Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla niin vaikeaa käsittää, että silloin kun juhlien kutsussa sanotaa julien olevan vain aikuisille, silti aletaan vihjailla, että...

Vierailija
24.05.2023 |

Arvokkaiden juhlien kutsuun kirjoitin, että kutsu on avec ja erikseen vielä sitten maininta, että juhlat ovat vain aikuisille.

Nyt sitten eräs pariskunta kertoo olevansa liikkeellä perheen kanssa juuri silloin meidän kodin suunnalla ja kyselee saapumisohjeita.

Miten ystävällisesti sanoisin, ettei lasten kanssa sovi tulla?

Kommentit (920)

Vierailija
721/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienestä tekin suututte. Samanlaisia ärsyttäviä kakaroita tekin olette olleet. Oletteko siis katkeria?

Sinä tunnut olevan sietämättömän ahterikipuinen ja katkera kun sinappinappulasi eivät pääse joka paikkaan.

Vierailija
722/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että en ole koskaan nähnyt juhlissa huonotapaisia lapsia. Ei riehuntaa, ei kitinää eikä revittyjä pöytäliinoja. Ihan kaikkien muidenkin vieraiden syömät tarjoilutkin on kelvanneet ilman nakkeja ja karkkibuffaa.

Onko sinulla (ylä)päässä vikaa? EI LAPSIA = EI LAPSIA = EI LAPSIA = EI SELITYKSIÄ/TEKOSYITÄ -> EI LAPSIA!

Kyllä sä raivohullu olet. Kaikki kommentit caps lockilla ja hyökkäät muiden kimppuun, jotka ihan asiallisestikin esittävät mielipiteitään.

Takerru nyt sitten nappuloihin kun et kerran muuta ymmärrä. Järjestäjä päättää itse omat juhlansa ja pulinat pois.

Voi kai sen asian rauhallisemminkin esittää eikä haukkua muita? Taitaa sinulla olla huonoja kokemuksia. En ihmettele jos kukaan ei halua sinun juhliisi tulla kun käyttäydyt noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienestä tekin suututte. Samanlaisia ärsyttäviä kakaroita tekin olette olleet. Oletteko siis katkeria?

Ehkäpä joillain on ollut sellainen kasvatus ja kuri, että ovat käyttäytyneet hyvin lapsena, joten ei pidä sietää perceilyä muiltakaan. Miksi muka pitäisi.

Vierailija
724/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia kun noin kovasti heistä raivoatte. Ihan tässä pelkää jo niiden lasten puolesta että millaista kohtelua saavat kotonaan.

Vierailija
725/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset pelkää lapsia eikä saa niitä kuriin. Kannattais miettiä kaks kertaa että onko kasvattajaks.🤣

Vierailija
726/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla sitten lapsettomien ei tarvitse ängetä lapsia omaavien juhliin.

Vierailija
727/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäntä avaa vieraille oven pelkkään kalukukkoroon pukeutuneena. Eiköhän he sillä poistu.

Aah, klassinen Eyes Wide Shut -källi.

Vierailija
728/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että en ole koskaan nähnyt juhlissa huonotapaisia lapsia. Ei riehuntaa, ei kitinää eikä revittyjä pöytäliinoja. Ihan kaikkien muidenkin vieraiden syömät tarjoilutkin on kelvanneet ilman nakkeja ja karkkibuffaa.

Onko sinulla (ylä)päässä vikaa? EI LAPSIA = EI LAPSIA = EI LAPSIA = EI SELITYKSIÄ/TEKOSYITÄ -> EI LAPSIA!

Kyllä sä raivohullu olet. Kaikki kommentit caps lockilla ja hyökkäät muiden kimppuun, jotka ihan asiallisestikin esittävät mielipiteitään.

Takerru nyt sitten nappuloihin kun et kerran muuta ymmärrä. Järjestäjä päättää itse omat juhlansa ja pulinat pois.

Voi kai sen asian rauhallisemminkin esittää eikä haukkua muita? Taitaa sinulla olla huonoja kokemuksia. En ihmettele jos kukaan ei halua sinun juhliisi tulla kun käyttäydyt noin.

Nyt aiheena ap ja ap:n ongelma, en minä, sinä tai mikään/kukaan muu. Ihan itse hyökkäilet, mutta senkus.

Vierailija
729/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä keskustelussa on yksi erittäin hyvä kommentoija. Hän joka kysyi miksi?

Ok, selvää että jos kutsuja ei halua lapsia juhliinsa, on se sitten niin.

