itselle kovinkin kiireinen ja tärkeä. Varmaan kannattaisi myös vähän enemmän pistää soittoja ja viestejä sinne pankkiin, mutta jos ei onnistu niin vaihtoehdot on tehdä asialle jotain tai odotella. 

Se pankki saattais vähän närkästyä jos ilmestyisin paikan päälle "hoitamaan homman" itse. Yleensä kun pitäisi ensin kuulua henkilökuntaan...

Pankki saattaa närkästyä siitäkin jos edes ilmestyt ylipäätään paikalle sopimatta ensin aikaa puhelimitse.

No hehheh onpa nokkelaa takertua johonkin mitä ei ole auki kirjoitettu, jonka jokainen normaaliälyinen ymmärtää paitsi ilmeisesti te kaksi... 

Minullehan se on aivan sama odottaako joku vaikka 3kk vai tekeekö itse asialle jotain, jokainen tietysti päättää itse kauanko sitä surkeaa palvelua katselee. 

Vierailija
102/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kuullut huhujakin, että tavallisista puheluistakin salakuunnellaan ja bongaillaan sanoja esim. FBI:lle. Jos siis käytät vaikka tiettyjä sanoja puhuessasi puhelimeen,jotka voisi linkittää johonkin ei niin hyvään asiaan.

Kotona myös itsekseni puhun joskus ja testailen kuunteleeko puhelimeni minua salaa. Jos usein vaikka sanon ääneen, et tekis mieli suklaata jne ja käytän " avainsanoja" . Joskus tuntuu, et seuraavana päivänä tietyillä sivuilla mainonta kohdistuu suklaaseen.

Yksikään viranomainen maailmassa ei hyväksy puhelinta, jota ei voi salakuunnella.

Älypuhelin kuuntelee ja jonkun ajan päästä mainostaa jotain, mistä on ollut puhetta. Tämä on jokaisen helppo testata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että helpompi on suorittaa maksut Mobilepayn kautta, kun siinä raha menee vastaanottajalle välittömästi ja ainakaan vielä ei ole tullut ongelmia. On kyllä surkuhupaisaa, että ihmisiä kurmootetaan muutaman kympin tai satasen siirroista ja toisaalla rakennetaan tällaisia miljoonilla...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/01c938e6-5837-49d1-b9b6-503833a4ca51

Vierailija
104/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla oli tilisiirto blokattu, kun oli hän oli kirjoittanut La Palma. Se oli yhdistetty Kuubaan eikä La Palman saareen. 

Vierailija
105/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tilisiirto+vuokran maksu jäädytettiin kun olin laittanut avomiehelle viestikenttään "korea raha + vuokra". Oltiin siis oltu Etelä-Koreassa lomalla ja mies oli nostanut minulle käteistä. Vähän jäitä hattuun tuon turvallisuuskiiman kanssa jos ei maiden nimiäkään enää saa mainita.

lisäksi korea tarkoittaa suomeksi myös hienoa

Vierailija
106/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koiran omistajista toinen siirsi vakuutussumman, runsaat 600 euroa, Munteen tilille."

Munteen tili (vastaanottaja) jäädytettiin?

Eli jos sattuisi ihan kamalasti vihaamaan jotakuta niin laittaa 1€ menemään ja viestiksi jotain josta ohjelma hälyyttää varmasti ja näin saa henkilön tilin sulkuun ainakin viikoksi?

Vierailija
107/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sinänsä koominen juttu mikä varmasti asianosaista ärsyttää, mutta jos ei tahdo asiaa saada hoidetuksi niin mitä jos vaan matkaisi sinne lähimmälle konttorille sitten? Vähän uusavutonta vaan odotella, vaikka tietysti palvelu pitäisi onnistua ilmankin konttorilla käyntiä.. 

Pankkien konttoriverkostot ajettu raskaasti alas. Saattaa olla 100km lähimpään pankkiin. Tämä ei ole vitsi.

No mutta jos asian kokee tärkeäksi hoitaa niin senkun menee sen 100km, jos on auto niin se on joku reilu tunti suuntaansa. Mitenhän ihmisillä ylipäänsä sitten on mahdollista kulkea yhtään mihinkään ja matkustella.. Tietysti olisi pankin asia tuo hoitaa ilman että tarvii konttorille mennä, MUTTA jos itse haluaa että asia hoituu nopeammin jne niin sitten vaan menee sinne. Surkeaa palveluahan tuo on pankilta, mutta itse kyllä mieluummin menisin sinne 100km päähän konttorille kuin pyytäisin lähipiiriltäni rahaa. 

Ja kuinka kauan kestäisi että tuon 100km matkan kustannukset saa takaisin pankilta (pankin virhe - vastuussa asian selvittelyn kustannuksista)? Vastaus, että et milloinkaan. Käytät siis puoli päivää + bensakulut sen selvittelyyn (minimissään - todennäköisesti ei onnistu edes viikossa), saadaksesi muutaman kympin tilisiirron selvittämiseen (+ mahdollisesti siihen, että saat oman tilisi taas auki, jotta voit maksaa ne kustannukset, mitä tuosta selvitystyöstä tuli)

Niin no joko hoitaa hommat itse jos palvelu ei pelaa, tai sitten voi tietty odotella vaikka monta kuukautta halutessaan ja kitistä lehdissä. Omia valintoja, myös uusavuttomuutta jos asia on itselle kovinkin kiireinen ja tärkeä. Varmaan kannattaisi myös vähän enemmän pistää soittoja ja viestejä sinne pankkiin, mutta jos ei onnistu niin vaihtoehdot on tehdä asialle jotain tai odotella. 

Se pankki saattais vähän närkästyä jos ilmestyisin paikan päälle "hoitamaan homman" itse. Yleensä kun pitäisi ensin kuulua henkilökuntaan...

Pankki saattaa närkästyä siitäkin jos edes ilmestyt ylipäätään paikalle sopimatta ensin aikaa puhelimitse.

No hehheh onpa nokkelaa takertua johonkin mitä ei ole auki kirjoitettu, jonka jokainen normaaliälyinen ymmärtää paitsi ilmeisesti te kaksi... 

Minullehan se on aivan sama odottaako joku vaikka 3kk vai tekeekö itse asialle jotain, jokainen tietysti päättää itse kauanko sitä surkeaa palvelua katselee. 

Yläpeukutit sitten omaa "älyn"väläystäsi...

Vierailija
108/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisetko eivät siis saa olla tekemisissä iranilaisten kanssa? Mitäs pahaa ne on meille tehneet?

Lähinnä rakennelleet ydinaseita ja rikkoneet ihmisoikeuksia.

Eli ihan samaa kuin suomalaiset.

Vierailija
109/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oikein hyvä esimerkki miten nimenomaan TEKOÄLY on Jumalaa viisaampi ja siihen ON luotettava koska se EI tee virheitä ja on TEHOKAS! Pelastaa maapallonkin ja ihmiset.:D?

Vierailija
110/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai liittyisikö tilin jäädyttäminen siihen, että kyseinen nainen on jengirikollisten äiti. Toinen poika istuu tapon yrityksestä ja toinenkin on ollut pitkään pois katukuvasta. Haliset kyseessä eli ENRP ja veljensä

Vierailija
111/111 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyä ei ole tarkoitettu tuollaiseen toimintaan. Nämä määrittelyt on tehty jo vuosikymmeniä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi