Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonaalisesta ekäisystä johtuvat haitat

Vierailija
24.05.2023 |

Kuinka pian pitäisi helpottaa kun hormonaalinen ehkäisy lopetettu ? Ihan kamala ahdistus laukesi moisen myötä ja nyt vähän ehkä tuntuu, että olo alkaisi helpottaa, mutta ei vielä täysin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin hormonalisen ehkäisyn neljä vuotta sitten. Noin kaksi vuotta meni, kun keho etsi itseään.

Minulle ei ole tässä ajassa tullut mitään niistä ongelmista, joiden avuksi hormoneja tuputetaan. Ei aknea, ei iho-ongelmia muutenkaan. Hiukset rasvottui ensimmäisenä vuotena helposti, sen jälkeen tasaantui (kaiken lisäksi kävin läpi oman hiusvärin takaisin kasvattamisen, joten nyt minulla on upeat, hyväkuntoiset, oman väriset hiukset).

Poissa on mielialan vaihtelut, haluttomuus, kaikki. Tunnen nykyään ovulaationi, kuukautiskierto on säännöllinen ja kuukautisvuoto kestää kolme päivää. Kivut kestettävissä ja PMS ennakoitavissa.

Toivon, että selviän tulevista vaihdevuosista helpommin tämän ansiosta. Jos en, niin ei voi mitään. Nyt nautin olostani.

N40

Hienoa että tuohon suuntaan. Mä taas olen käyttänyt hormoneita muutaman kuukauden alle parikymppisenä, ja nyt määrättiin e-pillerit esivaihdevuosioireisiin vähentämään kuumia aaltoja ja uniongelmia. Uuden edessä, plääh. Estrogeenia on kropassa, kierto säännöllinen ja munarakkuloita löytyi ultrassa, mutta hormonituotannon väheneminen pistää hermoston temppuilemaan. Olen kokeillut vasta alle kuukauden, joten en tiedä toimiiko. Toivottavasti, ettei tarvitse kärsiä. N44

Vierailija
22/22 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille minua nuoremmat naiset kokemuksistanne!

Olen nyt 61-vuotias ja 58 vuotiaana minuun "aplikoitiin" vastoin tahtoani Bayerin innovoima Mirena-kierukka.

Gynekologi Elina Kivekäs teki kovan työn 2020 anoessaan jalkovälistäni käsin lupaa kierukan asentamiseen. Kolme kertaa hänelle sanoin ei, mutta kiellot eivät auttaneet! Yhä hän jatkoi sisukkaasti kierukan ihanuuden mainostamista, sanoi jopa;" nyt saisit sen ihan ilmaiseksikin!" Lopulta väsyin ja sanoin;" Tee mitä tahdot" Olin kertonut hänelle yliherkkyydestäni useaan otteeseen!

Kalliiksi se minulle tuli; selkä romahti nesteenkertymisen takia. Liikuntakyky oli poissa reilun vuoden puhumattakaan seksuaalisista tarpeistani. Niitä ei ole ollut kolmeen vuoteen, ei vieläkään!  Vaginani umpeutui heti kierukan laiton jälkeen ja pysyi kiinni yli kaksi vuotta. Kun allergiaoireet purskahtivat 2023 olin kuolla niihin! Jaksoin tietenkin, mitä muuta olisin voinut kuin sietää oireita; nokkosihottumaa jalkaterissä joka ikisen varpaan välissä. Synnytyselinten umpeutumisesta en edes vielä tiennyt mitään, eihän minulla ollut enää minkäänlaisia seksuaalisia tarpeita.

Nyt jalkaterät ovat olleet tulehtuneina ja haavoilla kuin olisin kävellyt tulisilla hiilillä. Hiukset lähtevät isoina tukkoina, neurologiset oirehdinnat; näkö ja haju-vääristymisineen ovat tulleet tutuiksi. PMS-oireet tulevat 61-vuotiaalle kerran kuukaudessa kuin nousuvesi, johon toivoisi jo viimein jäävänsäkin.

Te olette nuoria naisia, ajatelkaa omilla aivoillanne ja olkaa vahvoja omissa havainnoissanne kehonne suhteen! ÄLKÄÄ IKINÄ USKOKO GYNEKOLOGEJA, he ovat myyntimiehiä nyt 2024-l

Lääkärit ja varsinkin gynekologit ovat valjastettu myyntityöhön! Miksi he muuten pakottamalla pakottavat naisia hyväksymään synteettisiä hormonihoitoja? Bayer heille palkkansa maksakoon! 

PS. Kanadassa kaikki naiset velvoitetaan/PAKOTETAAN ottamaan kierukka. 80-vuotis äitini tuon tiedon minulle kertoi! 

TOIVON TEILLE KAIKILLE NUORILLE NAISILLE KAIKKEA HYVÄÄ, MITÄ VANHEMPI IHMINEN VOI TOIVOA! Suojelkaa itseänne, ihminen on nykyisin kauppatavaraa, nainenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla