Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö vaihdevuosissa koko ajan sidettä?

Vierailija
24.05.2023 |

Kun ei voi tietää, milloin tulee taas menkat?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on PCOS ja aina ne menkat tulee yhtäkkiä yllättäen.

Vierailija
22/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuutamponit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta oli toista vuotta olleet jo kuukautiset poissa. Pientä vuotoa aamulla ja laitoin siteen varoiksi kun lähdin koulutuspäivään. Vuoto alkoi massivisena eikä mitkään siteet joita oli mukanani pitäneet vaikka aina tilaisuuden tullen kävin vaihtamassa. Sitkeästi koulutuspäivä ja tyttären kotiin kun asui lähempänä, farkut ym. järkyttävässä kunnossa. Sain lääkäriajan ja tyttäreltä puhtaat vaatteet , että ylipäätään pääsin lääkäriin. Kaikki kunnossa  ja voi olla juuri näin. ja purkautuu massiivisena vuotona. Tilanne jäi ainutkertaiseksi eikä vuotoja ole sen jälkeen tullut

Vierailija
24/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa suoraan vaan, et veren keruu astioita eikä kuukuppeja, -mukia tai -tuoppeja ;)

Menkkamuki se on eikä mikään kuukuppi.

Vierailija
25/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään. Vaikka kierto on nyt epäsäännöllinen niin kyllä ne tuntemukset ennen menkkoja on tasan samanlaiset kuin silloinkin kun se vielä oli säännöllinen. Ei ne yllärinä edelleenkään ala.

Vierailija
26/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytössä Terolut esivaihtareissa 10pv kk:ssa aina, sen pitäisi kai auttaa.

Vierailija
27/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran puolessa vuodessa tulevat, niin en.

Vierailija
28/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan, että kaikki viehättävät nuoret ihmiset alistuu vaihdevuosieni alle.

Vierailija
29/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuukautiset olivat aina säännölliset ja loppuivat äkkiä. Normaalisti, mutta niukkana tulivat ja seuraavassa kuussa ei enää, eikä koskaan sen jälkeen.

Vierailija
30/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Minulla oli koko elämä epäsäännölliset menkat, enkä ole koskaan kulkenut vaipoissa koko aikaa.

Vierailija
31/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Minulla oli koko elämä epäsäännölliset menkat, enkä ole koskaan kulkenut vaipoissa koko aikaa.

Onko tullut tahroja?

Vierailija
32/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on väli nyt vähän lyhentynyt. Ennen oli noin 28pvä kierto, nyt vaihtelee 23-28 välillä. Pidän yleensä pikkuhousunsuojia.

Minulla ei ole oireita ennen menkkojen alkua, ei jomotuksia, nippailuja, mielialanvaihteluita tms. Joskus 10v sitten oli pohjesärkyä aina ennen menkkoja (liekö outo oire, en kenenkään ole kuullut koskaan puhuvan tuollaisesta), mutta ei tosiaan enää.

Ja sitten kun menkat alkaa, alkaa ne heti kunnolla, siinä saisi välittömästi lähteä housupyykille, jos ei mitään suojaa olisi.

Vierailija
33/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ala vaidevuodet vielä vuosiin. Mutta, kun sen aika tulee, niin pikkuhousun-siteet käyttöön.

Vierailija
34/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on väli nyt vähän lyhentynyt. Ennen oli noin 28pvä kierto, nyt vaihtelee 23-28 välillä. Pidän yleensä pikkuhousunsuojia.

Minulla ei ole oireita ennen menkkojen alkua, ei jomotuksia, nippailuja, mielialanvaihteluita tms. Joskus 10v sitten oli pohjesärkyä aina ennen menkkoja (liekö outo oire, en kenenkään ole kuullut koskaan puhuvan tuollaisesta), mutta ei tosiaan enää.

Ja sitten kun menkat alkaa, alkaa ne heti kunnolla, siinä saisi välittömästi lähteä housupyykille, jos ei mitään suojaa olisi.

En ole kuullut pohjesärystä oireena, mutta akupunktiopisteet kuukautiskipuihin sijaitsee säärissä.

Vierailija
35/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ehkäisyyn Zoely-pillereitä ja gyne sanoi, että niitä käytetään myös vaihdevuosioireiden hoitoon. Loppui ehkäisytarve vähän alle viisikymppisenä ja lopetin pillerit, joiden aikana menkat tulivat tosi harvoin ja etenkin alkoivat tosi niukkoina. Voi h*lvetti, samanlaiset menkat kuin teininä eli niagara jää kakkoseksi. Aloitin pillerit uudelleen ihan vain sen takia, ettei tarvi kestää tuota. 

Vierailija
36/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi ei hiosta

Matkaa sä kuuhun sillä kupillas. Mun värkkiin ei kupit tai mukit mahdu :D

Höpsö. Sun värkkiin ei sit ole mahdu mitään muutakaan. Ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
37/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi ei hiosta

Matkaa sä kuuhun sillä kupillas. Mun värkkiin ei kupit tai mukit mahdu :D

Höpsö. Sun värkkiin ei sit ole mahdu mitään muutakaan. Ja sen kyllä huomaa.

Höpö höpö

Ihmettelin just viikonloppuna että millainen hehtaaripullu sitä pitää olla että puolikkaan wc-paperirullan kokoinen kuukuppi mahtuu värkkiin ja vielä jää tilaakin.

Sen täytyy olla ämpärivärkki.

Jos on tiukka sekä pienipimppinen niin ei mahdu wc-rullat.

Sama nämä geishakuulat joilla treenataan pimpin lihaksia. Nehän pysyy itsestään pitämättäkin. Tosi ei löysärämevajailla!

T. Alateitse synnyttänyt ja tiukka

Vierailija
38/39 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt aina jonkinlaista sidettä alushousuissa. Miehetkin pitäisivät, jos heillä alapää kostuisi milloin mistäkin syystä.

Nyt olen vuotanut verta 2 viikkoa putkeen ja ferritiinikin on tosi matala. Että mitenkähän tässä käy.

Sitä ennen oli 2 kk tauko kuukautisissa ja sitä ennen aika säännölliset kuukautiset.

Olen 51v.

Vierailija
39/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän myös ovulaation valkovuotoon. Ei tietoa kuivuudesta! Olisipa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan