Tina Turner on kuollut :(
Kommentit (196)
Laulaja kirjoitti maaliskuussa Instagramissa vähätelleen terveysongelmiaan vuosien ajan. Turner kertoi, että hänellä todettiin korkea verenpaine jo 70-luvun lopulla, mutta hän viis veisasi diagnoosista. 1985 hänelle määrättiin lääkitys verenpaineen hoitoon.
– Lääke olisi pitänyt ottaa päivittäin, Turner totesi Instagramissa.
TURNERIN terveydentila romahti 2009, kun hän sai aivohalvauksen. Laulaja sanoi havahtuneensa tuolloin siihen, että hänen munuaisensa olivat pettämässä.
– Söin verenpainelääkkeitä, mutta olin vakuuttunut siitä, että ne vain pahensivat oloani, Turner sanoi ja myönsi inhonneensa lääkkeitä.
Laulaja kuvaili syyttäneensä lääkitystään siitä, että hän oli jatkuvasti väsynyt ja huonovointinen. Turner sanoi tietävänsä nyt jälkikäteen, että ne johtuivat siitä, että hänen munuaisensa olivat pettämässä.
Turner kertoi Show Your Kidneys Some Love -sivustolla, että hän lopetti lääkkeiden syömisen ja turvautui vaihtoehtoisiin hoitoihin.
– Odotin innolla, jos homeopaattiset lääkkeet parantaisivat verenpainettani ja munuaisteni toimintaa. Olen harvoin ollut niin väärässä koko elämäni aikana.
Turner saattoi lopulta itsensä vaaraan luopumalla lääkityksestään, muttei itse tiennyt sitä.
– Omasta herkkäuskoisuudestani johtuen olin siinä pisteessä, että kyse oli elämästä ja kuolemasta.
– Jos olisin tiennyt riskeistä, niin en olisi ikinä turvautunut vaihtoehtoisiin hoitoihin. Lääkärit sanoivat suoraan, että päätökselläni oli peruuttamattomat vaikutukset.
TURNERILLE tehtiin munuaisensiirto vuonna 2017, joka Turnerin omien sanojensa mukaan pelasti hänen henkensä. Elimen luovutti hänen aviomiehensä Erwin Bach.
Laulaja avautui 2018 julkaistuissa Tina Turner: Minun rakkaustarinani -teoksessa, että harkitsi ennen elinsiirtoa henkensä riistämistä.
– Oletko pahoillasi, että nait vanhan naisen, Tina itki Erwinille kirjan mukaan.
Hän paljasti kirjautuneensa kaiken varalta asiakkaaksi yritykseen, joka tarjoaa avustettuja itsemurhia.
– Erwin sanoi, että ei halunnut toista naista eikä toista elämää, että me olimme onnellisia, että hän tekisi mitä tahansa pitääkseen meidät yhdessä.
– Siinä vaiheessa Erwin järkytti minua kertomalla, että haluaa antaa minulle munuaisensa.
Eilen menehtynyt Tina Turner teki vuosikymmeniä kestävän uran, joka poiki muusikolle valtavasti omaisuutta. Turnerin omaisuuden arvellaan olevan satojen miljoonien eurojen arvioinen. Joidenkin arvioiden mukaan Turnerin omaisuus mitattuna euroissa olisi noin 232 miljoonaa. Omaisuus koostuu monista eri asioista, kuten kiinteistöistä.
Turner asui Sveitsissä aviomiehensä Erwin Bachin kanssa hulppeassa kartanossa, jossa tähti myös kuoli. Lisäksi he käyttivät viikonloppuasuntonaan yli 100 miljoonan euron arvioista kartanoa sveitsiläisen järven rannalla, jonka pihapiiriin kuuluu 10 muuta rakennusta.
Vielä toistaiseksi ei ole tietoa siitä, miten perintö jaetaan.
Turnerilla oli kaksi biologista poikaa Ronnie Turner ja Craig Turner. Craig menehtyi vuonna 2018 ja Ronnie viime vuoden lopussa. Turner adoptoi aikanaan myös entisen aviomiehensä Ike Turnerin kaksi poikaa Ike Jr. Turnerin ja Michael Turnerin. Ike menehtyi vuonna 2007 kokaiinin yliannostukseen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8b5cfb9e-270f-4440-82b6-dedda5…
Täytyisi jostain hankkia luettavaksi tuo My Lovestory. Omassa kirjastossa ei kyllä oo. :(
TT tuntuu osaavan kirjoittaa mielenkiintoisesti. Esim. Billy Idolin muistelmat oli ihan tylsiä.
Koska hän asui Sveitsissä ja on aiemmin ottanut kantaa maan eutanasiakäytäntöön. Hän on puhunut mahdollisuudesta eutanasiaan positiivisesti.
Mielestäni julkisuudessa ei tarvitse kertoa onko hän kuollut sairauksien aiheuttamiin "komplikaatioihin" vai onko hän päättänyt viimehetkillään lähteä ilman sairaalaletkujen pitkittämiä kivullisia viimeisiä päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno elokuva ja mahtava biisi. Jälkipolville ihmeteltävää ikonisesta esiintyjästä.
Ei ollu kaksisia kipaleita tälläkään oikeeta työtä välttelevällä julkkiksella.
Tinaa ja kampaustaan tosiaan kuolattiin 80 luvulla. Lepää rauhassa. M 56
Milloin Hirviniemi pyytää anteeksi tuota? Suuren laulajan hitin vääntelyä siis.
RIP. Nyt hän on Iken luona eikä hätää enää ole..
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Eilen oli boomer-trollaajalla kivaa listata _____ on kuollut -ketjujaan, siksi en edes katsonut koko ketjua, ennenkuin aamulla näin, että Tina on todella poissa.
Mahtava laulaja ja Mad Max Thunderdomen ikimuistoinen rooli. 80-luvun comeback ja loppuelämän menestys täysin ansaittu, vaikka River Deep, Mountain High olisi jo paikan musiikkihistoriassa tuonutkin. Antoi maailmalle myös epic sax guyn.
Voitko kertoa yhteydestä Epic Sax Guyhun, en tiennyt vaikka olen viisufani (ja ESG-fani). 🙈
https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Cappello
Tim on se originaali 🎷 , ei ne jonnet tosiaan muista :/
Ei tämä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno elokuva ja mahtava biisi. Jälkipolville ihmeteltävää ikonisesta esiintyjästä.
Mä olen aina suosinut enemmän One of the livingiä. Tinttu olisi voinut levyttää enemmänkin dramaattisia biisejä. Oli ilmaisuvoimaa. Ei olisi aina tarvinnut olla niin pirtsakka tai romanttinen.
Yle vois lähettää Ken Russelin Tommyn.
Vierailija kirjoitti:
Koska hän asui Sveitsissä ja on aiemmin ottanut kantaa maan eutanasiakäytäntöön. Hän on puhunut mahdollisuudesta eutanasiaan positiivisesti.
Mielestäni julkisuudessa ei tarvitse kertoa onko hän kuollut sairauksien aiheuttamiin "komplikaatioihin" vai onko hän päättänyt viimehetkillään lähteä ilman sairaalaletkujen pitkittämiä kivullisia viimeisiä päiviä.
Oli hänen oma päätös ja sitä tulisi kunnioittaa.
Kuoli rauhallisen luonnollisen kuoleman, hyvä niin. Ollaan iloisia, että meillä on vielä hänen musiikkinsa ja luulen, että vielä pitkään. Kiitos Tina.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku hius syöpä.
Tinalla oli ihan hyviä kappaleita. Mutta selvästi aina peruukki päässä. Ihan niinkuin Oprah, Kardashianit ja Sofia Vergara. Ei tupeeseen syöpä tartu.
Erittäin huonosti pärjäsi niillä ja kertonut avoimesti tästä. Oli laiska ottamaan lääkärin määräämiä lääkkeitä ja turvautui homeopatiaan yms "lääkkeisiin".