Mutta yleisemmin, miksi lapset halutaan eristää kaikesta? Ihan normaalielämästä? Miksi lapsille pitää olla vain lastenjuhlat "lapsiruokineen" ja hoploppeineen?

Olen huomannut, että monet ihailevat etelämpien maiden kulttuureja joissa lapset ovat luontevana osana elämää. Ollaan perheenä illallisilla ravintoissa esimerkiksi.

Useinkin peräänkuulutetaan yhteisöllisyyttä. Yhdessä ketjussa äiti itki kun mitään tukea ei tule ja äiti jätetään täysin yksin. Siinä keskustelussa joku äiti oli jopa pannut neuvolantädin pitämään jöötä lapsen isälle.

Tässä ketjussa joutui kyllä lukemaan melko järkyttäviä asenteita.

Miettikää nyt vähän suuremmassa mittakaavassa miten nämä asiat linkittyvät toisiinsa.

Meidän lapset ovat käyneet ravintolassa kanssamme, osallistuneet sellaisiin häihin ja syntymäpäiväjuhliin, joihin heidät on kutsuttu, he ovat lentäneet ympäri Eurooppaa jne. Mutta olemme myös osallistuneet moniin juhliin ilman lapsia. En ymmärrä mikä tässä on ongelma? On tilaisuuksia, jonne lapsia ei haluat syystä tai toisesta, ja sitten taas tilaisuuksia, joihin he ovat tervetulleita.

Vierailija
730/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No montako sellaista ketjua täällä on ja kuinka usein lapsettomuutensa valinneet tuppaavat mehukesteihin?

Vierailija
731/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tehkö lapsia kun noin kovasti heistä raivoatte. Ihan tässä pelkää jo niiden lasten puolesta että millaista kohtelua saavat kotonaan.

En teekään. Päätän myös keitä kutsun juhliini ja toivon ettei siitä asiasta koskaan tarvitse raivota kenellekään.

Vierailija
732/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi, että arvokkaisiin juhliin ei kutsuta vieraita avec-maininnalla, vaan kutsuttavien nimillä.

Esim Ville ja Riitta Virtanen.

Jos kutsuttavilla on eri sukunimet, niin molemmille oma kutsu.

Tuo avec-maininta tarkoittaa itse asiassa, että kutsu on kahdelle, ei mitään muuta.

Tälle päsmäriwannabeelle tiedoksi: kun minä järjestän juhlat niin ne ovat tasan sellaiset kuin itse haluan enkä tahtomattani huomioi mitään "yleisesti lässynlää", "siellä ja siellä lässynlää", "eri kulttuurit lässynlää", "pakko kutsua kaikki maailman hädänalaiset lapset kun muuten wekarawihaaja ja r ä z z i z t i lässynlää peppukipu". Ps. hellanlettaslutusen evvk jos ja mitä mieltä kukaan muu tästäkään. En anteeksipyytele/kysele wajaawinteiltä.

Ihana varmaan tällaisen aikuisen kanssa käydä niitä syvääluotaavia intelligenttejä keskusteluja. Sun juhliin varmaan on tunkua. Ei-ku... 😂

Vierailija
733/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että sosiaalinen piirisi koostuu fiksuista ihmisistä. 

Myös minulla on kokemusta sekä lapsettomista juhlista (ja aikuisista, jotka ymmärtävät, että sellaisiakin on) että juhlista, joissa on mukana kaikki pienistä lapsista aikuisiin ja vanhuksiin ja kaikki käyttäytyvät hyvin ja kaikilla on mukavaa. Vasta vauvapalstaa lukemalla olen alkanut ymmärtää, että tässä maassa on suuri joukko aikuisia, joiden käytöstavat ja maailmankuva ovat alkeellisen huonoja ja asenne kanssaihmisiin ruman törkeä. 

Vierailija
734/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kutsu niitä, sillähän siitä selviää. Paitsi jos yleisoletuksena on, että lapsia omaavat eivät kykene noudattamaan sitä, onko joku kutsuttu vai ei, niin sitten varmaan he ajattelee etteivät lapsettomatkaan pysty.

Vierailija
735/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma tosiaan että kun itse ollaan vapaasti(?) valittu lapsellisuus, toksinen rajattomuus ja lukutaitokin uupuu niin sitä on vaan 24/7/365 pakkotuputettava aina ja kaikille muillekin, jotka ovat toisin valinneet.

Vierailija
736/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsivapaita juhlia siis järjestävät ainoastaan velat ja tahattomasti lapsettomat?

Vierailija
737/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun juhliin saa tulla vaan tietyn painoiset. Kysyn aina painon kaikilta vierailta, jos menee rajan yli niin ei ole lupaa saapua sikailemaan.

No jos ne (yli)painoiset etuilevat ja tönivät muita rynnistäessään buffettiin, sotkevat buffettipöydän, lähmivät ruokaa niihin ottimiin, ruokapöydässä pöytäliinaan ja tuoleihin, vetävät itkupotkuraivarit jos ruoka ei olekaan mieleistä, heittävät sitä ruokaa muiden päälle, niin joo, ei ole lupaa saapua sikailemaan.

Tuon kommentin tarkoitus nyt vaan on nillittää siitä ettei lapsia kutsuta juhliin. Paino ei liity sikailuun mitenkään, se syy on siellä koko juhlaa häiritsevässä käytöksessä ja siksi lapsia ei paikalle haluta, jos he käyttäytyvät niin.

Ihan s*t*n*n sama mikä ja miksi syy(t), mutta kun kutsussa lukee EI LAPSIA se tarkoittaa EI LAPSIA = EI LAPSIA.

Ei sinun luoksesi uskaltaisi lapsia tuodakaan, kun käyttäydyt noin raivohullusti.

Lässylällärille tiedoksi että yksi sensuroitu kirosana (eikä silti mene jakeluun) ei ole mitään "raivohullusti".

Toisaalta tästä voimme poimia vinkkinä, että "raivohullua" esittämällä pieni mahku juhlia ja olla lapsetta.

Toinen vaihtoehto on oikeasti ärähtää riittävästi ja riittävän raivokkaasti sillä seurauksella että myös ne pahimmatkin tungenpalapseniainajokapaikkaanvaikkamikäolisiettekäkukaanmitäänsillemahdalällällää -öykkäriääliöt tottelevat. Tämä palsta tosiaan osoittaa, että valitettavasti tulta vastaa tarvitaan vastatulta.

Vierailija
738/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt aiheena ap ja ap:n ongelma, en minä, sinä tai mikään/kukaan muu. Ihan itse hyökkäilet, mutta senkus.

Sanoo hän joka on käyttänyt ties mitä haukkumanimiä😆

Vierailija
739/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi, että arvokkaisiin juhliin ei kutsuta vieraita avec-maininnalla, vaan kutsuttavien nimillä.

Esim Ville ja Riitta Virtanen.

Jos kutsuttavilla on eri sukunimet, niin molemmille oma kutsu.

Tuo avec-maininta tarkoittaa itse asiassa, että kutsu on kahdelle, ei mitään muuta.

Tälle päsmäriwannabeelle tiedoksi: kun minä järjestän juhlat niin ne ovat tasan sellaiset kuin itse haluan enkä tahtomattani huomioi mitään "yleisesti lässynlää", "siellä ja siellä lässynlää", "eri kulttuurit lässynlää", "pakko kutsua kaikki maailman hädänalaiset lapset kun muuten wekarawihaaja ja r ä z z i z t i lässynlää peppukipu". Ps. hellanlettaslutusen evvk jos ja mitä mieltä kukaan muu tästäkään. En anteeksipyytele/kysele wajaawinteiltä.

Ihana varmaan tällaisen aikuisen kanssa käydä niitä syvääluotaavia intelligenttejä keskusteluja. Sun juhliin varmaan on tunkua. Ei-ku... 😂

Sinäkö olet se syväääunelmoijauntamo, joka jo aiemmin 'unohti' itsekin kersat: "oi jospa oisin saanut olla mukana?" Luule luulottele, länkytä ja lyttää ihan sydämesi kyllyydestä, toivottavasti se helpottaa itseäsi, muuta vaikutusta (pl. myötähäpeää ja sääliä lapsiparkojasi kohtaan) u l i itkupotkuraivareillasi ei olekaan.

Vierailija
740/920 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei sinänsä lapset itsessään häiritse, vaan se miten vanhemmat joutuvat antamaan huomiota lapselle. Voiko olla rasittavampaa kuin kesken toisen lauseen äiti alkaa puhua lapselle ja toisen juttu pysähtyy kuin seinään, sitten keskeytyksen jälkeen tämä äiti ei edes muista missä oltiin menossa eikä vaikuta siltä että juurikaan edes kiinnostaisi.

Jospa sun jutut vaan ei olekaan niin kiinnostavia kuin itse luulet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi