Pakko purkautua
Olen kaveriporukastani ainut jolla on auto. Koska asumme kaukana toisistamme, on tullut tavaksi että minä haen jokaisen kotoaan yhteiseen tekemiseen ja vien vielä kotiinkin. Sen lisäksi että bensaa kuluu niin meneehän tuohon minulta aikaakin tosi paljon ylimääräistä. Kaverit ei koskaan maksa bensarahaa, siitä nyt puhumattakaan että tarjoaisivat joskus vaikka jonkun juotavan tms kun käydään ulkona. Mietin onko tämä puhdasta ajattelemattomuutta vai eivätkö muka näe tässä mitään epäreilua... Hankalaa ottaa puheeksikaan kun oikeastihan olisivat minulle vaikka kuinka paljon velkaa useiden vuosien kyydityksistä.
Kommentit (16)
Sano asiasta, olet kuskannut jo tarpeeksi. Jos suuttuvat, ovat verenimijöitä. Niiden kuuluisi hyvittää kulkemisensa jotenkin, rahalla, kahvilla ja leivonnaisella tms. Suututtaa puolestasi.
Bensarahat nyt ainakin pitää maksaa. Ehkä he ovat vielä niin nuoria, etteivät tajua tätä. Sinun pitää sanoa. Ei kai kukaan kulje muutenkaan ilmaiseksi esim. bussissa, junassa.
Pääsetkö itse tapaamisiin ilman autoa?
Menisin sinuna jatkossa muulla kuin omalla autolla tapaamaan kavereita.
Kelpaakohan vielä seura?
Autoton saattaa helposti unohtaa, että auton ajamiseen menee aikaa ja bensaa. Minusta asiasta voi sanoa suoraan, jos haluaa muutosta
Ehdota seuraavalla kerralla, että joku muu maksaa taksin mennen tullen.
Tapaisin kavereita vain siten, että et joudu käyttämään omaa autoasi jatkossa.
Vihellä hyväksikäyttö poikki vaikka nyt.
Hyviin tapoihin kuuluu kyllä maksaa bensarahaa tai edes välillä tarjota jotain takaisinpäin. Ottaisin asiallisesti puheeksi.
Tämän takia en autottomia kuskaakaan. Joko perseaukisia tai muita ongelmia. Täällä maalla kun kaikilla normaaleilla työssäkäyvillä on auto, jos ei ole niin on sössinyt jotain elämässään.
Paljonko matkaa on sinne tapaamisiin?
Voitko mennä pyörällä tai skootterilla?
Ja sinä pöljä olet vuosikausia kuskannut porukka ilmaiseksi? Seuraavalla reissulla ajat tankkaamaan ja kerrot porukalle, että tankki on tyhjä eikä sinulla ole mitään maksuvälinettä mukana, tulkaa maksamaan. Ja auto ei sitten liiku mihinkään ennen kuin joku on maksanut tankkausta.
Vieläkö suostut kustantamaan kavereittesi kyydit? Jos suostut niin miksi?
Olet suostunut tuohon mukisematta, ja ystävät ovat tottuneet palveluun. Ota asia puheeksi ihan suoraan. Älä puhu vanhoista veloista, mutta seuraavaksi kerrot jo etukäteen että Mobile Paylla voi laittaa bensarahaa.
Jos et halua kyyditä ollenkaan, senkin voi sanoa suoraan.