Ei kannata ostaa mökkiä jos ei pidä jatkuvasta työnteosta
Mies meni lunastamaan vanhempiensa vanha mökin. Eikä oikeasti tajunnut mikä työmäärä mökissä on. Ja vielä omat vanhemmat haluavat että kaikki on tiptop.
Haravointi, ruohonleikkaus, kitkentä, raivaus, polttopuiden teko, laiturin kunnostus, räystäiden tyhjennys, laattojen puhdistus, rappusten korjaus
Paikka on vielä rinteessä ja rantaan matkaa.
Puhumatta talven lämmityskuluissa. Likakaivon tyhjennys.
Kavereiden ruokkiminen ja siivous.
Onneksi ulkoistin itseni koska en ole mökki-ihminen.
Kommentit (27)
En ymmärrä minkä takia hankitaan rentoutumispaikka, joka muuttuukin pian koko kesän kestäväksi työleiriksi. Itseäni eivät nikkaroinnit ja pihatyöt kiinnosta yhtään, joten en mökkiä aio hankkia. Matkustan mieluummin ulkomaille ja nautin hotellin palveluista ilman, että minun tarvitsee laittaa tikkuakaan ristiin jos en halua.
Mutta kun jotkut tykkäävät puuhastelusta. Itse en ole muuten kovin liikuntaihmisiä, mutta mökillä tulee ihan huomaamatta hyötyliikuntaa. Kaupungissa tulee ihan liikaakin vaan makoiltua telkkarin tai kännykän ääressä.
Kiva, kun on joku projekti, eli mökin ylläpito ja kiva suunnitella myös sinne aina kaikkea. En koe sitä ollenkaam työleiriksi vaan harrastukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä niiden vanhempien mielipiteellä enää on? Jos vanhemmat haluavat kaiken olevan tip top, niin tehköön itse niin. Minä lunastin vanhempieni mökin, ja äiti on vielä elossa. Sanon hänelle noin.
Mutta joo, siellä on koko ajan tekemistä, ja sehän se mökin idea onkin. En tykännyt mökkeilystä ennen kuin siitä tuli oma. Omaa on kiva laittaa - oman näköiseksi, ei vanhempien näköiseksi.
Mutta tällä suvulla paikat on aina kunnossa. Alkavat nyhtämään rikkaruohoja jos sellaisen näkevät yms. Tuovat myös omia vieraita ilmoittamatta visiitille
Kyllähän ne mökit kivoja on mutta kalliiksi myös tulee jatkuva edestakainen ajo.
Ja kyllä nuo korjaukset maksaa.
Ei kaikilla ole varaa korjata mökkiä ja laittaa sitä kuntoon.
Ihan uusi moderni mökki kaikilla mukavuuksilla, niin ei ole sen enempää töitä kuin normaalista omakotitalosta. Pihakin helppohoitoinen, kalliota ja vähän mäntyjä.
No etkö voi myydä mökkiä? Jos olet lunastanut mökin niin kait voit tehdä sillä mitä haluaa.
Riippuu vähän mökistä. Meillä on isovanhempien vanha mökki perheen käytössä. Kallioinen tontti, joten ruohonleikkuutta on ainoastaan rantatie perille. Tämäkään ei mikään pakollinen, mutta yleensä riittää kerran tai pari kesässä ajo. Polttopuita on tehty aikanaan iso kasa, joten niitä ei tarvitse hetkeen hakata lisää. Nyt olisi vuorossa mökin ja pihan kunnostusta. Mutta ylläpitohomnat ovat tosiaan aika pieniä.